Projektisalkun hallinta (2 pv)
Aalto PRO järjestää nyt koulutuksen:

Projektisalkun hallinta (2 pv)

1 590 euroa /hlö + alv 24 %

16.-23.04.2024, Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki Runeberginkatu 14-16, Helsinki 5 tammikuun, 2024 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot , Projektien hallinta , Projektinhallinta , Tiimityö

Projektisalkut strategian toteutuksen työkaluna

Projektitoiminnan lisääntyminen organisaatioissa asettaa monia haasteita projektien muodostaman kokonaisuuden ohjaamiselle. Organisaatiot, jotka pystyvät tehokkaasti vastaamaan näihin haasteisiin, ovat ansainneet kilpailuedun, jota muiden on vaikea kopioida.

Toimiva salkunhallinta on tehokas keino toteuttaa organisaation strategiaa ja sen hyödyt ovat kiistattomat. Aktiivisella projektisalkkujen hallinnalla voidaan saavuttaa jopa 25–50 % lyhyempiä projekteja, 25–300 % lisää läpivientikykyä, miljoonien eurojen säästöjä ja jopa kymmenien prosenttien parannuksia toiminnan ennustettavuudessa.

Projektisalkun hallinta on kaksipäiväinen, tehokas koulutus, jossa pureudut salkunhallinnan käytännön arkeen ja sen kehittämiseen kokeneen kouluttajan avustuksella. Ohjelman aikana saat kokonaiskuvan salkunhallinnan avaintehtävistä ja niiden käytännön toteuttamisesta sekä saat eväitä salkunhallinnan kehittämiseen organisaatioissa.

– Projektisalkun hallinnan ydinasioiden sisäistämistä edesauttaa kouluttajan selkeä ja keskusteluttava ote.
– Kaksipäiväinen koulutus kattaa kaikki projektisalkun hallinnan ja sen kehittämisen kannalta olennaiset asiat.
– Osallistujille tehdään ennakkokysely, jonka tulokset otetaan huomioon koulutuksen sisällön suunnittelussa.

Hyödyt
Koulutuksessa parannat valmiuksiasi edistää organisaation kokonaisetua ja strategisia tavoitteita salkunhallinnan avulla. Koulutuksen jälkeen osaat paremmin toimia salkunhallinnan käytännön arjessa ja konkreettisesti kehittää salkunhallintaa organisaatiossa.

– Tunnistat keinot, joiden avulla pidät projektisalkkusi tasapainossa ja saat sen tuottamaan parhaan mahdollisen arvon
– Opit keskittämään huomiosi projektisalkun johtamisen kannalta olennaisiin kysymyksiin
– Muodostat kokonaisnäkemyksen projektisalkun johtamisen merkityksestä, tavoitteista ja käytettävissä olevista keinoista

Koulutus sopii projektisalkkujen kehittämisestä vastaaville asiantuntijoille, projektien omistajille, projektitoimiston vastuuhenkilöille, projektijohtajille ja projektinhallinta-alan konsulteille.

Ohjelma sopii henkilöille, jotka haluavat tiukan peruspaketin projektisalkkujen hallinnasta ja strategisesta ohjauksesta sekä salkkuohjauksen kehittämisestä.

Kouluttaja:
Riku Oksman

Kauppatieteiden tohtori Riku Oksman on kokenut kouluttaja, jonka erikoisalaa on jo 20 vuoden ajan ollut projektiorganisointi ja sen johtaminen. Hän toimii johtamisen tuntiopettajana Aalto-yliopistossa. Sen lisäksi hän kouluttaa Aalto EE:n projektinhallinnan ja -johtamisen koulutusohjelmissa.

Koulutuksissaan Oksman tarkastelee projekteja ja niiden johtamista ennen kaikkea ihmisten työarjen näkökulmasta. Kouluttajana hän suosii dialogisia ja osallistavia menetelmiä.

Projektiammattilaiset ry palkitsi Oksmanin vuoden opetuspalkinnolla lokakuussa 2022. Hänen väitöskirjansa vuodelta 2013 käsitteli projektijohtamista suomalaisessa TV- ja elokuvatuotannossa.

Sisältö ja aikataulu
Kaksipäiväinen koulutus perustuu asiantuntija-alustuksiin sekä niiden pohjalta tapahtuvaan pienryhmätyöskentelyyn.

Rakenne
Päivä 1: 16.4.2024 Online
– Mitä on salkunhallinta tänään?, Salkunhallinta käytännössä

Välitehtävä

Päivä 2: 23.4.2024 Onsite
– Salkunhallinnan haasteet ja niiden ratkaiseminen

Aalto-yliopisto Töölö, Runeberginkatu 14-16, 00100 Helsinki

16. ja 23.4.2024

1 590 euroa

Ryhmähinnat organisaatiolle:
-15 % kolme henkilöä
-20 % neljä henkilöä
-25 % viisi henkilöä

Ryhmähinta lasketaan ohjelman normaali hinnasta. Hyödyntääksesi ryhmäalennuksen, ota yhteyttä.

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.

Ilmoittauduthan ohjelmaan 1.4.2024 mennessä.