Sihteerin Office-työkalupakki (2 pv)
31.08.-01.09.2016, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa
Itsensä kehittäminen , Tieto- ja viestintäteknologia , Viestintä
31.08.-01.09.2016, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa
Itsensä kehittäminen , Tieto- ja viestintäteknologia , Viestintä
Miksi
Jatkuvassa muuttuvassa toimintaympäristössä uudistuneet Office-työkalut helpottavat sihteerien ja assistenttien työtä.
Koulutuksessa kehität omaa ammatillista osaamistasi. Saat varmuutta Office-ohjelmien käyttöön ja uusia näkökulmia sihteerin ja assistentin laaja-alaiseen työnkuvaan.
Sisältö on rakennettu käytetyimpien toimisto-ohjelmien eli Office-ohjelmat Word, PowerPoint ja Excel ympärille. Koulutuksessa käydään käytännönläheisesti läpi ominaisuudet, jolla teet esitteitä, joukkokirjeitä, esityksiä ja raportteja. Saat myös paljon arkea helpottavia niksejä, jolla helpotat omaa työtäsi.
Kenelle
Kurssi sopii erinomaisesti sihteereille ja assistenteille, jotka työskentelevät johdon tukena, myynnissä, markkinoinnissa, asiakaspalvelussa, toimistopalvelussa, taloushallinnossa, henkilöstöhallinnossa, projektityössä, hankkeisissa tai tapahtumajärjestelyissä. Koulutus soveltuu Excel 2010, 2013 ja 2016 -versioiden käyttäjille.
Kuka
”Kouluttaja oli kärsivällinen ja rautainen alan ammattilainen, kiitos!”
Asiantuntijana toimii Arja Kuukkanen Powen Oy:sta. Arjalla on yli 20 vuoden kokemus Microsoft Office Excel -ohjelman kouluttamisesta, konsultoinnista ja sovelluskehityksestä. Arja on menestyksekkäästi toteuttanut tiedonkeruu- ja raportointiratkaisuja henkilöstösuunnitteluun niin pienille kuin isoille organisaatioille.
Materiaali
Osallistujat saavat kattavan kirja-paketin, (Docendon Visual-sarjaa) joka soveltuu erinomaisesti myös itseopiskeluun koulutuksen jälkeen. Kirjapaketti sisältää:
– Word – selkeyttä asiakirjoihin
– PowerPoint – tehoa viestintään
– Excel – laatua taulukoihin
Huomaa!
Koulutukseen otetaan omat koneet mukaan sekä tietysti laturi ja hiiri.
OHJELMA 1.päivä keskiviikko 31.8.2016
AIKATAULU
08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
09:00 Koulutus alkaa
11:30 Lounas
14:00 Iltapäiväkahvit
16:00 1.päivä päättyy
SISÄLTÖ
AAMUPÄIVÄ
Office-ohjelmien yhteiset niksit
– Ohjelmaikkunan muokkaus omaan käyttöön
– Valintanauha ja backstage
– Pikatyökalurivi
– Tilapalkki
– Näkymät
– Leikepöytä
Esitteet, lomakkeet ja tarrat Wordilla
Esitteen tekeminen
– Tekstin ja sivujen asettelu
– Kuvien ja taulukoiden lisääminen ja muokkaaminen
– Luettelomerkit
Lomakkeen luominen
– Lomakkeen toteutus
– Muokkaaminen ja suojaaminen
– Viimeistely: tyylin valinta ja logon lisääminen
Tarrat, nimilaput ja joukkokirjeet
– Nimi- tai osoitelistan haku
– Tarra/kirjekuoripohjien luonti
– Tietojen valinta ja asettelu pohjiin
– Tulostus
ILTAPÄIVÄ
Vaikuttavat esitykset PowerPointilla
Esityksen luominen
– Diojen rakenteet ja teemat
– Näkymien hyödyntäminen
– Tekstin, kuvien ja taulukoiden lisääminen
Vuosikellon ja muun ammattimaisen grafiikan luonti
– SmartArt-grafiikkaobjektit
– Muodot
– Piirtäminen
Esityksen viimeistely ja esitys
– Muistiinpanot, tiivistelmä ja jäsentely
– Esityksen viimeistely
– Esityksen tulostus ja jako PDF:nä
– Esittäminen yleisölle
–
OHJELMA 2.päivä torstai 1.9.2016
AIKATAULU
08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
09:00 Koulutus alkaa
11:30 Lounas
14:00 Iltapäiväkahvit
16:00 Koulutus päättyy
SISÄLTÖ
AAMUPÄIVÄ
Tiedonkeruu ja aineistojen hallinta Excelillä
Tiedonkeruupohjat
– Pohjan suunnittelu
– Kaavat
– Suora- ja suhteellinen viittaus
– Kaavojen tarkistus
– Yhteenvetosivu
– Ryhmätoiminto
Isojen aineistojen hallinta
– Lajittelu, suodatus ja osittaja
– Tietotyypin (teksti, luku, pvm) käsittely
– Tiedon yhdistäminen, jakaminen sarakkeisiin
– Ehdollinen muotoilu
– Luetteloissa olevien tietojen yhdistäminen ja vertaaminen
– Funktiot (pvm, teksti, yhteenveto)
ILTAPÄIVÄ
Raportointi Excelillä
Raportointi
– Pivot-taulukon muodostaminen
– Pivot-taulukon muokkaaminen ja järjestäminen
– Pivot-kaavio
– Dynaamisuutta osittajalla ja aikajanalla
– Raportin esittäminen ja jakaminen
Johdon raportoinnin koostaminen
– Tekstin, kaavioiden, taulukoiden ja kuvien yhdistäminen
– Tulostus, PDF, jakaminen ja lähettäminen
Koulutuspaikka:
Rantasipi Airport Congress Center, Robert Huberintie 4, 01510 Vantaa
Hinta:
1 177/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin ja tarjoilun.
Ryhmäalennukset: (osallistujat samasta organisaatiosta)
2 hlöä tai enemmän 1 077/hlö
Tilaisuuden peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.
Sihteerin Office-työkalupakki (2 pv)
31.08.-01.09.2016, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa