SharePoint käytön aloitus (1 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

SharePoint käytön aloitus (1 pv)

27.08.2019, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 1 heinäkuun, 2019 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Olemme suunnitelleet koulutuksen kaikille niille, jotka ovat aloittamassa Sharepointin kanssa työskentelyä tai ovat osallistumassa Sharepointin käyttöönottoprojektiin.

Kurssi antaa kuvan siitä millaisia tehtäviä kuuluu organisaation SharePoint-työtilojen tai sivustojen ylläpitoon. Moderni SharePoint mahdollistaa helpon tiedon jakamisen ja yhteistyön organisaation intranetissä. Sillä luot paikan ajantasaisen sisällön, tietojen ja uutisten jakamiseen. SharePointin modernit hakuominaisuudet mahdollistavat nopean ja tehokkaan tiedon löytymisen. Koulutuksen jälkeen ymmärrät työtilojen ja sivujen mahdollisuudet sekä osaat tuottaa ja päivittää sekä rakennetta että sisältöä. Olemme suunnitelleet koulutuksen sinulle, joka et ole vielä järjestelmää käyttänyt.

Koulutus on kaikille, jotka ovat aloittamassa Sharepointin kanssa työskentelyä tai ovat osallistumassa Sharepointin käyttöönottoprojektiin, eivätkä ole vielä käyttäneet järjestelmää. Koulutuksen käynyt ymmärtää työtilojen ja sivujen mahdollisuudet sekä osaa tuottaa ja päivittää sekä rakennetta että sisältöä.

SharePointia jo hieman tunteville ja käyttäneille suosittelemme koulutuksistamme esimerkiksi Sharepoint sivuston/työtilan omistajalle -koulutusta tai SharePoint-leiriämme.

Esitiedot
Jotta saat parhaan hyödyn koulutuksesta, tulisi sinulla olla Windows-ympäristön ja selaimen käytön perustiedot. Oman organisaation viestinnän ja dokumenttien hallinan käytäntöjen tuntemisesta on etua, ne auttavat konkretisoimaan Sharepointin mahdollisuuksia. Microsoft Office -tuoteperheen tuntemus on myös eduksi opiskeltavien asioiden omaksumisessa.

Koulutuspäivä alkaa klo 9.00 ja päättyy noin klo 16.00. Aamiainen on tarjolla klo 8.15 alkaen.

SharePoint yleisesti

– Termit tutuksi: Sivustokokoelmat, sivustot ja niiden rakenne yleisesti. Mikä on kirjasto ja luettelo ja miten ne eroavat toisistaan?
– Käyttöliittymä valintanauhoineen
– Erilaiset sivustomallit eri käyttöön: viestintäsivustot, työryhmäsivustot työryhmien käyttöön/työtiloihin

Asiakirjahallinta kirjastoissa

– Asiakirjakirjastojen ja kuvakirjastojen luonti
– Asiakirjan luonti ja lataaminen kirjastoon, eri tavat ja niiden eroavaisuudet
– Asiakirjojen metatiedot eli sarakkeet
– Kirjaston tiedon lajittelu ja suodatus
– Versiohallinta
– Alikansiot ja näkymät, tallennusrakenteen suunnittelu
– Roskakori, tiedostojen palauttaminen

SharePoint-luetteloiden hallinta

– Tutustuminen erilaisiin perusluetteloihin: kalenteri, tehtävät, ilmoitukset jne.
– Näkymien luonti ja hallinta

Sivujen muokkaus

– Tekstin ja kuvien lisääminen sivulle, tekstin liittäminen toisesta lähteestä ilman muotoiluja
– Kirjaston tai luettelon nostaminen sivulle www-osan avulla
– www-osan asetusten muuttaminen
– Erilaiset tallennus ja julkaisumahdollisuudet

Yhteiskäyttö Office-sovellusten kanssa

– Kuinka tiedosto tallennetaan suoraan oikeaan kirjastoon SharePointissa?
– Miten luettelon tiedot saa Exceliin esim. tulostamista tai kaavioiden piirtämistä varten?
– SharePointissa sijaitsevan tiedoston jakaminen
– Kirjaston käyttö offline-tilassa

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

tiistai 27.08.2019

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.