Projektinhallinnan valmennus juristeille ja asianajajille (2 pv)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Projektinhallinnan valmennus juristeille ja asianajajille (2 pv)

1 390 euroa /hlö + alv 24 %

11.-12.06.2024, Hilton Helsinki Kalastajatorppa, Helsinki Kalastajatorpantie 1, Helsinki 13 helmikuun, 2024 Sampo Korppoo

Lakitieto , Projektien hallinta , Projektinhallinta

Miten priorisoin ja käytän aikani tehokkaasti toimeksiantojeni johtamisessa? Miten huolehdin asiakastyytyväisyydestä, kun aika ei riitä kaikkeen? Miten johtamisellani mahdollistan itseni ja tiimini hyvinvoinnin vaativassa ympäristössä? Miten hallitsen paremmin toimeksiantojeni yllättävät tilanteet ja muutokset, projektinhallinnan keinoin?

Valmennuksessa käydään läpi käytännönläheisesti projektin elinkaaren vaiheet projektin käynnistämisestä aina onnistuneeseen päättämiseen asti. Vältämme projektitoiminnan ammattislangia ja keskitymme käytännön työkaluihin ja menetelmiin, jotka auttavat sinua hoitamaan tehtäväsi myös tilanteissa, joissa vastuullasi on samanaikaisesti useampia käynnissä olevia projekteja.

Projektien johtaminen on pohjimmiltaan ihmisten johtamista, joten käymme läpi taitoja, joita tarvitaan muun muassa tiimin motivoimiseen, tehtävien priorisointiin ja delegoimiseen sekä sujuvan yhteistyön rakentamiseen. Emme unohda projektista vastuussa olevan omaa hyvinvointia, jota tukevat muun muassa itsensä johtaminen, oman ajan hallinta, resilienssin kehittäminen sekä muutosten hallinnan taidot.

Valmennus vastaa muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
– Miten hyödynnän projektinhallinnan parhaita käytäntöjä, jotta useat samanaikaiset toimeksiannot pysyvät hallinnassa?
– Miten priorisoin ja käytän aikani tehokkaasti toimeksiantojeni johtamisessa?
– Miten mahdollistan itseni ja tiimini hyvinvoinnin vaativassa ympäristössä?
– Miten huolehdin asiakastyytyväisyydestä, kun aika ei riitä kaikkeen?
– Miten johdan ja delegoin niin, että tiimini pysyy motivoituneena?
– Miten hallitsen paremmin toimeksiantojeni yllättävät tilanteet ja muutokset, projektinhallinnan keinoin?

Projektinhallinnan valmennus toteutetaan kaksipäiväisenä lähivalmennuksena 11.-12.6.2024.

Juristeille ja asianajajille, jotka haluavat kehittää omia projektinhallinnan ja ihmisten johtamisen taitojaan. Et tarvitse aiempaa projektinjohtamisen tai esihenkilö-/johtamistehtävän kokemusta. Kokeneemmillekin valmennus tarjoaa uusia näkökulmia ja työkaluja.

Kouluttaja:
Milla Ranta
, valmentava projektitoiminnan inhimillistäjä ja konsultti, Kumura Oy
Olen kestävyyttä ja ratkaisukeskeisyyttä vaaliva projektitoiminnan kehittämisen ammattilainen. Pidän johtamisen inhimillisyyttä edellytyksenä toiminnan jatkuvuudelle ja yhtenä vastuullisen toiminnan tukipilareista. Uskon myös merkityksellisyyttä korostavan projektikulttuurin mahdollistavan kestävän kasvun ympäristön, jossa ihmisten on mahdollista voimaantua työstään ja projektit onnistuvat paremmin.

Valmentaessa minulle on tärkeää, että valmennukseen osallistujat saavat matkaansa jotain itselleen arvokasta, joka mahdollistaa heille kasvua niin ammattilaisena kuin kenties ihmisenäkin. Pidän kiinni jatkuvan oppimisen mindsetistä ja pyrin fasilitoinnin sekä sparrauksen keinoin auttamaan osallistujia löytämään juuri heille sopivan oppimispolun.

Kokemukseni on kertynyt niin yksityiseltä kuin julkiselta sektorilta, eri alojen ja praktiikoiden parista. Olen toiminut mm. projektipäällikkönä, projektitoiminnan kehittäjänä, tuotekehittäjänä, projektitoimiston eritysasiantuntijana, ohjelmatoimiston päällikkönä, Agile PMO:n fasilitaattorina sekä valmentajana ja konsulttina.

Molempien valmennuspäivien kesto on klo 09:00 – 15:30 (aamiainen on tarjolla kello 8.30.-9.00 – olet tervetullut verkostoitumaan aamiaiselle ennen virallisen osuuden aloitusta!) Molempina päivinä pidämme noin tunnin lounastauon klo 11-12, sekä lyhyempiä taukoja tarvittavan määrän.

Valmennuksen aikana käydään läpi seuraavat teemat, jotka jakautuvat valmennuspäiviin ryhmän etenemistahdin ja tarpeiden mukaisesti:

8.30 Ilmoittautuminen ja aamupala

9.00 Tervetuloa koulutukseen

Projektit työn organisoimisen muotoja ja aikaansaannin keinona

– Perusperiaatteet
– Projektin tuoma lisäarvo
– Roolit ja vastuut

Johtajuus projekteissa

– Tiimin, asiakkaan ja muiden osapuolten johtaminen
– Vuorovaikutus- ja tunnetaidot johtamisessa
– Oma ja tiimin hyvinvointi

Projektin suunnittelu

– Tavoitteet ja tehtävät
– Pitkän ja lyhyen tähtäimen suunnittelu
– Suunnittelun työkalut ja dokumentointi
– Resursointi, aikataulu, budjetti
– Viestintä

Projektin toteutus ja sen seuranta ja ohjaaminen

– Seuranta ja raportointi
– Ohjaaminen ja päätöksenteko

Muutoshallinta projekteissa

– Proaktiivinen ja reaktiivinen muutosten hallinta
– Muutosten vaikutukset projektiin
– Muutosten hallinnan työkaluja

Projektin päättäminen

– Asiakastyytyväisyys
– Onnistumisen arviointi
– Oppiminen projekteissa

Yhteenveto ja palautteet

15.30 Koulutus päättyy

Hilton Helsinki Kalastajatorppa, Kalastajatorpantie 1, 00330 Helsinki

11.-12.6.2024, klo 09:00-15:30

1 390 euroa
/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat lähikoulutukseen useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 1 154 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 973 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)