Pysyvät vastaavat kirjanpidossa ja verotuksessa (1/2 pv)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Pysyvät vastaavat kirjanpidossa ja verotuksessa (1/2 pv)

14.12.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 23 lokakuun, 2022 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Yhteisöiden varallisuus koostuu yleensä merkittäviltä osin pysyvien vastaavien eristä, joten näiden kirjanpitokäsittelyllä on keskeinen vaikutus tilinpäätöksiä laadittaessa tai niitä tulkittaessa. Pysyvät vastaavat pitävät sisällään esimerkiksi erilaiset aineettomat oikeudet, koneet ja kalustot sekä tytäryhtiöosakkeet ja lisäksi vielä monta muuta erää.

Aihealueen keskeiset ongelmat liittyvät yleensä siihen mikä on investointi ja mikä on vuosikulu, mitä voidaan aktivoida, miten poistot pitää tehdä ja miten varmistutaan arvostuksen oikeellisuudesta. Lisäksi usein mietityttävät myös kirjanpitokäytäntöjen ja verotuksen erot.

Kouluttajat
KTM, KHT, Erkki Yli-Rantala, Revisium Oy
KTM, Henry Kampman, Revisium Oy
KTM, HT, Sakke Vehkakoski, Revisium Oy

Koulutuksessa käsitellään seuraavia aiheita:
– Aineettomat ja aineelliset hyödykkeet
– Investointi vs. vuosikulu
– Sijoitukset
– Kehittämismenot ja liikearvo
– Hankintameno
– Poistot ja poistosuunnitelmat
– Arvonalennukset
– Kirjanpidon ja verotuksen erot

Etäkoulutus

14.12.2022, klo 9:00-12:00

/hlö + alv 24 %. Koulutus ja materiaalit sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.