Projektipäällikön oman ajankäytön hallinta (1 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Projektipäällikön oman ajankäytön hallinta (1 pv)

04.10.2019, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 16 heinäkuun, 2019 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Saat kurssilta työkaluja ja esimerkkejä tavoitteiden määrittelyyn, töiden priorisoimiseen ja oman ajankäytön suunnitteluun. Opit tunnistamaan ja taklaamaan aikavarkaat ja tehostat ajankäyttöäsi.

Kurssi soveltuu varsinkin projektipäälliköille, jotka joutuvat toimimaan matriisiorganisaatiossa ohjaamassa monen päällekkäisen tehtävän samanaikaista etenemistä.

Projektityö on hektistä. Asiakkaiden, omistajien ja tiimin odotukset työn etenemiselle painavat päälle. Kyseessä on usein vaativa tasapainoharjoitus eriävien ja jopa ristiriitaisten odotusten kanssa. Pitää pystyä tasapainoilemaan ja priorisoimaan eri sidosryhmien tarpeita huomioiden. Usein tuntuu siltä, että projektissa on liian paljon asioita tehtävänä ja liian vähän aikaa niiden tekemiseen. Ongelma on usein siinä, että ei tee oikeita asioita oikeaan aikaan.

Tehokas ajankäytön hallinta on avain menestykseen! Tässä koulutuksessa annetaan kyytiä huonoille ajanhallinnan tavoille ja opitaan iso joukko käytännönläheisiä hyviä tapoja, jotka voit ottaa käyttöön heti.

Ajankäyttökoulutuksen hyödyt projektipäällikölle
  • Tietous oman käyttäytymisen vahvuuksista ja heikkouksista kasvaa
  • Konkreettiset työkalut oman toiminnan tehostamiseksi
  • Henkilökohtainen kehittämisohjelma omien toimintavalmiuksien lisäämiseksi
  • Konkreettisia keinoja oman ajankäytön ja tehokkuuden kehittämiseksi

Koulutuspäivä on klo 9:00-16:30. Aamukahvia tarjolla klo 8:30 alkaen.

Sisältö:

Projektipäällikkö ja hänen ajankäyttönsä lainalaisuudet

Henkilökohtainen Tehokkuus –profiili esittely ja läpikäynti

Johdanto ajankäytön hallintaan

Mihin sinun tulisi aikasi käyttää?

• Asenteet (Henkilökohtainen suhtautuminen ajankäytön hallintaan)
  • Tavoitteet (Näiden määritteleminen ja niihin keskittyminen)
  • Prioriteetit (Valintojen tekeminen asioiden tärkeyden eikä kiireellisyyden perusteella)

Miten käytät aikaasi?

• Analysointi (Henkilökohtaisen ajankäytön tunnistaminen ja kehityskohteiden löytäminen)
  • Suunnittelu (Tavoitteista johdettujen tehtävien tarkoituksenmukainen suunnittelu)
  • Aikataulujen käyttö (Tehtävien työmääräarvioinnit ja ajoitus)

Mitä voisit tehostaa?

Tutustuminen käytännön keinoihin:

• Keskeytykset (Tapoja vähentää ja hallita odottamattomia keskeytyksiä)
  • Kokoukset (Tehokkaan kokouskulttuurin rakentaminen pienin toimenpitein)
  • Tiedonhallinta (Tärkeimmän tiedon tunnistaminen ja siitä tehokkaasti viestiminen)
  • Delegointi (Töiden tehokas jakaminen)
  • Viivyttely (Tekniikka asioiden tekemiseen heti)
  • Tiimin ajankäyttö (Tiimin ja yksilön ajankäytön yhteensopivuus)

Paremman ajankäytön hallinnan käyttöönotto
Koulutuksen tukena käytämme Henkilökohtainen tehokkuus –profiilia. Tällä pystyt helpommin hahmottamaan omaa toimintaasi ja kehittämään entistä tehokkaampia tapoja toimia. Itsearviointina toteutettava henkilökohtainen mittaus tuottaa räätälöidyn profiiliraportin, joka jaetaan jokaiselle osallistujalle erikseen päivän aikana. Koulutuksessa tehdään runsaasti harjoituksia oman ajankäytön kehittämiseksi.

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

perjantai 04.10.2019

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.