Sairauspoissaolot, lomat ja vapaat – juridiikka ja käytäntö -koulutussarja (3 x 3 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

07.11.-05.12.2023, Webinaari , Webinaari 13 syyskuun, 2023 Sampo Korppoo

Lakitieto , Toiminnan kehittäminen

Mitä HR:n ja esihenkilöiden tulee tietää sairauspoissaolojen, lomien ja vapaiden juridisista reunaehdoista? Miten tulisi toimia toistuvien ja epäselvien sairauspoissaolojen suhteen? Miten vuosilomien ajankohdat sumplitaan oikein, ja kuka niistä päättää? Mitä juridisia seikkoja tulee ottaa huomioon työstä poissa olevien sijaisjärjestelyissä?

Sairauspoissaolot, lomat ja vapaat -koulutussarja käsittelee työntekijöiden erityyppisten poissaolojen juridisia kysymyksiä käytännönläheisellä otteella. Koulutussarjan ensimmäinen osa tarjoaa kattavat tiedot sairausajan palkanmaksu- ja poissaolo-oikeudesta sekä sairauspoissaolo-oikeuden väärinkäyttötilanteista. Sarjan toinen osa pureutuu vuosilomien ja muiden vapaiden juridisiin reunaehtoihin. Pohdimme muun muassa kysymystä siitä, kuka määrää poissaolosta ja sen ajankohdasta. Sarjan kolmas osa käsittelee työntekijän poissaolon vaikutuksia työnantajan toimintaan. Mitä on otettava huomioon sisäisiä järjestelyjä toteutettaessa ja mahdollisia sijaisia palkattaessa?

Koulutussarjan asiantuntevina kouluttajina toimivat Jaana Paanetoja (OTT, varatuomari, dosentti), Minna Majuri (LT, työterveyshuollon erikoislääkäri), Kristiina Riipinen, (asianajaja, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy), Anu-Tuija Lehto (varatuomari, LL.M. Atl, SAK) ja Jarkko Pehkonen (asianajaja, varatuomari, Kasanen & Vuorinen Oy)

– Esihenkilöille
– Henkilöstöjohtajille
– Henkilöstöpäällikköille
– HR-asiantuntijoille
– Palkkahallinnon asiantuntijoille
– Työoikeusjuristeille
– Henkilöstöjuristeille
– Työntekijä- ja työnantajajärjestöjen asiantuntijoille ja asiamiehille

Sairauspoissaolot, lomat ja vapaat – juridiikka ja käytäntö -koulutussarja koostuu seuraavista osista:
Selkeyttä sairauspoissaoloihin – juridiikka ja käytäntö 7.11.
Työntekijän lomat ja vapaat 22.11.
Työntekijän poissaolot: vaikutukset ja toimintamahdollisuudet työpaikalla 5.12.

Voit ilmoittautua edullisesti koko koulutussarjaan tai valita sinua kiinnostavan yksittäisen koulutuksen.

Koulutus järjestetään etänä

7.11.2023, 22.11.2023, 5.12.2023

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 744 euroa + alv 24 % / hlö
6-10 osallistujaa: 624 euroa + alv 24 % / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)