Sitouta henkilöstö oikein (1/2 pv)
Uusi ajankohtainen koulutus!
järjestää nyt koulutuksen:

Sitouta henkilöstö oikein (1/2 pv)

12.10.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 21 syyskuun, 2021 Sampo Korppoo

Lakitieto , Taloushallinto ja verotus , Työhyvinvointi

Tietoisku kannustinjärjestelmistä ja niiden verokohtelusta

Huolehtiiko yrityksenne siitä, että työntekijät ovat jatkuvasti motivoituneita ja pysyvät yrityksen palveluksessa?

Tule kuulemaan ajankohtaista tietoa erilaisista henkilöstön ja avaintyöntekijöiden kannustinjärjestelmistä!

– Kannustinjärjestelmät: osakepohjaiset kannustimet, bonukset, tulospalkkiot ja henkilöstörahastot
– Osakassopimuksen merkitys kannustinjärjestelmissä
– Startup-yhtiöiden erityiskysymykset
– Pörssiyhtiöitä koskeva erityissääntely
– Kuinka suunnittelet ja laadit hyvin toimivan kannustinjärjestelmän
– Kuinka otan kannustinjärjestelmän osaksi työsopimussuhdetta

Miksi?
Hyvin suunniteltu kannustinjärjestelmä sitouttaa työntekijät panostamaan ja tekemään parhaansa yrityksen tavoitteiden saavuttamiseksi pitkällä aikavälillä.

Kannustinjärjestelmien veroseuraamukset – ja erityisesti 1.1.2021 voimaan tullut listaamattomia yhtiöitä koskeva henkilöstöantisääntely – on syytä huomioida suunnittelussa, jottei yritykselle tai avainhenkilöille synny yllättäviä veroseuraamuksia.

Kenelle
Koulutus on tarkoitettu yritysten omistajille, toimitusjohtajille, talous- ja henkilöstöasioista vastaaville sekä muille henkilöstön kannustinjärjestelmien kanssa tekemisissä oleville henkilöille.

Kouluttajat
Koulutuksen asiantuntijoina toimivat Partner, KTM Petri Nevalainen, Smartius Oy sekä Partner, OTM/KTM Johanna Kannisto, Alder & Sound Oy.

8:45 Ilmoittautuminen ja yhteyksien tarkistus

9:00 Koulutus alkaa

Johdatus kannustinjärjestelmiin
– Osakeanti ja henkilöstöanti ja niitä koskeva päätöksenteko sekä osakeyhtiölain sääntely
– Osakepalkkiot
– Optio-ohjelmat ja työsuhdeoptiot
– Bonukset
– Henkilöstörahastot
– Startup -yhtiöiden erityiskysymykset

Osakassopimuksen merkitys kannustinjärjestelmissä
– Strategiset ja verotukselliset kysymykset

Päätöksenteko ja osakeyhtiölain säännökset

Kannustinjärjestelmien strategiset ja verotukselliset kysymykset
– Työsuhdeoptioiden verotus
– Henkilöstöanti: osakkeen matemaattinen arvo ja oikeus merkitä osakkeita käypää arvoa alempaan hintaan
– Bonusten verotus
– Henkilöstörahastojen verotus
– Startup-yhtiöiden erityiskysymykset
– Sosiaalivakuutusmaksut

Käytännön case-esimerkkejä ja viimeaikaista oikeuskäytäntöä

12:00 Koulutus päättyy

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Pidämme taukoja riittävästi. Voit kysyä ja kommentoida päivän aikana. Saat lisätietoa osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

tiistai 12.10.2021

/hlö + alv 24 %. Sisältää koulutusmateriaalin sekä tallenteen, joka on koulutuksen jälkeen osallistujien katsottavissa viikon ajan.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 357 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 297 euroa /hlö + alv 24 %

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.