Rakentava palautteenanto (1 pv)
Elevator järjestää nyt koulutuksen:

Rakentava palautteenanto (1 pv)

16.05.2017, , 19 maaliskuun, 2017 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Valmennuksen tavoitteet

Tässä valmennuksessa opit
– Luomaan palautteenantotilanteista tavoitteellisia ja ratkaisukeskeisiä
– Luomaan yhteisen ymmärryksen palautteen vastaanottajan kanssa
– Haastamaan palautteen vastaanottajan itse reflektoimaan toimintaansa
– Antamaan palautetta haastavissakin tilanteissa tavalla, joka kannustaa kehittymään
– Konkreettisen mallin sekä positiiviseen palautteenantoon että haastavien tilanteiden purkamiseen (eli kansankielisemmin rakentavaan palautteenantoon)
– Varmistamaan, että palautteenanto johtaa jäätymisen sijaan kehitykseen

Valmennustapa
Valmennuksen toimintatapa on työpajatyyppinen. Osallistujat pääsevät työstämään itse valitsemiaan aiheita ja haasteita sekä kokeilemaan valmennuksessa opeteltavia menetelmiä. Tarkoitus on oppia tekemällä ja muuttaa osallistujien osaaminen tekemiseksi. Jokainen osallistuja rakentaa henkilökohtaisen toimintasuunnitelmansa, mikä varmistaa valmennuksen oppien käyttöönoton ja henkilökohtaisen kehityksen.

Valmentaja
Valmennuksen onnistumisesta vastaa Mirko Häyrinen.

Mirko Häyrinen on valmentaja, joka on valmentanut kymmeniä tuhansia ihmisiä ja vetänyt pitkälti yli 2000 tilaisuutta – yksittäisistä kokouksista ja valmennuksista aina kokonaisten konsernien strategioiden jalkautusprosesseihin ja henkilöstökyselyn purkuihin asti.

Mirko on karismaattinen valmentaja, joka vetää vaikuttavia valmennuksia. Mirko sytyttää osallistujissa halun kehittyä ja kukoistaa. Mirko saa osallistujajoukon innostumaan, motivoitumaan ja sitoutumaan. Mirkon erikoisalaa ovat fasilitointivalmennukset, tehokkaan ajankäytön hallinnan valmennukset ja erilaisten tilaisuuksien fasilitointi.

Mirko johtaa Suomen Fasilitoinnin Mestarit –yhteisöä, jossa fasilitoinnin ammattilaiset keskustelevat työryhmän johtamisen haasteista, onnistumisista ja metodologioista sekä kehittävät osaamistaan fasilitoinnin saralla. Mirko on IAF:n (International Association of Facilitators) jäsen ja koulutukseltaan organisaatiopsykologi. Ennen uraansa valmentajana Mirko on toiminut muun muassa kansainvälisen yrityksen toimitusjohtajana.

09.00 Aloitus, ohjelma ja tavoitteet
– Osallistujat määrittelevät, mikä on palautteenannon tavoite

10.00 Positiivisen palautteenannon malli
– Harjoitus, jossa osallistujat oppivat konkreettisen mallin positiivisen palautteenantoon
– Harjoituksen purku

11.00 Lounas

12.00 Hankalien tilanteiden neuvottelumalli
– Harjoituksia, joissa osallistujat oppivat konkreettisen mallin haastavien tilanteiden purkamiseen (eli kansankielisemmin rakentavaan palautteenantoon)
– Harjoitusten purku

14.30 Kahvitauko

14.45 Henkilökohtaisen toimintasuunnitelman rakentaminen
– Osallistujat analysoivat, mitä haasteita heillä tulee olemaan valmennuksen oppien käytäntöön viemisessä
– Ryhmä määrittelee keskeisimmät ratkaisut haasteiden nujertamiseksi
– Jokainen osallistuja tekee henkilökohtaisen toimintasuunnitelman, jolla varmistetaan valmennuksen oppien muuttuminen toiminnaksi

15.15 Valmennuksen tärkeimpien oppien ja oivallusten kiteyttäminen
– Osallistujat kiteyttävät valmennuksen tärkeimmät opit ja oivallukset

16.15 Valmennuksen arviointi ja lopetusseremonia

16.30 Valmennus päättyy

Koulutuspaikka
Valmennus järjestetään Helsingissä Elevatorin koulutustiloissa, Toukolankatu 13, 00560 Helsinki

Aika:
16.05.2017

Valmennuksen hinta on 1 200 eur + alv.

Hinta sisältää:
– kurssimateriaalit ja Mirko Häyrisen 75-sivuisen teoksen ”Työkalut”
– aamupalan, lounaan ja iltapäiväkahvin