Projektinhallinnan parhaat käytännöt – PM 2 (2 pv)
Aalto PRO järjestää nyt koulutuksen:

Projektinhallinnan parhaat käytännöt – PM 2 (2 pv)

01.-02.12.2022, Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki Runeberginkatu 14-16, Helsinki 9 toukokuun, 2022 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Laaja ja kattava kokonaisuus, itselle käytännön tasolla projektin vetovastuu "vieras" joten paljon uutta ja hyödyllistä tietoa."

Projektinhallinnan parhaat menetelmät monimutkaisten ja haastavien projektien hallintaan ja johtamiseen

Projektinhallinnan parhaat käytännöt – PM 2 on osaamista syventävä koulutus, jonka käytyäsi hallitset projektiliiketoiminnan keskeiset menestystekijät, projektien hallintamallit ja standardit sekä projektinhallinnan osa-alueet ja prosessiryhmät.

Koulutuksessa syvennät ja laajennat projekteihin, projektinhallintaan ja henkilöjohtamiseen liittyvää osaamistasi ja taitojasi. Koulutuksen käytyäsi sinulla on paremmat valmiudet toimia vastuullisena projektipäällikkönä laajempaa projektihallinnan osaamista vaativissa hankkeissa.

Sertifioinneista
    Koulutukseen osallistuttuasi sinulla on valmiudet useimpiin PMI:n ja IPMA:n sertifiointiprosesseihin. Se luetaan hyväksi sekä PMI:n että IPMA:n projektinhallinnan sertifikaatteja suoritettaessa ja uusittaessa.

Hyödyt
    PM 2 – Projektinhallinnan parhaat käytännöt -koulutus on projektinjohtamiskokemusta ja -osaamista jo omaaville projektipäälliköille, jotka haluavat syventää osaamistaan vaativien projektien johtamisessa. Se on osaamista syventävä koulutus, jonka tuloksena kehityt projektijohtajana ja opit käyttämään vaativien projektien johtamisessa tarvittavia menetelmiä.

– Opit tunnistamaan projektisi luonteen ja haasteet sekä valita tilanteeseen sopivat toimintatavat. Opit kehittämään sekä omia että organisaatiosi projektityötapoja
    – Saat paremmat valmiudet toimia vastuullisena projektipäällikkönä laajempaa projektihallinnan osaamista vaativissa hankkeissa
    – Opit kommunikoimaan ja toimimaan tehokkaassa yhteistyössä projektiin osallistuvien ja sidosryhmien kanssa
    – Syvennät ja laajennat projekteihin, projektinhallintaan ja henkilöjohtamiseen liittyvää osaamistasi ja taitojasi
    – Opit hallitsemaan projektiliiketoiminnan keskeiset menestystekijät, projektien hallintamallit ja standardit sekä projektinhallinnan osa-alueet ja prosessiryhmät

Koulutus tarkoitettu on projektinjohtamiskokemusta ja -osaamista jo omaaville projektipäälliköille, jotka haluavat syventää osaamistaan vaativien projektien johtamisessa.

– asiantuntijoille
    – ammattialueiden vastuuhenkilöille
    – projektiryhmän jäsenille
    – osaprojektipäälliköille
    – projektipäälliköille
    – projektien omistajille
    – projektitoimistossa työskenteleville
    – projektinhallinta-alan konsulteille

Kouluttajat:
    KTM Martti Kouhi

Konsultti, yrittäjä, Solventor Oy

TkT Jouni Virtaharju
    Yliopisto-opettaja, Aalto-yliopisto
    Tutkijatohtori, Hanken Svenska Handelshögskolan

Kouluttajien tervehdys: ”Martti Kouhilla on miellyttävä, rauhallinen ja selkeä esitystyyli. Hyviä esimerkkejä, jotka havainnollistivat tilannetta.”

”Jouni Viitaharjulla oli erittäin mielenkiintoinen ja oikein hyvä esitystyyli, sai kuulijan kiinnostumaan isosti asiasta. Oikein hyviä konkretisoivia käytännön esimerkkejä.”

”Parasta Martti Kouhissa oli käytännönläheinen ote. Lisäksi laaja osaaminen, mielenkiintoiset esimerkit, miellyttävä ääni :)”

”Viitaharju osasi selittää asioita innostavasti.”

Koulutus rakentuu kahdesta kokonaisuudesta, jotka on jaettu neljään puolen päivän sessioon. Se koostuu luennoista, ryhmätöistä ja harjoituksista.

Koulutusjaksot:

1.12.2022
    Projektin asettaminen, suunnitteleminen, toteuttaminen, ohjaaminen ja lopettaminen

Projektin asettaminen
    – Ideointi projektin varhaisessa vaiheessa
    – Projektien myyntiprosessi ja neuvottelut
    – Asettamisasiakirjan laatiminen ja sidosryhmien tunnistaminen

Projektin suunnitteleminen
    – Projektin suunnitteleminen ja suunnitelmien laatiminen

Projektin toteuttaminen
    – Projektityön johtaminen ja sidosryhmien ohjaaminen

Projektin ohjaaminen
    – Projektityön ohjaaminen ja muutosten hallinta

Projektin lopettaminen
    – Projektin vaiheen tai projektin lopettaminen
    – Opittujen asioiden kokoaminen

2.12.2022
    Johtajuuden muuttuva kuva

Johtajuuden muuttuva kuva: miten projektinjohtaminen reagoi?
    – Johtajuus muuttuu yhteiskunnallisten arvojen mukana
    – Uudet vs vanhat johtamiskäsitykset ja projektinjohtaminen
    – Mitä johtajat tekevät – ihannekuva vs. arkikuva

Oikea ja väärä johtamisessa
    – Onko johtaminen helppoa vai vaikeaa – tarkastelussa johtamisen etiikka
    – Ryhmäharjoitus: Projektinjohtamisen parhaat/pahimmat käytännöt, miten toimia arjen johtamistilanteissa.

Aalto-yliopisto Töölö, Runeberginkatu 14-16, 00100 Helsinki
    Etäosallistumismahdollisuus

1.–2.12.2022

1 490 euroa

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.

Ilmoittaudu koulutukseen 15.5.2022 mennessä.