Sharepoint Online arkkitehdeille ja IT-ammattilaisille (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Sharepoint Online arkkitehdeille ja IT-ammattilaisille (2 pv)

07.-08.12.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 5 marraskuun, 2020 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Suunnitteletko työssäsi SharePoint Online -ympäristöjä tai vastaat niiden ylläpidosta? Haluaisitko saada kattavan yleiskuvan SharePoint Onlinen ja Office 365:n ominaisuuksista, rakenteesta, laajennusmahdollisuuksista ja hallinnasta?

Tämä kurssi on tehty nykyisille arkkitehdeille ja IT-ammattilaisille, jotka haluavat oppia syvällisemmin ymmärtämään SharePointin pilviversion eli Office 365 -tuoteperheeseen kuuluvan SharePoint Onlinen arkkitehtuuria ja toteutusmalleja.

Kurssi on tarkoitettu Microsoft-arkkitehdeille ja IT-ammattilaisille, jotka haluavat ymmärtää SharePoint Onlinen arkkitehtuuria, uusimpia toteutusmalleja ja eroja perinteiseen SharePoint-toteutuksiin verrattuna, sekä hahmottaa SharePointin ja muiden Office 365 -palvelujen roolia ja rajapintoja liiketoiminnan tukena. Kurssi soveltuu hyvin henkilöille, jotka suunnittelevat SharePoint Online -ympäristöjä tai vastaavat niiden ylläpidosta.

Ta­voi­te
Kurssin tavoitteena on käydä läpi SharePoint Onlinen ja Office 365:n uusimmat toteutusmallit ja antaa vahva tekninen osaaminen SharePoint Online -sidonnaisten ratkaisujen suunnitteluun ja ylläpitoon sekä SPO ympäristön konfigurointiin ja hallintaan.

Osallistujat saavat kattavan kokonaisnäkemyksen asioista jotka tulee huomioida pilvi- ja hybriditoteutuksissa, sekä siirryttäessä on-premises-ratkaisusta pilviratkaisuun. Kurssilla käsitellään perinteisten ja modernien SharePoint sivustoarkkitehtuurien lisäksi myös muut SharePointia liiketoimintaratkaisuissa tukevat Office 365 -palvelut, kuten Teams ja OneDrive for Business sekä Flow, PowerApps ja PowerBI.

Esi­tie­dot
Kokemus Microsoft-arkkitehtuureista ja Windows Server-pohjaisten ratkaisujen toteutuksista. SharePointin ja Microsoftin pilviratkaisujen tuntemisesta on kurssilla hyötyä, mutta mukana pysyy myös ilman aiempaa SharePoint-taustaa.

Azu­re AD ja Sha­re­Point On­li­ne
– Identiteetin hallinta
– Profiilien synkronointi
– Käyttäjä-profiilit
– Ulkoisten käyttäjien hallinta

Te­nan­tin ase­tuk­set
– Jakaminen
– Käyttäjäprofiilit
– Haku
– Hallitut metatiedot
– Muut sovellukset

Of­fice 365 Groups & Teams
– Groups ja Teams perusteet ja arkkitehtuuri
– Teams osana kokonaisuutta

OneDri­ve for Busi­ness
– OneDrive arkkitehtuuri
– Next gen synkronointi ja hallinta

Sha­re­Poin­tin si­säl­tö­ra­ken­teet
– Perinteiset sivustot ja SharePoint-sisältörakenteet
– Modernit sivustot ja hubisivustot
– Iso kuva, ”mitä tallennan minnekin?”

Hy­bri­diym­pä­ris­töt
– Arkkitehtuuri ja vaatimukset
– Tuetut hybridit (app launcher, sites, OneDrive for Business, B2B site, self service site creation, auditing, taxonomy and content types, BCS, Search)

Powe­rApps, Flow ja Power BI
– Power Platform arkkitehtuuri ja SharePointin laajentaminen
– Lomakkeiden rakentaminen
– Työnkulkujen automatisointi
– Raportointi

Hal­lin­ta PowerS­hel­lil­lä
– SPO management shell
– PnP PowerShell

Rää­tä­löin­ti­ta­vat ja rää­tä­löin­tien hal­lin­ta
– Add-in malli ja ratkaisujen hallinta
– SharePoint Framework (SPFx) komponentit ja kustomoinnit

Si­säl­lön siir­to
– Siirtyminen klassisesta sivustorakenteesta moderniin
– Sisällönsiirto käyttäen SharePoint Migration Tool (SPMT) ja SharePoint Migration Assessment Tool (SMAT) työkaluja
– Sivujen modernisointi Office PnP Page Transformation -mallilla

Tie­don­hal­lin­ta ja tie­to­vuo­to­jen es­tä­mi­nen
– Tiedon elinkaari: Retention labels
– Tiedon luokittelu: Sensitivity labels & unified labeling
– Tietovuotojen estäminen: Data Loss Prevention (DLP)

Ra­por­toin­ti, ym­pä­ris­tön val­von­ta ja au­di­toin­ti
– Käytön seuranta
– Audit log

Koulutus toteutetaan yhteistyökumppanin Sulavan kanssa, osoitteessa Vuorikatu 14 B, Helsinki.

Koulutus toteutetaan myös etänä.

07.-08.12.2020

1 390 euroa

Koulutus laskutetaan etukäteen ilmoittautumisen saatuaan. Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta vielä 30 vrk ennen tilaisuutta. Tämän jälkeen ei palauteta osallistumismaksua, mutta voit vaihtaa tilaisuuden osallistujan tai siirtää osallistumisen seuraavaan tapahtumaan.