Re-Imagine Hybrid Leadership (3 pv)
Aalto EE järjestää nyt koulutuksen:

Re-Imagine Hybrid Leadership (3 pv)

07.-15.11.2022, Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki Runeberginkatu 14-16, Helsinki 12 elokuun, 2022 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Valmennus kaikille hybridityötä tekeville tiimeille ja tiimien vetäjille

Olennaisinta on aina oikeanlainen ihmisten johtaminen riippumatta siitä, missä tiimin jäsenet työtään tekevät. Miten johtajana ja itsekin tiimin jäsenenä luot luottamusta ja vahvistat työhyvinvointia? Entä kuinka vaikutat tiimisi onnistumiseen kestävästi ja pitkällä aikavälillä? Tarvitsetko inspiraatiota ja ideoita omaan johtamistapaasi?

Saat valmennuksesta keinoja luoda luottamusta hybridityössä ja apuja työn sitouttavuuden sekä tuottavuuden kasvattamiseen. Mitä onnistuneemmin johdat ja toimit hybriditiimissä, sitä enemmän voit hyödyntää hybridityön yrityksellesi tai organisaatiollesi tuomia etuja ja etätyömahdollisuuksia.

Ohjelmassa pääset syventymään tarkemmin mm. seuraaviin teemoihin:

– Psykologisen turvallisuuden rakentuminen ja tärkeys
– Työhyvinvointiin vaikuttavat tekijät hybridityössä
– Työnteon sujuvuutta lisäävät ja konflikteja ehkäisevät vuorovaikutteiset työkalut
– Tehokas hybridityöskentely ja itsensä johtaminen
– Tiimin motivointi, sitouttaminen ja toimintaa tukevan ilmapiirin luominen.

Uudistettu hybridijohtamisen valmennus lähestyy johtajuuden ajankohtaista teemaa akateemiseen tutkimukseen pohjautuvalla käytännön kosketuksella esimerkkien kautta. Ohjelma on suunniteltu johtajille, tiiminvetäjille ja tiimeille, jotka haluavat menestyä sekä lähi- että etätyössä nyt ja tulevaisuudessa.

Huomioithan, että valmennus toteutetaan englanniksi.

Hyödyt
Re-Imagine Hybrid Leadership -valmennusohjelma tarjoaa koko tiimillesi yhdistelmän akateemista tutkimusta ja käytännön työkaluja ja esimerkkejä parempaan johtajuuteen ja työskentelyyn hybridiympäristössä. Ohjelman kautta kehityt etäjohtajana ja tunnistat sekä omat että tiimisi vahvuudet, joiden varaan rakennatte erinomaisen tiimisuorituksen. Osallistumalla ohjelmaan varmistatte, että tiimillänne on käytössä onnistumista tukeva työskentelymalli ja tiiminvetäjällä parhaat työkalut sen johtamiseen.

– Opi keinoja toimia rakentavasti ja motivoivasti tiiminvetäjänä ja tiimiläisenä
– Opi lisää menestyksekkään hybridijohtamisen taustalla olevista tutkimustuloksista

Hyödyt johtajille
– Kehitä tiimisi yhteistyövalmiuksia ja innovatiivista toimintaa
– Ehkäise työssä uupumista organisaatiossasi ja tunnista sen merkit ajoissa
– Hanki työkaluja luottamuksen ja harmonian luomiseen hybriditiimeissä
– Tehosta muutosjohtamisen taitojasi

Hyödyt tiimiläisille
– Opi rakentavasta ja motivoivasta yhteistyöstä hybriditiimeissä
– Ehkäise työssä uupumistasi ja tunnista sen merkit ajoissa
– Tunnista omat sisäisen motivaation lähteesi
– Verkostoidu ja opi muilta opiskelijakollegoilta

Ohjelma on suunniteltu kaikille esihenkilöille ja tiimeille, jotka työskentelevät satunnaisesti tai jatkuvasti hybridimallissa.

Ohjelma käsittelee nykyajan esihenkilö- ja tiimityötä laaja-alaisesti. Siinä keskitytään muun muassa haasteisiin, jotka liittyvät johdonmukaiseen tiimin ja luotettavan ympäristön rakentamiseen, kun tiimit eivät työskentele fyysisesti yhdessä.

Kouluttajat:
Pia Lappalainen

Dosentti Pia Lappalainen on tekniikan tohtori ja filosofian maisteri. Hän on erikoistunut tuottavuustutkimukseen, suorituksen mittaamiseen, henkilöstöjohtamiseen, johtamisviestintään, työhyvinvointiin ja konfliktin hallintaan.

Lappalainen on Aalto EE:n Senior Advisor ja hänellä on Maanpuolustuskorkeakoulussa Suorituksen johtamisen ja työyhteisön konfliktinhallinnan dosentuuri, ja LUT-yliopistossa Suorituskyvyn johtamisen ja esimiesviestinnän dosentuuri. Sen lisäksi, että hän luennoi Aalto-yliopistossa, hän työskentelee ohjelmajohtajana Helsingin yliopistossa ja johtoryhmäkonsulttina yrityksissä. Hän toimii myös sovittelijana työelämän ristiriitatilanteissa.

Niina Nurmi
Niina on Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun professori ja johtaa International Design Business Management -koulutusohjelmaa.
Professori Niina Nurmen erityisasiantuntijuus on etätyön ja etäjohtamisen tutkimuksessa, jonka parissa hän on toiminut yli 15 vuotta. Hänen tutkimuksensa erityisalueena on globaalit tiimit ja asiantuntijoiden johtaminen etäältä. Hänen akateeminen taustansa on aikuiskoulutuksesta ja organisaatiopsykologiasta. Nurmi on työskennellyt vuosien ajan myös vierailevana tutkijana Stanfordin yliopistossa. Ennen akateemista uraa Nurmi on toiminut henkilöstöpäällikkönä.

Ohjelma on käytännöllinen valmennus vahvalla akateemisella taustalla. Se sisältää harjoituksia ja mahdollisuuksia vuorovaikutukseen ja jakamiseen osallistujien kesken.

Valmennuksen ensimmäinen moduuli toteutetaan hybridinä ja kaksi muuta Zoomin kautta, käytännönläheisesti ja vuorovaikutteisesti. Kouluttajien oman sisällön lisäksi osallistujat pääsevät jakamaan omia näkemyksiään ja kokemuksiaan sekä pienryhmissä että reflektoiden koko ryhmän kanssa. Opetuksessa käytetään mahdollisuuksien mukaan myös muita Zoomin osallistavia vuorovaikutusmenetelmiä. Valmennukseen osallistuvia pyydetään valmistautumaan opetusjaksoihin ennakkotehtävien- tai pohdintojen kautta.

Koulutuspäivät

Aalto-yliopisto Töölö, Runeberginkatu 14-16, 00100 Helsinki ja Live Online

7 –15.11.2022

1 590 euroa
– Useita kiinnostuneita osallistujia? Vahvista valmennuksen vaikuttavuutta organisaatiossasi ja osallistu yhdessä kollegoidesi tai tiimisi kanssa. Kysy ryhmähintaa!

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.

Ilmoittaudu ohjelmaan 10.10.2022 mennessä.