Pythonin käyttö Excelissä (1/2 pv)
Corellia Helsinki järjestää nyt koulutuksen:

Pythonin käyttö Excelissä (1/2 pv)

03.04.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 22 maaliskuun, 2024 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia , Tietokoneohjelmistot

Python Excelissä on tällä hetkellä esikatseluvaiheessa. Tällä hetkellä tämän ominaisuuden käyttämiseksi tulee liittyä Microsoft 365 Insider -ohjelmaan ja valitse Beta Channel Insider -taso.

Python otetaan vähitellen käyttöön Excelin Windows-käyttäjille Beta Channelin kautta. Tällä hetkellä ominaisuus ei ole vielä saatavilla muilla alustoilla.

Python tuo Exceliin Python-analytiikkakirjastojen voiman. Käytä sitä Excelissä olevan datan käsittelyyn Python-koodilla. Kirjoitat Pythonia suoraan soluun, Python-laskelmat suoritetaan Microsoftin pilvessä, ja tulokset palautetaan työkirjaan.

Tämä kurssi on suunnattu erityisesti niille, jotka työskentelevät säännöllisesti Excelin parissa ja haluavat tehostaa työskentelyään.

Kurssin esitietovaatimukset
Osallistujilta odotamme Excelin perustason osaamista. Sen sijaan Python kielen tain jonkin muun ohjelmointikielen osaaminen ei ole välttämätöntä, sillä kurssin alussa käydään Python -kielestä läpi tarvittavat asiat.

Kouluttaja:

Erkki Renvall
Erkki kouluttaa laajasti Office- ja Adobe-ohjelmia ja vahvinta osaamisaluetta on vaativat Excel-aiheet ja Power BI. Osaamisalueena hänellä on myös SQL-tietokannat, ohjelmointikielet ja projektinjohto- koulutukset. Lisäksi Erkki on mukana asiantuntijana eri konsultointiprojekteissa.

– Excelin tukemat Python kirjastot ja niiden merkitys
– Pythonin aloittaminen Excelissä
– Pythonin perusteet lyhyesti
– Kielen perussyntaksi