Projektin riskit haltuun! (1/2 pv)
Projekti-Instituutti järjestää nyt koulutuksen:

Projektin riskit haltuun! (1/2 pv)

20.04.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 7 maaliskuun, 2021 Sampo Korppoo

Tavoitteet ja hyödyt
Valmennuksessa opit hallitsemaan projektiin liittyviä epävarmuuksia, jotka uhkaavat projektin tavoitteiden saavuttamista. Perehdymme erilaisiin tapoihin arvioida riskin vakavuutta. Riskienhallinta auttaa sinua kohdistamaan toimenpiteet sinne, missä niillä on paras vaikutus.

Työskentelytavat
Valmennus toteutetaan etäopiskeluna. Se muodostuu itseopiskelusta ja yhdestä puolipäiväisestä (3h) verkkotapaamisesta Teamsillä. Käytämme Teamsin lisäksi valmennuksen tukena Howspace verkko-oppimisympäristöämme sekä materiaalin jakamiseen, että yhteiseen tiedonrakentamiseen ja kokemusten jakamiseen.

Suositeltava lähtötaso
Saat valmennuksesta eniten irti, mikäli
– tunnet projektijohtamisen peruskäsitteistön ja menetelmät (esimerkiksi projektipäällikkökokemusta ja koulutusta)
– sinulla on jo näppituntumaa projektikokonaisuuden hallinnointiin tai johtamiseen liittyvästä problematiikasta

Valmennuksen päätteeksi saat digitaalisen osaamismerkin, jonka voit julkaista esimerkiksi LinkedIn -profiilissasi!

Ota projektisi riskeistä niskaote! Emme lupaa täydellisiä ennustajan lahjoja, mutta valmennuksessa opit taidot, joilla saat projektin riskit paremmin näppeihisi. Valmennus on tarkoitettu projektipäälliköille, joilla on perustiedot riskienhallinnasta ja jo jonkin verran kokemusta projektipäällikön työstä.

Kouluttaja:
Virpi Elers
, Valmennusjohtaja, valmentaja

Virpillä on taustallaan pitkä kokemus projektityöstä. Nykyisin Virpin työviikot muodostuvat asiakasyritysten valmentamisen ja projektitoiminnan käytäntöjen kehittämisen lisäksi projektihallinnan ohjelmistojen valinnan, käyttöönoton ja käytön tuesta.

Valmennuksen taso
– Syventävää oppia projektipäälliköille
– Kokeneille projektipäälliköille

– Projektin johtamishaasteiden arviointi
– Riski – uhka vai mahdollisuus?
– Riskeihin liittyvät käsitteet
– Syy-seuraussuhteiden ymmärtäminen ja toimenpiteiden kohdistaminen tarkoituksenmukaisesti
– Eroon lillukanvarsista: kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset menetelmät riskien suuruuden arviointiin
– Toimenpiteiden suunnittelu ja jäännösriskin arviointi
– Riskien säännöllinen ohjaus
– Soveltavia harjoituksia

tiistai 20.04.2021 klo 13-16

Jos organisaatiostanne ilmoittautuu:
2 henkilöä / alennus -10% per osallistuja
3-4 henkilöä / alennus -15% per osallistuja

Osallistumalla ansaitset 1 500 Finnair Plus -pistettä!

Viimeinen ilmoittautumispäivä 06.04.2021