Sharepoint käytön aloittaminen (1 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Sharepoint käytön aloittaminen (1 pv)

29.01.2019, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 17 tammikuun, 2019 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Tieto- ja viestintäteknologia

Olemme suunnitelleet koulutuksen kaikille niille, jotka ylläpitävät organisaation SharePoint -työtiloja tai sivustoja. SharePoint tukee tiedon jakamisen ja yhteistyötä organisaation intranetissa. Sillä luot paikan sisällön, tietojen ja uutisten yhteiskäyttöön ja järjestämiseen pitäen ne myös ajan tasalla. SharePointin avulla jaat yhteisiä resusseja ja sovelluksia ja viestit dynaamisten ja monipuolisten sivujen avulla. SharePointilla mahdollistat myös tehokkaan tiedon etsinnän organisaatiohaun avulla. Koulutuksen jälkeen ymmärrät työtilojen ja sivujen mahdollisuudet sekä osaat tuottaa ja päivittää sekä rakennetta että sisältöä. Olemme suunnitelleet koulutuksen sinulle, joka et ole vielä järjestelmää käyttänyt.

Kohderyhmä

Koulutus on kaikille, jotka ylläpitävät organisaation Sharepoint-työtiloja tai sivustoja, eivätkä ole vielä käyttäneet järjestelmää. Koulutuksen käynyt ymmärtää työtilojen ja sivujen mahdollisuudet sekä osaa tuottaa ja päivittää sekä rakennetta että sisältöä.

SharePointia jo hieman tunteville ja käyttäneille suosittelemme koulutuksistamme esimerkiksi Sharepoint sivuston/työtilan omistajalle -koulutusta tai SharePoint-leiriämme.

Esitiedot

Jotta saat parhaan hyödyn koulutuksesta, tulisi sinulla olla Windows-ympäristön ja selaimen käytön perustiedot. Microsoft Office -tuoteperheen tuntemus on myös eduksi opiskeltavien asioiden omaksumisessa.

SharePoint yleisesti

• Termit tutuksi: Sivustokokoelmat, sivustot ja niiden rakenne yleisesti. Mikä on kirjasto ja luettelo ja miten ne eroavat toisistaan?
  • Käyttöliittymä valintanauhoineen
  • Erilaiset sivustomallit eri käyttöön: julkaisusivustot viestinnälliseen intranetiin, työryhmäsivustot työryhmien käyttöön/työtiloihin

Asiakirjahallinta kirjastoissa

• Asiakirjakirjastojen ja kuvakirjastojen luonti
  • Asiakirjan luonti ja lataaminen kirjastoon, eri tavat ja niiden eroavaisuudet
  • Asiakirjojen metatiedot eli sarakkeet
  • Kirjaston tiedon lajittelu ja suodatus
  • Versiohallinta
  • Alikansiot ja näkymät, tallennusrakenteen suunnittelu
  • Roskakori, tiedostojen palauttaminen

SharePoint-luetteloiden hallinta

• Tutustuminen erilaisiin perusluetteloihin: kalenteri, tehtävät, ilmoitukset jne.
  • Näkymien luonti ja hallinta

Sivujen muokkaus

• Tekstin ja kuvien lisääminen sivulle, tekstin liittäminen toisesta lähteestä ilman muotoiluja
  • Kirjaston tai luettelon nostaminen sivulle WWW-osan avulla
  • WWW-osan asetusten muuttaminen
  • Erilaiset tallennus ja julkaisumahdollisuudet

Yhteiskäyttö Office-sovellusten kanssa

• Kuinka tiedosto tallennetaan suoraan oikeaan kirjastoon SharePointissa?
  • Miten luettelon tiedot saa exceliin esim. Tulostamista tai kaavioiden piirtämistä varten?
  • Miten SharePointissa sijaitsevan tiedoston saa lähetettyä liitetiedostona?
  • Kuinka kirjastoa voi käyttää, jos on työskentelee offline-tilassa eikä ole pääsyä verkkoon?

—————————–

Koulutuspaikka
Tieturi Oy
Mannerheimintie 15
00260 Helsinki

Aika
29.01.2019

790 eur
(+ alv 24 %)

Peruutusehdot
Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.

Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen