Rakennusjuridiikan tuore oikeuskäytäntö (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Rakennusjuridiikan tuore oikeuskäytäntö (2 h)

01.06.2021, Webinaari , Webinaari 19 huhtikuun, 2021 Sampo Korppoo

Rakentaminen

Reklamaatiot ja niiden vanhentuminen nousevat teemoina tuoreesta KKO:n rakentamiseen liittyvästä oikeuskäytännöstä. Korkein oikeus on tehnyt myös YSE 1998 -ehtojen tulkintaan liittyviä linjauksia. Webinaarissa pureudutaan ajankohtaiseen oikeuskäytäntöön rakentamis- ja kiinteistöjuridiikkaan erikoistuneen asianajaja Annika Luhtasen johdolla.

Korkein oikeus on käsitellyt parin viime vuoden aikana toistuvasti reklamaatioihin ja niiden vanhentumiseen liittyviä tapauksia. Lähtökohtana on aina, että reklamaatiot tulee tehdä oikea-aikaisesti ja täsmällisesti. Joissakin tapauksissa KKO on kuitenkin katsonut aiheelliseksi pidentää vetomisaikaa. Mitä vaikutuksia näillä ratkaisuilla on?

KKO on tehnyt myös kiinnostavia ratkaisuja liittyen muun muassa YSE 1998 -sopimusehtojen tulkintaan jatkokäsittelylupien osalta.

Asianajaja Annika Luhtanen käy koulutuksessa läpi tuoretta rakentamiseen liittyvää oikeuskäytäntöä ja pohtii ratkaisujen merkitystä. Osallistujat voivat lähettää kouluttajalle kysymyksiä ennakkoon tai esittää niitä koulutuksen aikana webinaarin chatissa.

Koulutuksessa käsiteltävien tapausten luetteloa saatetaan keväällä täydentää tilanteen mukaan.

– Asianajajille ja muille lakimiehille
– Rakennuttajille
– Rakennusyritysten työnjohdolle ja johtohenkilöille
– Rakennusalan konsulteille

Kouluttaja:
Annika Luhtanen
, Senior Associate, Asianajotoimisto Lexia

Annika Luhtanen on hoitanut uransa aikana asunto-, rakentamis- ja kiinteistöjuridiikkaan liittyviä asioita useiden asianajotoimistojen palveluksessa. Luhtasella on laaja-alainen sopimus- ja riitatoimeksiantojen kokemus ja hän on toiminut niin rakennuttajien, urakoitsijoiden, perustajaosakkaiden kuin tilaajienkin edustajana lukuisissa rakennusprojektien eri vaiheissa.

9.30 Tervetuloa koulutukseen!

9.35 Rakentamiseen liittyvän tuoreen oikeuskäytännön analyysi

Reklamaatio, vanhentuminen
– KKO 2020:6
– KKO 2019:94
– KKO:2019:88

(Tauko noin klo 10.40.)

Jatkokäsittelyluvat ja YSE-sopimusten tulkinta
– KKO:2018:13
– KKO:2019:73
– KKO:2019:62

11.30 Koulutus päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Koulutuksen tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

tiistai 01.06.2021 klo 9.30-11.30

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 190 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 150 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.