QMS Lead Auditor (IRCA) – Laadunhallintajärjestelmän johtava arvioija (5 pv)
Bureau Veritas järjestää nyt koulutuksen:

QMS Lead Auditor (IRCA) – Laadunhallintajärjestelmän johtava arvioija (5 pv)

24.-28.05.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 15 helmikuun, 2021 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus

Kun yritys haluaa menestyä jatkuvasti kiristyvässä kilpailussa, sen on perustettava toimintansa laatuun. Riskinhallintakonseptin sisältävä prosessimainen laadunhallintajärjestelmä tukee tätä tavoitetta.

Laadunhallintajärjestelmiä koskeva ISO 9001 –standardi on kansainvälinen laadunhallintastandardi, joka soveltuu kaikille yrityksille toimialasta ja toiminnasta riippumatta.

QMS Lead Auditor (IRCA) – Laadunhallintajärjestelmän johtava arvioija –koulutuksessa perehdytään organisaation laadunhallintamenettelyiden arviointiin ISO 9000 standardisarjan (ISO 9001) avulla.

Koulutus on IRCA-sertifioitu (International Register of Certificated Auditors) tunnuksella A17929, ja täyttää kansainväliseen IRCA-auditoijapätevyyteen tarvittavan koulutuksen kriteerit. Koulutuksen päätteeksi järjestettävän kokeen hyväksytysti läpäisseet saavat kurssisertifikaatin, joka mahdollistaa IRCA-auditoija -sertifioinnin anomisen CQI-IRCA-organisaatiolta.

Koulutukseen liittyvien harjoitusten ja ryhmätöiden yhteydessä harjoitellaan mm. esiintymistekniikkaa, prosessikartoitusta, auditoinnin johtamistaitoja, kysymystekniikkaa, objektiivista raportointia ja ajanhallintaa. Koulutukseen aktiivisesti osallistunut pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan laatujärjestelmän auditoinnin sekä kommunikoimaan tulokset selkeästi asiakkaalle tai toimeksiantajalle. Kurssi koostuu luennoista ja useista käytännön harjoituksista.

Ennen kurssin aloittamista osallistujin odotetaan tutustuneen mm.:

• Plan, Do, Check, Act (PDCA) –malliin
• Laadunhallinnan ja asiakastyytyväisyyden väliseen suhteeseen
• Yleisesti käytettyihin laadunhallinnan termeihin ja määritelmiin sekä laadun 7 periaatteeseen (ISO 9000 mukaan).

Vaikka em. aiheet eivät olisikaan tuttuja, olemme kooneet koulutukseen tulijoille esimateriaalin, jossa aiheisiin tutustutaan ja näin osallistujalle varmistetaan riittävät tiedot osallistua koulutukseen.

Koulutuksen ja siinä käytettävien materiaalien kieli on suomi. Koulutukseen kuuluu kaksi ennakkotehtävää, jotka osallistujat suorittavat ennen koulutukseen saapumista. Kurssille osallistujien minimimäärä 4 henkilöä. Koulutuksen IRCA-sertifiointi edellyttää osallistumista kaikkina koulutuspäivinä.

Kouluttajat:
Hanna Manninen
, johtava arvioija, kouluttaja, Bureau Veritas Certification

Hannalla on yli 20 vuoden kokemus elintarvike- ja prosessiteollisuuden laadunhallinnasta ja tuotekehityksestä niin B-to-B kuin B-to-C sektoreilla. Auditoijana pääpaino on elintarvike-turvallisuusjärjestelmien auditoinneissa. Kouluttajana Hanna toivoo innostavansa yrityksiä käyttämään toimintajärjestelmästandardeja elävänä työkaluna toiminnan hallitsemiseen ja kehittämiseen.

Jarno Ikonen, johtava arvioija, kouluttaja, Bureau Veritas Certification

Jarnolla on yli 12 vuoden kokemus kansainvälisessä FMCG sektorissa niin myynnin ja markkinoinnin kuin elintarvikkeiden valmistuksen parissa. Hän on työskennellyt useissa eri tehtävissä aina asiantuntijasta johtotehtäviin hyvinkin erilaisissa vastuissa. Kouluttajana Jarno haluaa hyödyntää monipuolista kokemustaan kansainvälisessä ympäristössä omien kokemusten kautta sekä kannustaa yrityksiä erilaisten johtamisjärjestelmien hallintaan ja kehittämiseen.

Koulutuspäivien tarkka ohjelma toimitetaan ennakkomateriaalin yhteydessä, mutta päivien kestot ovat seuraavat:

• Maanantai, klo 8:45-18:00

• Tiistai, klo 9:00-18:15

• Keskiviikko, klo 9:00-18:00

• Torstai, klo 9:00-17:30

• Perjantai, klo 9:00-18:00

Etäkoulutus (Microsoft Teams)

24.-28.05.2021

3 025 euroa

Tilaisuuksiimme osallistumisen peruutus on mahdollista veloituksetta viimeistään 14 päivää ennen tilaisuuden alkua ja tuon jälkeen tehtävistä peruutuksista veloitamme 50 % tilaisuuden osallistumismaksusta. Paikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle, mikäli ilmoittautunut itse estyy osallistumasta. Varaamme oikeuden perua tilaisuuden alhaisen osallistujamäärän vuoksi viimeistään 7 päivää ennen tilaisuuden alkamista, jolloin jo ilmoittautuneille ei aiheudu kuluja.