Projektinhallinta – perusteet (2 pv)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

Projektinhallinta – perusteet (2 pv)

1 380 euroa /hlö + alv 24 %

17.-18.11.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 4 lokakuun, 2022 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

(4.0)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Kurssi itsessään oli hyvä ja kattava. Toki samaan aikaan täytyy todeta, että omiin tarpeisiini targetoidumpi lähestymistapa olisi ollut hyödyllisempi. Nyt mietittiin kaikkia mahdollisia projekteja maan ja taivaan väliltä, joihin työelämässä voi törmätä. Etäyhteydellä kurssi oli todella raskas, lähiopetuksena kenties hivenen inhimillisempi."

• "Kurssi oli kattava ja ohjasi eteenpäin niihin asioihin joita tulee vielä sparrata itsenäisesti. Etäopetus toi tietenkin omat haasteensa katkeilevin yhteyksin mutta kokonaisuus pysyi kuitenkin kasassa. Kiitos koulutuksesta."

• "Oikein hyvä kurssi projektinhallinnan perusteista. Kouluttaja oikein miellyttävä ja opetus eteni hienosti."

Projektinhallinnan perusteet -koulutuksessa perehdymme projektien hallintaan ja johtamiseen liittyviin keskeisiin kysymyksiin. Koulutuksessa opit ammattimaisessa projektinhallinnassa tarvittavat tiedot ja hyvät toimintamallit. Tutustut esimerkkiprojektin kautta suunnittelun, toteutuksen ja ohjauksen haasteisiin sekä käytännössä parhaiksi todettuihin toimintatapoihin.

Tavoite
    Koulutuksen jälkeen ymmärrät projekteissa vallitsevat lainalaisuudet sekä tunnet erilaisia projektinhallintakehyksiä ja osaat valita projektillesi oikean tasoisen projektinhallintamallin.

Ohjelmaversio
    Koulutuksessa ei tarvita mitään tiettyä ohjelmistoa.

Koulutus sopii kaikille projektipäälliköille ja muille projekteissa toimiville henkilöille, jotka työskentelevät projekteissa ja haluavat vahvistaa projektisosaamistaan.

Palautetta aiemmista koulutuksista:

– Hyvä sisältö, erinomaista että harjoiteltiin menetelmiä käytännössä. Pia eteni hyvin käytännönläheisesti ja selkeästi. Kiitos!

– Todella asiantunteva opettaja ja muutenkin miellyttävä

– Eteni johdonmukaisesti, mikä oli tosi hyvä juttu eli ei tuntunut kaksi päivää pitkältä vaan päin vastoin selkeä opettaja ja hyvä matsku mirokin yllätti positiivisesti – toimi hyvin, vaikka moni touhusi samaan aikaan ja yhdessä

– Kurssi kävi kattavasti läpi projektihallinnan tekniikoita ja työkaluja. Kurssi oli tarpeeksi osallistava ja pienellä osallistujamäärällä tehtävät menivät hyvin eteenpäin. Tehtävien kautta jotain jäi toivottavasti lihasmuistiinkin. Kouluttaja osasi koulutettavan asian ja ohjeisti omatoimisesti tarvittaessa tehtävien suorituksen aikana. Koulutus toimi etänä hyvin.

– Loistava koulutus, Pia oli ammattitaitoinen, ihana ja juuri sopivan napakka! Saatiin palautetta eikä meitä päästetty vähällä ryhmätehtävissä.

– Informatiivinen kurssi, hyvin toimivia menetelmiä, kiva kun kävimme asioita läpi saman esimerkin kautta eri näkökulmista. Kiitos!

– Kattava, mutta sopivan tiivis. Asia oli hyvin ja ammattimaisesti opetettu. Teoria ja käytäntö olivat loistavasti tasapainossa. Opetusmenetelmät sopivat hyvin kurssiin ja niitä oli selvästi mietitty. Kurssilta ja aiheesta jäi hyvä tuntuma ja osaaminen työelämään.

9.00 Koulutus alkaa
    16.00 Koulutus päättyy

Koulutuksen sisältö

Mikä on projekti?
    – Onko projektilla tunnusmerkkejä?
    – Miten tunnistan projektin?

Projektiorganisaatio ja tehtävät
    – Millainen on hyvä projektiorganisaatio?
    – Millaisia rooleja projektista löytyy? Käydään läpi omistajan, projektipäällikön, tiimin vetäjän ja ohjausryhmän tehtävät.

Projektin vaiheet
    – Millaisiin vaiheisiin projekti jakaantuu ja miten vaiheistus on järkevä tehdä?

Keskeiset dokumentit
    – Millaisia dokumentteja projektin aikana tuotetaan ja millaisia vaatimuksia niillä on?
    – Tunnetko toimitussopimuksen, projektisuunnitelman, projektiraportin ja loppuraportin merkityksen sekä erilaiset logit ja päiväkirjat?

Riskijohtaminen
    – Miten projekteihin liittyviä riskejä voidaan hallita? Opetellaan riskienhallinnan avainkysymykset sekä perehdytään riskien tunnistamiseen ja analysointiin.

Projektin aikataulutus
    – Miten vaiheistan ja aikataulutan projektin? Perehdytään työn ositukseen ja erilaisiin ositusmalleihin sekä Time Boxing –käsitteeseen.
    – Miten käytännössä laadin projektiaikataulun? Lyhyt katsaus aikataulutuksessa käytettäviin ohjelmistoihin.
    – Mikä on kriittinen polku?

Projektihallinnan ongelmia
    – Miksi projektit saattavat epäonnistua? Perehdytään tavallisimpiin epäonnistumisen syihin, suunnittelun sekä kokousten ongelmiin.

Projektiviestintä
    Pitääkö projektista tiedottaa? Viestinnän painopisteet ja sisäinen sekä ulkoinen viestintä.

Etäkoulutus

17.-18.11.2022, klo 9-16