SharePoint ja Office 365 Hyvät, Pahat ja Rumat -seminaari (2 pv)
IITC järjestää nyt koulutuksen:

SharePoint ja Office 365 Hyvät, Pahat ja Rumat -seminaari (2 pv)

31.10.-01.11.2016, Scandic Park Helsinki Mannerheimintie 46, Helsinki 5 lokakuun, 2016 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Hyödynnetäänkö teidän organisaatiossa SharePoint-ohjelmistoa tai Office 365 –pilvipalvelua parhaalla mahdollisella tavalla?

Sharepoint-ohjelmisto ja sen pilvipalvelu Office 365 ovat käytetyimpiä välineitä tietotyön tehostamisessa ja esimerkiksi Intranetien alustana tai dokumenttien hallinnassa. Monessa yrityksessä ja julkishallinnon organisaatiossa SharePoint-ohjelmisto on kuitenkin otettu käyttöön vaillinaisesti. Käyttäjiä ei ole sitoutettu, hallinta tuntuu vaikealta, räätälöinnit tuottavat tuskaa eikä tekniikkakaan aina pelaa niin kuin pitäisi. Mutta on niitä menestystarinoitakin!

SharePoint ja Office 365 HPR –seminaari kertoo kaunistelematta niin hyvää, pahaa kuin rumaakin SharePoint ja Office 365 -toteutuksiin liittyen. Tässä on vuoden tärkein SharePoint ja Office 365 -tapahtuma!

OHJELMA MAANANTAI 31.10.2016

08:30 ILMOITTAUTUMINEN JA AAMUKAHVI
Tarjolla kahvia, teetä ja pientä suolaista

09:00 KEYNOTE: SHAREPOINT JA OFFICE 365 HYVÄT, PAHAT JA RUMAT
Missä SharePoint ja Office 365 menevät tällä hetkellä? Microsoft Ignite – tapahtuman julkistukset tiivistettynä.
Juha Anttila, IITC

09:40 DIGITALISAATIO BY #V
Digitalisaation mahdollisuudet yksilön ja toisaalta yritysten ja yhteisöjen näkökulmasta. Mihin meidän pitäisi valmistautua? Miten digitaaliset palvelut muuttavat maailmaa?
Ville Tolvanen, Digitalist Network

10:30 KAHVITAUKO

10:50 MICROSOFT JA KYSYTYIMMÄT KYSYMYKSET
Mitä hankituilla ratkaisuilla halutaan oikeasti saavuttaa? Mikä merkitys on eri välineiden roolien sopimisella? Mitä hyötyä on datan analysoinnista, jos dataa ei ole tarpeeksi? Mikä on On-premises ratkaisujen tulevaisuus? Mikä mahdollisuuksia ja uhkia pilvipalvelu tuo perinteiseen verrattuna tietoturvan ja tietosuojan näkökulmasta?
Harri Mikkanen, Microsoft

11:25 VALMIIT INTRANET-PAKETIT
Mihin ne pystyvät ja mihin eivät? Mitä etuja ja haittoja niissä on muihin tapoihin verrattuna? Mitä valmispaketteja markkinoilta löytyy?
Noora Hakkarainen, HanseVision

12:00 LOUNAS
Lounas ja samalla mahdollisuus verkostoitua ja vaihtaa ajatuksia esiintyjien kanssa.

13:00 MISSÄ OFFICE 365 MENEE JUURI NYT?
Mitä Ignite-tapahtuman julkistukset oikein merkitsevät käytännössä?
Jussi Roine, Onsight

13:40 PANEELI: OFFICE 365 JA SHAREPOINT – POLTTAVIMMAT KYSYMYKSET
Intranet-valmispaketti vai asiakaskohtainen toteutus – edut ja haitat! Pilvipalvelu vai paikallinen vai sittenkin hybridi? Käyttöönoton vaihtoehdot käytännössä. Puhujista koostuva raati kertoo näkemyksensä

14:20 KAHVITAUKO

14:40 DEMOKISA
Vuoden 2016 paras SharePoint-demo valitaan demokisassa. Kilpailu on järjestetty vuodesta 2012 lähtien eli nyt kyseessä on jo viides kerta kun kilpaillaan ”Vuoden Paras SharePoint-demo” -tittelistä. Tiimeillä on 15 minuuttia aikaa näyttää parasta osaamistaan SharePoint ja Offie 365 – alustoilla.

15:50 PÄIVÄN YHTEENVETO
Jussi Roine vetää yhteen ensimmäisen päivän tunnelmat.

16:00 VERKOSTOITUMINEN
Verkostoidu muiden osallistujien ja puhujien kanssa. Kysele lisää, kerro omista kokemuksista ja luo uusia kontakteja.

17:30 ENSIMMÄINEN PÄIVÄ PÄÄTTYY

TIISTAI 1.11.2016
Yhteisen aloituksen jälkeen ohjelma jakaantuu rinnakkaisiin saleihin ja palaa taas lopuksi yhteen saliin.

08:30 AAMUKAHVI
Tarjolla kahvia, teetä ja pientä suolaista

09:00 AJATUKSIA ETÄTYÖSTÄ
Etätyö, läsnätyö, tuottava työ – mistä on kyse?
Etätyön välinee – ohjelmistot ja laitteet
Etätyö käytännössä – parhaat käytännöt
Tietoturvallisesti etänä
Jussi Roine, Onsight ja Juha Anttila, IITC

09:40 Jakaannutaan saleihin

09:45 CASE: SATAKUNNAN SAIRAANHOITOPIIRIN INTRANET
Sairaanhoitopiirin intran toteutus SharePointia hyödyntäen. Minkälaisella tiimillä projekti tehtiin ja miten haasteista selvittiin satakuntalaisella sinnikkyydellä ja luovalla mielikuvituksella.
Tuula Pajamäki-Turunen ja Elisa Ranne, Satakunnan sairaanhoitopiiri

DOKUMENTTIEN HALLINTA
Dokumenttien hallinnan laajat toteutukset.
Juha Anttila, IITC

10:30 KAHVITAUKO

10:50 CASE: VANTAAN ENERGIA
Miten toteutetaan SharePointilla extranet, intranet, dokumenttien hallinta ja arkistointi? Mitä kokemuksia päivityprojektista saatiin? Miten Kameleon liittyy kuvioon?
Heidi Itkonen, Vantaan Energia

FLOW JA POWER APPS
Uudet tuulet työnkulkujen ja sovellusten luomiseen.
Olli Jääskeläinen, Onsight

11:25 CASE VALIO
Ilari Pulkkinen, Valio

AZURE JA OFFICE 365
Mistä palasista Microsoftin pilvi koostuu ja miten kaikki liittyy toisiinsa? N.N.

12:00 LOUNAS

13:00 CASE VARMA: SIIRTYMINEN OFFICE 365:EEN
Miten pilvipalveluun siirtymisen voi tehdä ja mitä matkan varrella opittiin?
Maija Lieke, Varma

SHAREPOINT 2016, MIGRAATIO JA HYBRIDI
Jussi Roine, Onsight

13:40 CASE VAPO: OFFICE 365 -PROJEKTIN KOUKEROT
Kuinka sähköposti, tiedostot ja työtilat siirtyvät pilveen? Mikä on OneDriven rooli kokonaisuudessa?
Mikko Miekkoniemi, Vapo

13.00 SOPIMUSTENHALLINTA JA SHAREPOINT
Sopimustenhallinta nykypäivänä. Alun hankesuunnittelun tärkeitä päätöksiä. Sopimustenhallinnan vinkkejä konkarilta. Mitä sopimustiedolla tehdään sitten kun se on hallinnassa? SharePoint sopimustenhallinnassa.
Marita Willman, Contractia

14:20 KAHVITAUKO
Kahvia ja teetä, sekä energiaa iltapäivään.

14:40 CASE ATRIA
Seppo Rokkanen, Atria

15:20 CLOSING KEYNOTE
SharePoint ja Office 365 vinkit vuodelle 2017!
Jussi Roine, CTO, Onsight

16:00 TAPAHTUMA PÄÄTTYY

Paikka:
Scandic Park Hotel, Mannerheimintie 46, 00260 Helsinki

Aika:
31.10.-01.11.2016

845 eur (1 pv)
tai 1095 eur (2 pv)

Hintoihin lisätään alv 24 %. Osallistumismaksu sisältää tarjoilut ja esitysmateriaalit.

Peruutusehdot:
Osallistumisen voi peruuttaa maksutta 30 vrk ennen tilaisuutta. Tämän jälkeen emme palauta osallistumismaksua, mutta tilaisuuden osallistujan voi vaihtaa tai osallistumisen voi siirtää seuraavaan tapahtumaan.