Projektisalkunhallinta – Strategiasta projektiksi (1 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Projektisalkunhallinta – Strategiasta projektiksi (1 pv)

10.11.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 30 lokakuun, 2020 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Tästä projekti koulutuksesta saat kokonaisnäkemyksen, menetelmiä ja käytännön kokemuksia hanke- ja projektisalkunhallinnan (portfolio management) kehittämiseksi. Koulutuksen aikana perehdytään sekä salkunhallinan keskeisiin periaatteisiin ja projektikulttuurin kehittämiseen että käytännön kokemuksiin siitä, mitä tehokas salkunhallinta vaatii organisaatiolta.

Hanke- ja projektisalkunhallinta (portfolio management) on johdon käytännön työkalu johtaa muutosta, luoda tulevaisuutta sekä hallita resursseja. Salkunhallinta on parhaimmillaan hyvin tehokas keino toteuttaa ja jalkauttaa organisaation strategia. Projektisalkun hallinta ei ole irrallinen osa johtamisjärjestelmää, vaan sen on nivouduttava muun johtamisen kanssa noudattamaan vuosikellon rytmiä. Salkunhallinnan kehittäminen on iso toimintatavan muutos projektityön ja toiminnan kehittämisen ryhdistämiseksi koko organisaatiossa.

Yrityksen ylin johto, liiketoimintayksiköiden johtajat, kehittämisjohtajat, IT-johtajat, kehittämissalkusta vastaavat henkilöt.

Koulutuspäivä klo 9.00 ja päättyy noin klo 16-16.30. Aamiaista tarjolla klo 8.15-9.00.

Sisältö projekti koulutuksessa

Projektisalkku strategisena työkaluna

• Projektisalkku ja salkunhallinnan tavoitteet
  • Projektitoiminnan organisointi, roolit ja vastuut

Ohjelmajohtaminen (program management) ja hankehallinta strategioiden toteuttajana
Projektien arviointi ja valinta

• Projektien arviointi- ja valintaprosessi
  • Milloin projekteja arvioidaan?
  • Projektien arvioinnin menetelmät
  • Ryhmätyö 1: Projektien arviointikriteerit

Projektikokonaisuuden tarkastelu
Projektisalkun katselmointi

• Strategian toteutumisen varmistaminen salkkukatselmoinnin avulla
  • Projektisalkun tasapainottaminen salkkukatselmointitilanteessa

Projektisalkunhallintaprosessi

• Keskeiset vaiheet ja vastuut
  • Salkunhallinnan tukitoiminnot

Useammat projektisalkut ja niiden väliset yhteydet

• Konsernin salkku, prosessin salkku, yksikön salkku

Salkunhallinnan yhteys strategia- ja vuosisuunnitteluprosesseihin

• Ryhmätyö 2: vuosisuunnittelu ja projektisalkku

Salkunhallinnan käyttöönotto

• Käyttöönottoprojektin läpiviennin organisoiminen
  • Suunnitteluvaihe
  • Kehitysvaihe
  • Testausvaihe
  • Maastoutusvaihe
  • Tukivaihe

Yhteenveto: Projektisalkunhallinnan menestystekijät

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

Voit osallistua koulutukseen myös etänä.

tiistai 10.11.2020

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen