Sähköisen viestinnän muuttuva sääntely ja uudet tulkintakäytännöt (1/2 pv)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Sähköisen viestinnän muuttuva sääntely ja uudet tulkintakäytännöt (1/2 pv)

17.03.2020, Original Sokos Hotel Presidentti, Helsinki Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki 16 maaliskuun, 2020 Sampo Korppoo

Lakitieto

Miten sähköisen viestinnän sääntely on muuttunut ja mitä muutoksia on seuraavaksi tulossa? Mitä tuleva ePrivacy-asetus sisältää ja miten se vaikuttaa yritysten toimintaan? Miten asetus vaikuttaa yrityksen teknologiaan ja yritysturvallisuuteen?

Sähköisen viestinnän ala on kokenut viime aikoina muutoksia mm. uusien tuomioistuin- ja viranomaislinjausten osalta, ja lisäksi uudesta sähköisen viestinnän tietosuoja-asetuksesta eli ePrivacy-asetuksesta on puhuttu jo usean vuoden ajan. Vaikka ePrivacy-asetus ei vielä Suomen puheenjohtajuuskaudella edennytkään, on hyvä aloittaa sen tuomiin muutoksiin varautuminen ajoissa.

Tule koulutukseen kuulemaan sähköisen viestinnän muuttuvasta kentästä, erityisesti tulossa olevan ePrivacy-asetuksen näkökulmasta, mutta myös viimeisimmän käytännön osalta. Mahdollisimman aikainen varautuminen tuleviin muutoksiin ja uusiin velvoitteisiin on helpointa ja kustannustehokkainta yritykselle. Koulutuksen jälkeen tiedät, miten vastaat sähköisen viestinnän tuleviin ja olemassa oleviin velvoitteisiin!

Koulutuksessa käsitellään mm. seuraavia asioita:
– ePrivacy-asetuksen voimaantuloaikataulu ja sisältö
– ePrivacy-asetuksen tuomat velvoitteet yrityksille – mitä yritysten kannattaa tehdä jo nyt?
– Asetuksen vaikutukset yrityksesi teknologiaan ja turvallisuuteen

Koulutus on suunnattu kaikille julkisella ja yksityisellä sektorilla toimiville tietosuojakysymysten parissa työskenteleville sekä markkinoinnille. Koulutus sopii esimerkiksi IT-päälliköille, johtoryhmän jäsenille, markkinointipäälliköille, juristeille sekä tietosuojavastaaville.

Kouluttajat:
Hannes Saarinen
, Senior Privacy Consultant, F-Secure Oyj
Vastattuaan kansainvälisen tietoturvayrityksen globaalista tietosuojasta, Hannes johtaa nykyään F-Secure Oyj’n tietosuojakonsultointia. Hänellä on kattava kokemus myös tietoturvasta, kansainvälisestä IT-juridiikasta ja immateriaalioikeuksista. Hannes on kokenut tietosuojan jalkauttaja ja kouluttaja.

Piia Nyström, neuvotteleva virkamies, Liikenne- ja viestintäministeriö

Jukka Lång, Partner, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy

8:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9:00 Tervetuloa!

9:05 Missä mennään ePrivacy-asetuksen kanssa?

– Mitä asioita asetus kattaa
– Johtopäätöksiä ja havaintoja valmistelusta
– Voimaantuloaikataulu

Piia Nyström, neuvotteleva virkamies, Liikenne- ja viestintäministeriö

10.05 Mitä velvoitteita asetuksesta tulee ja miten yritykset voivat varautua niihin?
– Keskeiset muutospaineet ja niiden taustat
– Sähköisen markkinoinnin ja internetin sääntelyn uudet lähtökohdat

Jukka Lång, Partner, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy

(tauko n. klo 10.35-10.50)

11.20 Asetuksen teknologiavaikutukset
– Viestinnän yksityisyyden uusjako
– Miten käy IoT tuotteillesi?
– Yllätyksiä yritysturvallisuuteen

Hannes Saarinen, Data Protection Officer, F-Secure Oyj

12.05 Yhteenveto ja kysymyksiä

12.15 Lounas

Original Sokos Hotel Presidentti, Eteläinen Rautatiekatu 4, 00100 Helsinki

Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

tiistai 17.03.2020

Webinaari:

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 300 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 240 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.