Seurantateknologiat, evästeet ja kansainväliset tiedonsiirrot (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Seurantateknologiat, evästeet ja kansainväliset tiedonsiirrot (2 h)

07.09.2023, Webinaari , Webinaari 5 kesäkuun, 2023 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Onko Google Analyticsin käyttö laitonta? Muuttavatko Google Analytics 4:n uudet tietosuojaominaisuudet tilannetta? Miten nettisivujen evästeasiat pitäisi toteuttaa? Uskaltaako yhdysvaltalaisia palveluntarjoajia käyttää?

Verkkosivuilla käytettävät seurantateknologiat ja tietojen siirtyminen EU:n ulkopuolelle ovat joutuneet EU:n tietosuojaviranomaisten huomion kohteeksi, eikä viimeaikainen suhtautuminen ole ollut suopeaa. Tietosuojaviranomaiset ovat myös kiinnittäneet huomioita verkkosivujen evästeiden oikeanlaiseen käyttöön. Tässä koulutuksessa sertifioitu tietosuoja-asiantuntija Ville Vainio (osakas, asianajaja, CIPP/E, Asianajotoimisto Applex Oy) käy läpi keskeisiä seikkoja verkkosivujen seurantateknologioiden ja evästeiden käytöstä sekä henkilötietojen kansainvälisistä tiedonsiirroista.

Koulutus tarjoaa vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Millaisia oikeudellisia haasteita analytiikka- ja seurantateknologioiden käyttämisestä voi seurata?
– Muuttavatko Google Analytics 4:n uudet tietosuojaominaisuudet tilannetta?
– Miten verkkosivujen evästeasiat tulisi toteuttaa?
– Milloin suostumusta evästeiden käyttöön ei tarvita?
– Henkilötietojen siirrot EU:n ulkopuolelle – missä nyt mennään?

Koulutus on suunnattu mm.
– tietosuoja-asioiden parissa työskenteleville juristeille
– tietosuojavastaaville
– verkkosivujen kehittäjille
– markkinoinnin ja mainonnan ammattilaisille
– muille tietosuoja-asioiden parissa työskenteleville
– yritysjohdolle

Kouluttaja:
Ville Vainio
, osakas, asianajaja, CIPP/E, Asianajotoimisto Applex Oy

Kouluttaja Ville Vainio on Asianajotoimisto Applex Oy:n osakas ja asianajaja. Hän avustaa kotimaisia ja kansainvälisiä asiakkaita pk-yrityksistä pörssifirmoihin erityisesti tietosuoja- ja teknologiajuridiikan parissa. Ville on suorittanut arvostetun CIPP/E -tietosuojasertifioinnin ja hän kouluttaa säännöllisesti eri aloilla toimivia organisaatioita tietosuojalainsäädännön noudattamisessa. Ville on avustanut monia organisaatioita tietoturvaloukkausasioissa.

13.00 Tervetuloa koulutukseen!

13.05 Seurantateknologiat, evästeet ja kansainväliset tiedonsiirrot
– Analytiikka-/seurantateknologioiden käyttämisen oikeudelliset haasteet
– Miten nettisivujen evästeasiat tulisi toteuttaa
– Rekisteröityjen GDPR:n mukainen informointi
– Henkilötietojen siirrot EU:n ulkopuolelle – missä nyt mennään?
– Tiedonsiirtoja koskeva vaikutustenarviointi (Transfer Impact Assessment)
– Oikeuskäytäntöä ja käytännön vinkkejä

15.00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

7.9.2023, klo 13:00-15:00

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 240 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 200 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)