Projektinhallinnan parhaat käytännöt – PM 2 (2 pv)
Aalto PRO järjestää nyt koulutuksen:

Projektinhallinnan parhaat käytännöt – PM 2 (2 pv)

1 490 euroa /hlö + alv 24 %

03.-04.10.2018, Aalto University Executive Education, Helsinki Mechelininkatu 3 C, Helsinki 6 tammikuun, 2019 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Parhaat käytännöt monimutkaisten ja haastavien projektien hallintaan ja johtamiseen.
PM 2 – Projektinhallinnan parhaat käytännöt on osaamista syventävä koulutus, jonka käytyäsi hallitset projektiliiketoiminnan keskeiset menestystekijät, projektien hallintamallit ja standardit sekä projektinhallinnan osa-alueet ja prosessiryhmät.

Koulutuksessa syvennät ja laajennat projekteihin, projektinhallintaan ja henkilöjohtamiseen liittyvää osaamistasi ja taitojasi. Koulutuksen käytyäsi sinulla on valmiudet toimia vastuullisena projektipäällikkönä vaativissa, kompleksisissa ja laajaa projektinhallinnan osaamista vaativissa hankkeissa.

Sertifioinneista
Koulutukseen osallistuttuasi sinulla on valmiudet useimpiin PMI:n ja IPMA:n sertifiointiprosesseihin. Aalto PROn PMI tai IPMA -sertifiointivalmennuksilla täydennettynä koulutus tarjoaa hyvät lähtökohdat sertifiointiin valmentautumiseen. Se luetaan hyväksi sekä PMI:n että IPMA:n projektinhallinnan sertifikaatteja suoritettaessa ja uusittaessa.

Hyödyt
PM 2 – Projektinhallinnan parhaat käytännöt -koulutus on projektinjohtamiskokemusta ja -osaamista jo omaaville projektipäälliköille, jotka haluavat syventää osaamistaan vaativien projektien johtamisessa. Se on osaamista syventävä koulutus, jonka tuloksena kehityt projektijohtajana ja opit käyttämään vaativien projektien johtamisessa tarvittavia menetelmiä.

Koulutus on tarkoitettu kokeneille projektipäälliköille:

– asiantuntijoille
– ammattialueiden vastuuhenkilöille
– projektiryhmän jäsenille
– osaprojektipäälliköille
– projektipäälliköille
– projektien omistajille
– projektitoimistossa työskenteleville
– projektinhallinta-alan konsulteille

Kouluttajat
DI Panu Kause

Valmentaja, yrittäjä, Necropoint Oy

KTM Martti Kouhi
Konsultti, yrittäjä, Solventor Oy

Aamiainen klo 08.30
Ilmoittautuminen klo 09.00
Lounas noin klo 11.30
Koulutus päättyy klo 17.00

Koulutuksen kesto on kaksi päivää ja se koostuu luennoista, ryhmätöistä ja harjoituksista.

Päivä 1
Projektin asettaminen
– Ideointi projektin varhaisessa vaiheessa
– Projektien myyntiprosessi ja neuvottelut
– Asettamisasiakirjan laatiminen ja sidosryhmien tunnistaminen

Projektin suunnitteleminen
– Projektin suunnitteleminen ja suunnitelmien laatiminen

Projektin toteuttaminen
– Projektityön johtaminen ja sidosryhmien ohjaaminen

Projektin ohjaaminen
– Projektityön ohjaaminen ja muutosten hallinta

Projektin lopettaminen
– Projektin vaiheen tai projektin lopettaminen
– Opittujen asioiden kokoaminen

Päivä 2
Henkilöjohtaminen ja muuttuva johtajuus projekteissa

– Projektijohtajuuden näkökulmat ja oma rooli projekteissa ”Management” vai ”Leadership”?
– Henkilöjohtamisen erityispiirteet projekteissa: mitä sorsapoikue voi opettaa johtamisesta?

Muuttuva projektityö ja johtajuus
– Projektityön muutos ja uudet johtajuuden odotukset
– Johtajan ajankäyttö, asenne, delegointi, priorisointi, viestintä… mikä ratkaisee menestyksen?

Käyttäytymisprofiilit ja henkilötason motivointi
– Motivaatiotekijöiden ja käyttäytymisprofiilien tunnistaminen
– Itsetuntemuksen merkitys mm. oppimisessa ja vuorovaikutuksessa

Aalto University Professional Development
Mechelininkatu 3 C
00100 Helsinki

03.-04.12.2018

euroa /hlö + alv 24 %.

Hinta sisältää koulutusmateriaalin, lounaat ja kahvitarjoilut.

Ilmoittaudu koulutukseen 12.11.2018 mennessä.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.