Sisäinen auditointi – Toimintajärjestelmän tae, jatkuvan parantamisen väline (1 pv)
Quality Knowhow Karjalainen järjestää nyt koulutuksen:

11.10.2018, Sibeliustalo, Lahti Ankkurikatu 7, Lahti 3 heinäkuun, 2018 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Laatu-, ympäristö- ja TTT -järjestelmien mukaista toimintaa tulee auditoida systemaattisesti ja saatua tietoa hyödyntää. On muistettava, ettei auditointi ole poliisitoimi, vaan se on yksi työkalu monien muiden kehittämistyökalujen joukossa.

Hyvin suoritettu, osaavien auditoijien suorittama sisäinen auditointi on erinomainen väline varmistaa, että kaikki toimii sovitulla tavalla ja johto saa tarvittavan tiedon toiminnasta.

Onnistuakseen auditointi vaatii pätevät auditoijat, huolellisen suunnittelun ja valmistautumisen sekä syy-seuraussuhteiden ymmärrystä.

Sisältö
Valmennus auttaa auditointiprosessin kehittämisessä ja antaa kuvan siitä, miten sisäiset auditoinnit palvelevat yrityksen toimintajärjestelmän ylläpitoa ja jatkuvaa toiminnan kehittämistä. Koulutuksessa huomioidaan myös vuoden 2015 aikana ilmestyneet uudet ISO 9001 ja ISO 14001 -standardiversiot. Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta sisäisen audioinnin vastuuhenkilönä tai kehittäjänä.

Kouluttaja
ETM, MQ Elina Mäkinen
Business Excellence Finland Oy

08:30 Ilmoittautuminen ja kahvi

09:00 Avaus, esittely ja ohjelma

09:15 Auditoinnin historiaa
– Sisäisen audioinnin asema standardeissa
– Sisäisen auditoinnin rooli, tarkoitus, kohteet ja painotukset
– Hyvä auditoija

12:00 Lounas

13:00 Sisäisen auditoinnin prosessi
– Käytänteitä
– Tavoitteet ja suunnittelu
– Yksittäinen auditointi
– Suunnittelu ja valmistelu

14:30 Kahvi

15:00 Suorittaminen
– Raportointi
– Päätös ja korjaavat toimenpiteet
– Auditoinnin kehittäminen

16:00 Tilaisuuden päätös

Sibeliustalo
Ankkurikatu 7
15140 Lahti

11.10.2018 klo 9.00 – 16.00

euroa /hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Ilmoittautumiset vahvistetaan sähköpostikutsulla viikkoa ennen tilaisuuden alkua. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.