Sari Torkkolan Lean asiantuntijatyössä -workshop (1 pv)
Jo yli 100 ilmoittautunut!
järjestää nyt koulutuksen:

Sari Torkkolan Lean asiantuntijatyössä -workshop (1 pv)

857 eur /hlö + alv 24%

20.09.2017, Scandic Park Helsinki Mannerheimintie 46, Helsinki 8 syyskuun, 2017 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Työhyvinvointi

Vuoden parhaasta yrityskirjasta Lean asiantuntijatyön johtamisessa palkittu Sari Torkkola ja yli 100 käytännön lean-hanketta tehnyt Pasi Vastamäki toteuttavat yhteistyössä ainutlaatuisen työpajan. Tämän päivän jälkeen tiedät, miten voit soveltaa lean-periaatteita käytännössä asiantuntijatyön johtamiseen.

Asiantuntijatiimi on kuin musta aukko: asiakkaat valittavat hitaasta palvelusta, johtajat eivät osaa ennustaa, milloin työt valmistuvat, asiantuntijat uupuvat, työt kertyvät ja työhyvinvointi on vain haave. LEAN on vastaus tilanteen korjaamiseen.

Lean-periaatteet muuttavat asiantuntijaorganisaation johtamiskäytäntöjä. Tärkeiksi asioiksi nousevat visualisointi, mittaaminen, valmentaminen, kokeilut, yhteinen rytmi, intensiivinen tiimityö yli organisaatiorajojen ja nykytilan perusteellinen ymmärtäminen. Työ suunnitellaan sujuvaksi noudattaen lean-periaatteita ja sitä mitataan asiantuntijoille uudella tavalla: tilastollisilla käyttäytymiskäyrillä. Tuloksena työhyvinvointi paranee ja organisaatio saavuttaa radikaalisti aiempaa parempia tuloksia.

Tässä workshop -päivässä tehdään paljon pari- ja ryhmäharjoituksia, jotka liittyvät asiantuntijatyön lean-johtamiseen. Näiden lisäksi saat pienen kotitehtävän työpaikalle takaisin vietäväksi!

Kenelle tämä koulutus on tarkoitettu?
Johtajalle ja esimiehelle, joka haluaa uudistaa omaa johtamistaan ja etsii uusia konkreettisia työtapoja. Palvelupäälliköille, jotka eivät osaa ennustaa kuinka kauan työt kestävät organisaatiossa. Lean-johtaminen sopii sekä julkishallintoon että yrityksiin ja sekä ulkoisten että sisäisten asiakkaiden palveluihin (kuten taloushallinto, tietohallinto, hankinta, logistiikka) tai esimerkiksi markkinointi- ja myyntitoimintoihin.

Osallistujien kommentteja aikaisemmista workshopeista:
”Loistavat kouluttajat ja vieraat!”
”Paljon konkretiaa, käytännönläheisyyttä ja vähän hienoja japanilaisia termejä”
”Hyvät ja käytännönläheiset workshop-harjoitukset ja esimerkit sopivasti erilaisista näkökulmista”

Kouluttajat:

DI Pasi Vastamäki
Pasi on viimeisen kymmenen vuoden aikana vienyt maaliin yli 100 Lean-kehityshanketta ja kouluttanut aihetta tuhansille ihmisille ympäri maailmaa. Hän on työskennellyt Abloy Oy:ssä Lean Engineerinä ja Metsossa Globaalina Lean Managerina ja ollut Suomen Lean-yhdistyksen jäsen vuodesta 2011.
Pasin pääfokus on prosessien analysoinnissa, strategiaan sidotuissa laajoissa tavoitteellisissa projekteissa sekä jatkuvassa parantamisessa.

DI Sari Torkkola
Sarin kirja Lean asiantuntijatyön johtamisessa (Alma Talent Pro) voitti Suomen Ekonomien arvostetun “Vuoden paras yrityskirja 2016” -palkinnon. Tivi on valinnut Sarin 100 IT-vaikuttajaa –listalleen kahtena vuonna peräkkäin 2015 ja 2016.
Sari on koulutukseltaan tietotekniikan DI, Lean-johtaja ja Lean Six Sigma Black Belt. Hän on toiminut ilmailu- ja puolustuskonserni Patrian tietohallintojohtajana yhdentoista vuoden ajan. Palvelujen johtamisesta hänellä on kokemusta myös markkinointi- ja konsultointijohtajan rooleissa. Sari on muuttanut johtamistapansa lean-periaatteiden mukaiseksi ja saavuttanut sillä merkittäviä tuloksia sekä henkilöstön työhyvinvoinnissa että tietohallinnon palvelujen suorituskyvyssä.

OHJELMA 20.9.2017

08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

08:55 Workshopin avaus
Sampo Korppoo, Ratekoulutus Oy

09:00 Lean-johtaminen käytännössä
– Mitä se on ja kuinka sovellan sitä omalla työpaikallani?
Lyhyen perehdytyksen jälkeen harjoitellaan asiaa käytännössä!
– Lean-johtamisen kaksi osa-aluetta: prosessijohtaminen ja ihmisten johtaminen
– Kotitehtävän esittely
Pasi Vastamäki, CEO, Lean Lion Oy

10:30 Tauko

10:45 Lean-johtaminen käytännössä, jatkuu
– Lean-johtamisen kaksi osa-aluetta, jatkuu
– Lean-palaverikäytännöt ja visuaalisen johtamisen ”War Room”
– Pari- ja ryhmätehtäviä

12:00 Lounas

13:00 Vuoden 2016 parhaan yrityskirjan Lean asiantuntijatyön johtamisessa kirjoittajan Sari Torkkolan valmennus
– Miksi Lean-johtaminen sopii asiantuntijatyöhön perinteistä johtamista paremmin?
– Miten kannattaa aloittaa?
– Miten asiantuntijatyö muutetaan ennustettavaksi?
– Mittaaminen, priorisointi
Sari Torkkola, kirjailija, CEO, Optimiko Oy

14:30 Kahvitauko

14:45 Sari Torkkolan valmennus jatkuu

16:15 Päivä päättyy

20.9.2017

Paikka:
Scandic Park Helsinki, Mannerheimintie 46, 00260 Helsinki

857 eur /hlö + alv 24%. Sisältää materiaalit, kahvit ja lounaan.
– Workshopin hintaan sisältyy lisäksi Sarin kirja Lean asiantuntijatyön johtamisessa (arvo 60,30 e + alv). Osallistujat saavat kirjan koulutustilaisuudessa..

Ota koko tiimi mukaan:
Jos yrityksestäsi tulee 2 osallistujaa, hinta on -15% / hlö.
Jos yrityksestäsi tulee 3 tai useampia osallistujia, hinta on -20% / hlö.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle