Projektin ositus – onnistumisen perusta (1/2 pv)
Projekti-Instituutti järjestää nyt koulutuksen:

Projektin ositus – onnistumisen perusta (1/2 pv)

26.04.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 7 tammikuun, 2022 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Tavoitteet ja hyödyt
Valmennusmoduulissa opit tunnistamaan kaiken tarvittavan tekemisen jo etukäteen. Kun teet hyvän osituksen, niin pystyt myös paremmin hallitsemaan projektisi aikataulua, laajuusmuutoksia, kustannuksia ja hankintoja. Opit hallitsemaan ositusmatriisin avulla työkokonaisuuksien ja osapuolien välisiä rajapintoja.

Työskentelytavat
Valmennus toteutetaan etäopiskeluna. Se muodostuu itseopiskelusta ja yhdestä puolipäiväisestä (3h) verkkotapaamisesta Teamsillä. Käytämme Teamsin lisäksi valmennuksen tukena Howspace verkko-oppimisympäristöämme sekä materiaalin jakamiseen, että yhteiseen tiedonrakentamiseen ja kokemusten jakamiseen.

Suositeltava lähtötaso
Saat valmennuksesta eniten irti, mikäli
– tunnet projektijohtamisen peruskäsitteistön ja menetelmät (esimerkiksi projektipäällikkökokemusta ja koulutusta)
– sinulla on jo näppituntumaa projektikokonaisuuden hallinnointiin tai johtamiseen liittyvästä problematiikasta
– hallitset valmiiksi perusasiat systemaattisen osituksen menetelmistä

Valmennuksen päätteeksi saat digitaalisen osaamismerkin, jonka voit julkaista esimerkiksi LinkedIn -profiilissasi!

Haluat hallita projektin laajuutta ja tunnistaa ja rajata tehtävät, jotka projektin tavoitteiden saavuttamiseksi tulee tehdä. Hallitset jo perusasiat osituksesta, mutta haluat ymmärtää lisää sen tuomista mahdollisuuksista ja soveltamaan tekniikkaa yhä paremmin.

Kouluttaja:
Teppo Nurminen
, Toimitusjohtaja, valmentaja

Tepolla on laaja kokemus projektijohtamisesta sekä tuotekehityksen ja projektitoiminnan kehittämisestä kansainvälisissä ympäristöissä. Häntä kiinnostavat strategian ja ihmisten johtamisen kysymykset niin projekteissa kuin työelämässä yleensäkin.

– Hyötyjen tunnistaminen laajuudenhallinnan perustana
– Ositusmatriisi – käyttökelpoinen menetelmä laajuuden hallintaan ja rajapintojen kuvaamiseen
– Sadan prosentin sääntö – miten löydän abstrakteimmatkin tuotokset mukaan laajuuteen?
– Ositusmatriisi toteutuksen suunnittelun pohjana
– Ketteryyden hyödyntäminen tietyissä osakokonaisuuksissa
– Vinkkejä sopivan tarkkuustason (granulariteetti) tunnistamiseen
– Ajallisten ja organisatoristen rajapintojen hallinta ositusmatriisin tuella
– Ositusjärjestelmän kehittäminen toistuviin projektitoimituksiin
– Soveltavia harjoituksia

26.4.2022 klo 13-16

– Verkkovalmennuksiin ja etänä osallistuville tarjotaan Wolt-lounaan à 25 euroa/valmennuspäivä!
– Osallistumalla ansaitset 1 500 Finnair Plus -pistettä!

Jos organisaatiostanne ilmoittautuu:
2 henkilöä / alennus -10% per osallistuja
3-4 henkilöä / alennus -15% per osallistuja

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Viimeinen ilmoittautumispäivä 12.4.2022