SharePoint ja Office 365 Hyvät, Pahat ja Rumat –seminaari (1 pv)
IITC järjestää nyt koulutuksen:

SharePoint ja Office 365 Hyvät, Pahat ja Rumat –seminaari (1 pv)

24.05.2016, , 4 huhtikuun, 2016 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Hyödynnetäänkö teidän organisaatiossa SharePoint-ohjelmistoa tai Office 365 –pilvipalvelua parhaalla mahdollisella tavalla?

Sharepoint-ohjelmisto ja sen pilvipalvelu Office 365 ovat käytetyimpiä välineitä tietotyön tehostamisessa ja esimerkiksi Intranetien alustana tai dokumenttien hallinnassa. Monessa yrityksessä ja julkishallinnon organisaatiossa SharePoint-ohjelmisto on kuitenkin otettu käyttöön vaillinaisesti. Käyttäjiä ei ole sitoutettu, hallinta tuntuu vaikealta, räätälöinnit tuottavat tuskaa eikä tekniikkakaan aina pelaa niin kuin pitäisi. Mutta on niitä menestystarinoitakin!

SharePoint ja Office 365 HPR –seminaari kertoo kaunistelematta niin hyvää, pahaa kuin rumaakin SharePoint ja Office 365 -toteutuksiin liittyen. Tässä on vuoden tärkein SharePoint ja Office 365 -tapahtuma!

08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
Tarjolla kahvia, teetä ja pientä suolaista

09:00 Keynote
SharePoint ja Office 365 Hyvät, Pahat ja Rumat. Missä SharePoint ja Office 365 menevät tällä hetkellä?
Juha Anttila, IITC

09:40 Tietoturva ja kyberturvallisuus
Tietoturvan ja kyberturvallisuuden näkökulmia pilvipalveluissa ja paikallisissa toteutuksissa. Pilvipalveluiden käyttöön liittyvät mahdollisuudet ja uhat yrityksille. Safe Harbour –menettelyn merkitys ja onko EU-mallilausekkeista sen korvaajaksi. Tietosuojaan liittyvät kysymykset.
Petteri Järvinen

10:20 Kahvitauko
Tarjolla kahvia, teetä ja verkostoitumista.

10:40 Case: Lahden kaupunki
SharePoint-pohjaisen toteutusprojektin kulku ja viimeisimmät käänteet. Onnistumiset ja haasteet.
Malgorzata Juvonen, Lahden kaupunki
Senni Moksu, Lahden kaupunki

10:40 Office 365:n perusteet
Mistä osista Office 365 koostuu? Miten Office 365 pilvipalvelu eroaa paikallisille palvelimille asennetusta SharePoint-ympäristöstä? Mitä Office 365:en käyttöönotto minimissään vaatii?

10:40 SharePoint-sovelluskehitys ja räätälöinti
SharePointin sovelluskehitys on kokenut suuria uudistuksia viime vuosina, ja samalla räätälöinnin tarve on selkeästi vähentynyt. Tässä esityksessä tutustutaan räätälöintitapoihin, suositeltuiin käytäntöihin ja rajoituksiin.
Olli Jääskeläinen, Principal Architect, Innofactor

11:20 Case: Koulutuskeskus Salpaus
Office 365 -pohjaisen intranetin ja työtilojen sekä Yammerin käyttöönottoprojekti.
Silja Häikiö, Koulutuskeskus Salpaus
Pekka Eerola, Koulutuskeskus Salpaus

11:20 Projektinhallinnan ratkaisut Project Onlinen ja Office 365:n avulla
Ilkka Suvanto
, Senior Consultant, Onsight

11:20 Dokumenttien hallintaa SharePointilla
Onko SharePoint tai sen pilviversio Office 365 järkevä väline dokumenttien hallintaan? Mitä vahvuuksia ja heikkouksia on muihin ratkaisuihin verrattuna?
Juha Anttila, IITC

12:00 Lounas
Lounas ja samalla mahdollisuus verkostoitua ja vaihtaa ajatuksia esiintyjien kanssa.

13:00 Case: Accountor
Esityksen kuvaus tarkentuu lähiaikoina

13:00 Excel ja Power BI tutuksi
Heidi Enho
, Senior Consultant, Onsight

13:00 SharePoint 2016
SharePoint 2016 tuo uusia ominaisuuksia ja mahdollisuuksia, mutta myös muutoksia aiempiin SharePoint-versioiden toimintoihin. Tällä luennolla käydään ei-teknisesti läpi SharePointin uudet ominaisuudet, muutokset ja päivitysmahdollisuudet.

13:40 Case: Turun yliopisto
Laiteriippumattoman ja käyttäjälähtöisen tietotyön mahdollistaminen modernissa intranetissä
Stefan Saxén, Järjestelmäarkkitehti, Turun yliopisto

13:40 Delve, Groups, Planner ja muut uudet Office 365-palvelut ja työkalut
Office 365-pilvipalveluun on tullut useita uusia työkaluja viimeisen vuoden aikana. Tässä esityksessä otetaan katsaus tuottavuustyökaluihin, niiden ominaisuuksiin ja tulevaisuuden näkymiin. Mukana myös pohdintaa siitä mitä työkalua kulloinkin kannattaisi käyttää.

13:40 SharePoint-migraation toteutustavat
Siirtyminen edellisistä SharePoint -versioista 2016:ta. Miten toteutan onnistuneen migraation ja mitä eri vaihtoehtoja migraation toteuttamiseen on? Tässä setissä käydään läpi onnistuneen migraation askeleet niin kantamigraation kuin kolmansien osapuolien tarjoamien työkalujenkin avulla.
Marko Rosberg, Senior Consultant, Onsight

14:20 Kahvitauko
Kahvia ja teetä, sekä energiaa iltapäivään.

14:40 Intranet-teknologiatrendejä
Office 365, Slack ja muut uudenlaiset haastajat
Perttu Tolvanen, North Patrol

15:20 Closing Keynote
SharePoint ja Office 365 vinkit vuodelle 2016!

16:00 Verkostoituminen ja cocktail-tilaisuus
Verkostoidu muiden osallistujien ja puhujien kanssa. Kysele lisää, kerro omista kokemuksista ja luo uusia kontakteja. Cocktail-tarjoilu.

17:30 Tapahtuma päättyy

Paikka:
Marina Congress Center, Katajanokanlaituri, Helsinki

Aika:
24.05.2016

• Etuhinta 15.04.2016 saakka 645 eur
• Normaalihinta 745 eur

Hintoihin lisätään alv 24 %. Osallistumismaksu sisältää tarjoilut ja esitysmateriaalit sekä Jussi Roineen ja Juha Anttilan kirjoittaman SharePoint ja Office 365 -kirjan.

Peruutusehdot:
Osallistumisen voi peruuttaa maksutta 30 vrk ennen tilaisuutta. Tämän jälkeen emme palauta osallistumismaksua, mutta tilaisuuden osallistujan voi vaihtaa tai osallistumisen voi siirtää seuraavaan tapahtumaan.