Projektinjohtamisen tehopaketti (2 pv)
Uusi valmennus
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Projektinjohtamisen tehopaketti (2 pv)

24.-25.05.2016, , 8 kesäkuun, 2017 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Lisäpotkua projektinjohtamiseen!

Motivoitunut ja osaava projektinjohtaja on yksi projektien onnistumisen tärkeimpiä menestystekijöitä. Motivaatio ja osaaminen myös ruokkivat toinen toistaan.

Menestyksekäs projekti tarvitsee sekä asia- että henkilöjohtamisen kykyjä johtajaltaan. Projektinjohtamisessa tarvittavat menetelmät ja henkilöjohtamisen tavatkin poikkeavat ratkaisevalla tavalla linjajohtamisen menetelmistä ja henkilöjohtamisen malleista.

Tämä koulutus ei ole perinteinen ns. metodologiakoulutus, vaikka mm. yleisiä projektinhallinnan malleja ja viitekehyksiä joiltakin osin runkona käytetäänkin. Koulutus keskittyy yksittäisten metodologioiden sijasta paljon käytännönläheisempiin malleihin ja esimerkkeihin sekä todellisten arjen henkilöjohtamistilanteiden läpikäyntiin.

Mitä saat

• konkreettisia esimerkkejä ja malleja projektinhallinnan kovasta ytimestä: aikataulun, laajuuden ja kustannusten johtamisen todellisesta kytkemisestä yhteen käytännön tasolla
  • peruskatsauksen erilaisiin projektimalleihin (erit. ns. vesiputousmalli ja ketterät mallit) sekä näiden välisten valintojen vaikutuksesta työhön käytännön tasolla
  • projektien päärooleista ja näiden johtamisesta (asiakas-omistaja-ohjausryhmä-projektipäällikkö-projektiryhmä) ennen kaikkea projektin hyötyjen varmistamisen näkökulmasta
  • työkaluja ratkomaan yksittäisen projektin suhdetta toimintaympäristöönsä (organisaation muut projektit ja linjatyö, rajalliset resurssit, priorisointiongelmat)
  • myös vahvan otteen henkilöjohtajuuden tavoista ja edellytyksistä nimenomaan projektitoiminnassa

Kenelle

Päivä sopii jo kokeneille projektinjohtajille, jotka haluavat syventää ymmärrystään mm. erilaisten projektimallien valinnassa, henkilöjohtamisen tavoissa sekä projektin hyötyjen ja sen koko toimintaympäristön johtamisessa.

KouluttajaPanu Kause

Koulutuspäivien valmentajana toimii yrittäjä Panu Kause, Necorpoint Oy.

Panu on urallaan erikoistunut liiketoimintojen uudistamiseen: uuden markkinanäkemyksen ja strategian rakentamiseen sekä kehityssalkkujen ja –ohjelmien johtamiseen.

Hän on työskennellyt kolmen pörssiyhtiön johtoryhmissä, kasvattanut kolmea pienyritystä ja auttanut yli 60 asiakasorganisaatiota konsulttina tai vuokrajohtajana. Hän on johtanut tuotekehitysorganisaatioita, kehitysohjelmia ja projektisalkkuja, käynnistänyt projektitoimistoja ja itse vetänyt kymmeniä projekteja.

Panu on yksi maan kokeneimmista projektitoiminnan kouluttajista, joka tunnetaan käytännön tasolla kokeneena, vauhdikkaana ja rentona kouluttajana. Hänen monipuolinen kokemuksensa mahdollistaa erittäin interaktiivisen, oivaltavan ja ratkaisukeskeisen ilmapiirin oppimiskokemukselle. Panulla on poikkeuksellinen kyky puhutella kaikkia organisaation tasoja asiantuntijoista ja keskijohdosta aina ylimpään johtoon ja hallituksiin asti.

Koulutus toteutetaan pääosin interaktiivisena valmennuksena: alustuksina, lukuisina käytännön esimerkkeinä ja jatkuvana yhteisenä keskusteluna. Lisäksi toteutamme pieniä yksilöpohdintoja sekä ryhmäkeskusteluja ja –harjoituksia. Koulutus on varmasti luova ja käytännönläheinen irtiotto, josta jokainen saa omaan työhönsä sovellettavaksi uusia ajatuksia.

Ennen koulutusta lähetämme ennakkokyselyn ja kevyen itsearviointitehtävän, joka toimii suorana syötteenä mm. oman johtamisprofiilin pohdintaan koulutuspäivien aikana.

Aikataulu päivä 1 ja päivä 2

8.30 Ilmoittautuminen, aamukahvi ja materiaalien jako

9.00 Koulutus alkaa

10.30 Tauko

11.30 – 12.30 Lounas

14.00 Iltapäiväkahvi

16.00 Koulutus päättyy

Ohjelmasisältö

jakautuu kahdelle päivälle yhtenä jatkumona

Projektinjohtaja tiimin parhaana pelurina

• edellytyksenä kyvykkyydet: manageri – liideri – substanssiosaaja
  • minä projektinjohtajana

Tavoitteiden asettaminen ja tuloksellisuus: näytöt ratkaisevat

• aikataulupaineet ja budjettirajoitteet – sitä saat, mitä mittaat?
  • projektin pyhä kolminaisuus: aikataulu, laajuus, kustannukset – miten tätä todella johdetaan?

Projektinjohtajan vastuut ja luovan vapauden illuusio

• arvomaailma vastaan vaikuttavuus – tilaajan laulujako laulat?
  • projektin tuotokset ja niiden todelliset hyödyt – kenen vastuu?

Projektinjohtaja muutoksen ajurina

• suhde toimintaympäristöön – entä muut projektit ja linjatyö?
  • mikä on projektin laajuus: tekniset tuotokset vai toimintatapamuutokset?
  • strategiset suuntaviivat ja priorisointi?

Rantasipi Airport Congress Center, Robert Huberintie 4, Vantaa

Osallistumismaksu (kaksi päivää):
 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun.

Alennukset:
Kaksi tai useampi osallistuja samasta organisaatiosta 1180 eur/hlö

Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.