Sisäinen auditointi – Toimintajärjestelmän tae, jatkuvan parantamisen väline (1 pv)
Quality Knowhow Karjalainen järjestää nyt koulutuksen:

24.11.2020, Etäkoulutus , Etäkoulutus 26 lokakuun, 2020 Sampo Korppoo

ISO-standardit , Liiketoiminnan kehittäminen

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• ”Hyvä ja toimiva koulutus. Sain paljon uusia ajatuksia.”

Laatu-, ympäristö- ja TTT-järjestelmien mukaista toimintaa tulee auditoida systemaattisesti ja saatua tietoa hyödyntää. On muistettava, ettei auditointi ole poliisitoimi, vaan se on yksi työkalu monien muiden kehittämistyökalujen joukossa.

Hyvin suoritettu, osaavien auditoijien suorittama sisäinen auditointi on erinomainen väline varmistaa, että kaikki toimii sovitulla tavalla ja johto saa tarvittavan tiedon toiminnasta.

Onnistuakseen auditointi vaatii pätevät auditoijat, huolellisen suunnittelun ja valmistautumisen sekä syy-seuraussuhteiden ymmärrystä.

Sisältö
    Valmennus auttaa auditointiprosessin kehittämisessä ja antaa kuvan siitä, miten sisäiset auditoinnit palvelevat yrityksen toimintajärjestelmän ylläpitoa ja jatkuvaa toiminnan kehittämistä. Koulutuksessa huomioidaan myös vuoden 2015 aikana ilmestyneet uudet ISO 9001 ja ISO 14001 -standardiversiot.

Koulutus on yhden päivän mittainen. Koulutus tapahtuu luentojen sekä yksilö tai pariharjoitusten avulla. Päivä sisältää ideoita ja ajatuksia erilaisista tavoista tehdä ja kehittää auditointia. Voit keskustella alan asiantuntijan kanssa tilaisuudessa tai ottaa häneen myöhemmin yhteyttä henkilökohtaisesti.

Kurssi soveltuu kaikille auditoinnista kiinnostuneille ja sitä työssään tarvitsevalle. Osallistujalla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta sisäisen audioinnin vastuuhenkilönä tai kehittäjänä. Päivä on pyritty rakentamaan niin, että vasta-alkaja saa ymmärryksen auditoinnista ja kokeneempi puolestaan saa mukaansa uusia ideoita oman organisaation auditointien kehittämiseen.

Kouluttaja:
    ETM, MQ Elina Mäkinen, Business Excellence Finland Oy

08:30 Ilmoittautuminen ja kahvi

09:00 Avaus, esittely ja ohjelma

09:15 Auditoinnin historiaa
    Sisäisen audioinnin asema standardeissa
    Sisäisen auditoinnin rooli, tarkoitus, kohteet ja painotukset
    Hyvä auditoija

12:00 Lounas

13:00 Sisäisen auditoinnin prosessi
    Käytänteitä
    Tavoitteet ja suunnittelu
    Yksittäinen auditointi
    Suunnittelu ja valmistelu

14:30 Kahvi

15:00 Suorittaminen
    Raportointi
    Päätös ja korjaavat toimenpiteet
    Auditoinnin kehittäminen

16:00 Tilaisuuden päätös

Etätoteutus Teamsin välityksellä

tiistai 24.11.2020

– hintaan sisältyvät lounas- ja kahvitarjoilut sekä luentoaineisto.

Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Peruutus on ilmoitettava viimeistään viikkoa ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.