Sisäinen auditointi – Toimintajärjestelmän tae, jatkuvan parantamisen väline (1 pv)
Quality Knowhow Karjalainen järjestää nyt koulutuksen:

07.12.2021, Sibeliustalo, Lahti Ankkurikatu 7, Lahti 25 lokakuun, 2021 Sampo Korppoo

ISO-standardit , Liiketoiminnan kehittäminen

Myös etäosallistumismahdollisuus!

Laatu-, ympäristö- ja TTT-järjestelmien mukaista toimintaa tulee auditoida systemaattisesti ja saatua tietoa hyödyntää. On muistettava, ettei auditointi ole poliisitoimi, vaan se on yksi työkalu monien muiden kehittämistyökalujen joukossa.

Hyvin suoritettu, osaavien auditoijien suorittama sisäinen auditointi on erinomainen väline varmistaa, että kaikki toimii sovitulla tavalla ja johto saa tarvittavan tiedon toiminnasta.

Onnistuakseen auditointi vaatii pätevät auditoijat, huolellisen suunnittelun ja valmistautumisen sekä syy-seuraussuhteiden ymmärrystä.

Toteutustapa
Auditointikoulutuksen voi käydä lähiopetuksena, etänä tai hybridinä valiten itselle sopivimman osallistumistavan. Striimaamme koulutuspäivän osallistujille, jotka eivät pääse lähipäivään.

Sisältö
Valmennus auttaa auditointiprosessin kehittämisessä ja antaa kuvan siitä, miten sisäiset auditoinnit palvelevat yrityksen toimintajärjestelmän ylläpitoa ja jatkuvaa toiminnan kehittämistä. Koulutuksessa huomioidaan myös yleisimmin käytettyjen ISO-standardien vaatimukset.

Koulutus on yhden päivän mittainen. Koulutus tapahtuu luentojen sekä yksilö tai pariharjoitusten avulla. Päivä sisältää ideoita ja ajatuksia erilaisista tavoista tehdä ja kehittää auditointia. Voit keskustella alan asiantuntijan kanssa tilaisuudessa tai ottaa häneen myöhemmin yhteyttä henkilökohtaisesti.

Kurssi soveltuu kaikille auditoinnista kiinnostuneille ja sitä työssään tarvitsevalle. Osallistujalla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta sisäisen audioinnin vastuuhenkilönä tai kehittäjänä. Päivä on pyritty rakentamaan niin, että vasta-alkaja saa ymmärryksen auditoinnista ja kokeneempi puolestaan saa mukaansa uusia ideoita oman organisaation auditointien kehittämiseen.

Kouluttaja:
ETM, MQ Elina Mäkinen, Business Excellence Finland Oy

08:30 Ilmoittautuminen ja kahvi

09:00 Avaus, esittely ja ohjelma

09:15 Auditoinnin historiaa
Sisäisen audioinnin asema standardeissa
Sisäisen auditoinnin rooli, tarkoitus, kohteet ja painotukset
Hyvä auditoija

12:00 Lounas

13:00 Sisäisen auditoinnin prosessi
Käytänteitä
Tavoitteet ja suunnittelu
Yksittäinen auditointi
Suunnittelu ja valmistelu

14:30 Kahvi

15:00 Suorittaminen
Raportointi
Päätös ja korjaavat toimenpiteet
Auditoinnin kehittäminen

16:00 Tilaisuuden päätös

Sibeliustalo, ankkurikatu 7, 15140 Lahti, tai etäosallistuminen

07.12.2021

– hintaan sisältyy koulutusmateriaali, joka toimitetaan osallistujille etukäteen postitse.

Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Peruutus on ilmoitettava viimeistään viikkoa ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.