Projektipäällikön keskeiset taidot (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Projektipäällikön keskeiset taidot (2 pv)

19.-20.03.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 12 helmikuun, 2020 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen , Projektinhallinta

(4.0)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - Kouluttaja toi hyvin käytännön asioita ja oikean työelämän haasteita ja oppeja esille. - Mukavan tiivis koulutus. - Hyvä koulutus! Ohjaaja oli oikein miellyttävä ja piti ryhmän hyvin mukana. - Hyvä tasapainotus kalvosulkeisten, esimerkkien ja ryhmäkeskusteluiden välillä. - Hyvä koulutus. Kouluttajan oma kokemus koulutettavasta asiasta erinomainen. - Erinomainen kokonaisuus, kiitos! - Koulutus laittoi hyvällä tavalla ajattelemaan uusiksi tuttuja toimintatapoja - Tosi hyvä koulutus aiheeltaan ja sisällöltään. Kouluttaja oli myös tosi hyvä ja kouluttamansa alueen tosi ammattilainen. - Iso kiitos hyvästä koulutuksesta.

Sinulle, projektipäällikkö, suunniteltu projektikoulutus tarjoaa kunnon menetelmät projektityöskentelyyn. Opit koulutuksessa projektityöhön hyödyllisiä työkaluja, tehokkaita vuorovaikutustaitoja sekä pureudut projektityöskentelyn eri rooleihin ja niiden merkitykseen.

Projektipäällikön keskeiset taidot -koulutuksessa paneudut projektin syntyyn, valmisteluun, suunnitteluun ja läpivientiin sekä niihin liittyviin menetelmiin. Koulutuksessa perehdyt projektityöhön toimialariippumattomasti. Asioita konkretisoidaan ryhmätöiden, esimerkkiprojektien ja keskustelujen avulla.

Sopii henkilöille, jotka haluavat onnistua projekteissaan paremmin. Auttaa sekä projektiryhmäläisiä että erityisesti projektipäälliköitä kehittymään paremmiksi projektin johtamisessa.

Esitiedot
    Koulutus ei edellytä aikaisempaa projektikokemusta, mutta asioiden omaksumista aiempi projektityökokemus helpottaa. Osallistujiksi sopivat myös kokeneet projektipäälliköt, jotka haluavat tehostaa projektin toteuttamistapojaan.

Tavoitte
    Tämän projektikoulutuksen tavoitteena on

– luoda yhteistä näkemystä projektitoimintatavoista
    – selkiyttää projekteissa toimivien henkilöiden rooleja ja vastuita
    – antaa uusia keinoja ja menetelmiä laadukkaamman projektisuunnittelun toteuttamiseksi
    – ymmärtää projektin seurannan ja raportoinnin merkitys
    – antaa esimerkkejä projektien onnistuneeseen läpivientiin
    – kehittää asiantuntijaryhmien vetäjien johtamis- ja vuorovaikutustaitoja
    – tehostaa ja nopeuttaa projektityöskentelyä

Koulutus antaa valmiudet projektien onnistuneeseen käynnistykseen ja läpivientiin.

Osallistuja voi koulutuksessa halutessaan käsitellä omaa alkavaa/käynnissä olevaa projektiaan casena ja siten saada lisää konkreettista hyötyä omaan työhönsä.

Koulutuspäivä alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.

Sisältö: projektin suunnittelu ja toteutus

Perusta projektityölle
    – Miksi projekti? Ja milloin ei?
    – Valmistelun ja suunnittelun merkitys ja toteutus
    – Projektin valmistelu, tavoiteasetanta, vastaukset kysymyksiin mitä ja miksi
    – Projektin ympäristön ja sidosryhmien huomiointi

Projektin suunnittelumenetelmät ja parhaat käytännöt
    – Projektin osittaminen, PBS, WBS
    – Työmäärien arviointi
    – Toimintaverkkotekniikka
    – Projektin aikataulun tekeminen
    – Riskien hallinta suunnitteluvaiheessa

Projektin ohjaus ja seuranta toteutusvaiheessa
    – Projektin käynnistys
    – Projektin ohjaus ja johtaminen
    – Projektin tehokas raportointi
    – Projektikokoukset
    – Projektin scopen ja muutosten hallinta
    – Riskien hallinta projektin toteutuksen aikana
    – Laadunvarmistus

Johdon rooli projektien onnistumisessa
    – Projektisalkun hallinta
    – Projekti- ja linjaorganisaation vastuunjako
    – Projektipäälliköt roolit ja vastuut
    – Ohjausryhmän roolit, tehtävät, valtuudet ja vastuut
    – Johdon rooli ja sitouttaminen projektissa

Projektipäällikön vuorovaikutus- ja viestintätaidot, sidosryhmäviestintä
    – Viestintäsuunnitelman tekeminen

Ihmisten johtaminen projektityössä
    – Erilaisuus
    – Asiantuntijoiden johtaminen
    – Erilaiset motivoitumis- ja sitoutumismekanismit
    – Projektitiimin rakentaminen

Projektin päättämisen avainasiat
    – Käyttöönottovaihe projektin näkökulmasta
    – Koska projekti on riittävän hyvä?
    – Keskeiset tehtävät
    – Projektin loppuraportti

Projektista oppiminen
    – Onnistuneen projektin tunnusmerkit
    – Keinoja jakaa oppeja – miten hyötyä kokemuksista
    – Projektin 10 tärkeintä asiaa

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

19.-20.03.2020

1 550 euroa

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
    Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.