Rakentamisjuridiikan päivä (1 pv)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Rakentamisjuridiikan päivä (1 pv)

19.04.2023, Helsinki Täsmentyy myöhemmin, Helsinki 21 marraskuun, 2022 Sampo Korppoo

Lakitieto , Rakentaminen

Miten varautua uuden rakentamislain tuomiin muutoksiin? Miten rakennusten energiatehokkuusdirektiivi (EPBD) ja rakennustuoteasetus uudistuvat? Millä tavoin energiatehokkuutta parannetaan käytännössä vanhoissa taloissa, ja miten rakennusvalvonta suhtautuu talojen ulkonäköön vaikuttaviin muutoksiin?

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Mitkä ovat rakentamislain tärkeimmät uudistukset?
– Miten rakennuksen hiilijalanjälki lasketaan?
– Miten rakentamisen pätevyyksien osoittamismenettely muuttuu?
– Mitä rakennusten energiatehokkuusdirektiivin (EPBD) ja rakennustuoteasetuksen päivitys pitävät sisällään?
– Miten rakennusten energiatehokkuutta parannetaan käytännössä, ja millaisia kokemuksia energiatehokkuushankkeista on saatu?
– Miten rakennusvalvonta suhtautuu siihen, että vanhojen talojen energiatehokkuusremontit voivat vaikuttaa talojen ulkonäköön?
– Mistä kysymyksistä on viime aikoina riidelty oikeudessa?

– Koulutus on suunnattu mm.
– asianajajille ja muille juristeille
– rakennuttajille
– urakoitsijoille
– rakennusyritysten työnjohdolle ja johtohenkilöille
– rakennusalan konsulteille ja suunnittelijoille
– kiinteistösijoittajille

Kouluttajat
Kirsi Martinkauppi
, hallitusneuvos, ympäristöministeriö

Timo Mikael Sivula, hankekehityspäällikkö, Granlund Oy
LVI-insinööri, yamk Timo-Mikael Sivula toimii Granlund Oy:llä hankekehityspäällikkönä vastuualueenaan energiatehokkuushankkeet ja lämpöpumppujärjestelmät.

Sivulalla on yli 12 vuoden kokemus lämpöpumppujärjestelmien suunnittelusta ja asennuksesta. Sivulan vahvuutena on lämpöpumppujärjestelmien asennuksen suunnittelu, ohjaus ja valvonta. Lisäksi Sivulalla on kokemusta energiatehokkuuspotentiaalin kartoittamisesta kiinteistöissä sekä laaja-alaisesta energiatehokkuuden parantamisesta hankkeissa erityisesti talotekniikan näkökulmasta.

Maarit Haakana, ympäristöneuvos, ympäristöministeriö
Ympäristöneuvos Maarit Haakana toimii ympäristöministeriössä rakennetun ympäristön osastolla rakennukset ja rakentaminen –yksikössä. Maarit Haakana on toiminut rakennusten energiatehokkuusdirektiivin kansallisena yhdyshenkilönä vuodesta 2001 ja koordinoi direktiivin toimeenpanoa.

Matti Kuittinen, rakennusneuvos, ympäristöministeriö

Nea Tuominen, kaupunkikuva-arkkitehti, Arkkitehti SAFA, Turun kaupunki

Tämä koulutus tarjoaa tietopaketin rakentamisen lainsäädäntöön tulossa olevista muutoksista ja niiden käytännön vaikutuksista. Kouluttajina toimivat muun muassa hallitusneuvos Kirsi Martinkauppi, rakennusneuvos Matti Kuittinen ja ympäristöneuvos Maarit Haakana ympäristöministeriöstä, hankekehityspäällikkö Timo-Mikael Sivula Granlundilta ja kaupunkikuva-arkkitehti Nea Tuominen Turun kaupungin rakennusvalvonnasta.

Koulutus järjestetään Helsingissä ja etänä

19.4.2023, klo 9:00-14:30

Lähikoulutuksen hinta:
/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat lähikoulutukseen useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 610 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 550 euroa + alv 24% / hlö

Webinaarin hinta:

Kun ilmoitat webinaariinm useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 510 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 467 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.