fbpx
Sihteerin Office-työkalupakki (2 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Sihteerin Office-työkalupakki (2 pv)

EUR

31.08.-01.09.2016, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 5 elokuun, 2016 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Tieto- ja viestintäteknologia , Viestintä

MiksiKuva_talrap
Jatkuvassa muuttuvassa toimintaympäristössä uudistuneet Office-työkalut helpottavat sihteerien ja assistenttien työtä.

Koulutuksessa kehität omaa ammatillista osaamistasi. Saat varmuutta Office-ohjelmien käyttöön ja uusia näkökulmia sihteerin ja assistentin laaja-alaiseen työnkuvaan.

Sisältö on rakennettu käytetyimpien toimisto-ohjelmien eli Office-ohjelmat Word, PowerPoint ja Excel ympärille. Koulutuksessa käydään käytännönläheisesti läpi ominaisuudet, jolla teet esitteitä, joukkokirjeitä, esityksiä ja raportteja. Saat myös paljon arkea helpottavia niksejä, jolla helpotat omaa työtäsi.

Kenelle
Kurssi sopii erinomaisesti sihteereille ja assistenteille, jotka työskentelevät johdon tukena, myynnissä, markkinoinnissa, asiakaspalvelussa, toimistopalvelussa, taloushallinnossa, henkilöstöhallinnossa, projektityössä, hankkeisissa tai tapahtumajärjestelyissä. Koulutus soveltuu Excel 2010, 2013 ja 2016 -versioiden käyttäjille.

Kukaarja_kuukkanen
Kouluttaja oli kärsivällinen ja rautainen alan ammattilainen, kiitos!”
Asiantuntijana toimii Arja Kuukkanen Powen Oy:sta. Arjalla on yli 20 vuoden kokemus Microsoft Office Excel -ohjelman kouluttamisesta, konsultoinnista ja sovelluskehityksestä. Arja on menestyksekkäästi toteuttanut tiedonkeruu- ja raportointiratkaisuja henkilöstösuunnitteluun niin pienille kuin isoille organisaatioille.

Materiaali
Osallistujat saavat kattavan kirja-paketin, (Docendon Visual-sarjaa) joka soveltuu erinomaisesti myös itseopiskeluun koulutuksen jälkeen. Kirjapaketti sisältää:
– Word – selkeyttä asiakirjoihin
– PowerPoint – tehoa viestintään
– Excel – laatua taulukoihin

Huomaa!
Koulutukseen otetaan omat koneet mukaan sekä tietysti laturi ja hiiri.

OHJELMA 1.päivä keskiviikko 31.8.2016

AIKATAULU
08:30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
09:00 Koulutus alkaa
11:30 Lounas
14:00 Iltapäiväkahvit
16:00 1.päivä päättyy

SISÄLTÖ
AAMUPÄIVÄ
Office-ohjelmien yhteiset niksit

– Ohjelmaikkunan muokkaus omaan käyttöön
– Valintanauha ja backstage
– Pikatyökalurivi
– Tilapalkki
– Näkymät
– Leikepöytä

Esitteet, lomakkeet ja tarrat Wordilla
Esitteen tekeminen
– Tekstin ja sivujen asettelu
– Kuvien ja taulukoiden lisääminen ja muokkaaminen
– Luettelomerkit
Lomakkeen luominen
– Lomakkeen toteutus
– Muokkaaminen ja suojaaminen
– Viimeistely: tyylin valinta ja logon lisääminen
Tarrat, nimilaput ja joukkokirjeet
– Nimi- tai osoitelistan haku
– Tarra/kirjekuoripohjien luonti
– Tietojen valinta ja asettelu pohjiin
– Tulostus

ILTAPÄIVÄ
Vaikuttavat esitykset PowerPointilla

Esityksen luominen
– Diojen rakenteet ja teemat
– Näkymien hyödyntäminen
– Tekstin, kuvien ja taulukoiden lisääminen

Vuosikellon ja muun ammattimaisen grafiikan luonti
– SmartArt-grafiikkaobjektit
– Muodot
– Piirtäminen

Esityksen viimeistely ja esitys
– Muistiinpanot, tiivistelmä ja jäsentely
– Esityksen viimeistely
– Esityksen tulostus ja jako PDF:nä
– Esittäminen yleisölle

OHJELMA 2.päivä torstai 1.9.2016

AIKATAULU
08:30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
09:00 Koulutus alkaa
11:30 Lounas
14:00 Iltapäiväkahvit
16:00 Koulutus päättyy

SISÄLTÖ
AAMUPÄIVÄ

Tiedonkeruu ja aineistojen hallinta Excelillä
Tiedonkeruupohjat
– Pohjan suunnittelu
– Kaavat
– Suora- ja suhteellinen viittaus
– Kaavojen tarkistus
– Yhteenvetosivu
– Ryhmätoiminto

Isojen aineistojen hallinta
– Lajittelu, suodatus ja osittaja
– Tietotyypin (teksti, luku, pvm) käsittely
– Tiedon yhdistäminen, jakaminen sarakkeisiin
– Ehdollinen muotoilu
– Luetteloissa olevien tietojen yhdistäminen ja vertaaminen
– Funktiot (pvm, teksti, yhteenveto)

ILTAPÄIVÄ
Raportointi Excelillä

Raportointi
– Pivot-taulukon muodostaminen
– Pivot-taulukon muokkaaminen ja järjestäminen
– Pivot-kaavio
– Dynaamisuutta osittajalla ja aikajanalla
– Raportin esittäminen ja jakaminen

Johdon raportoinnin koostaminen
– Tekstin, kaavioiden, taulukoiden ja kuvien yhdistäminen
– Tulostus, PDF, jakaminen ja lähettäminen

Koulutuspaikka:
Rantasipi Airport Congress Center, Robert Huberintie 4, 01510 Vantaa

Hinta:
1 177
/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Ryhmäalennukset: (osallistujat samasta organisaatiosta)
2 hlöä tai enemmän 1 077/hlö

Tilaisuuden peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Kouluttajan muut kurssit

Samankaltaisia kursseja