Sitouta osaajat muutoksessa – pysäytä pyöröovi (1 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Sitouta osaajat muutoksessa – pysäytä pyöröovi (1 pv)

21.11.2019, Crowne Plaza Helsinki - Hesperia, Helsinki Mannerheimintie 50, Helsinki 30 lokakuun, 2019 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen

Muutostilanteet synnyttävät organisaatioissa epävarmuuden tunteita. Usein pyöröovi alkaa rullata ja työteho kärsiä: Avainhenkilöt voivat hakeutua uusien haasteiden pariin. Jäljelle jääneiden energiasta turhan suuri osa kuluu tilanteen vatvomiseen.
Paljon puhutaan asiakaspidosta, mutta vähintään yhtä tärkeää on henkilöstöpito. Henkilöstön sitoutuminen uudistuvaan organisaatioon heijastuu vahvasti asiakkaiden kokemukseen.
Miten johtaa oman ihmisiä organisaation muutosvaiheessa menestyksekkäästi? On tärkeää huomioida myös työntekijöiden persoonallisuudet muutoksen johtamisessa ja siitä viestimisessä. Tiedetään, että Maija Mallikas sitoutuu eri syistä kuin Seppo Sarvikas tai Anne Innovaattori. Koulutus antaa työkaluja osaajien sitouttamiseen muutostilanteessa – persoonallisuustyypit huomioiden.

Johtamistaidon ja viestinnän asiantuntijoiden vetämässä koulutuksessa opit:

– mitä muutokset tarkoittavat yksilön ja työyhteisön näkökulmasta
– miten muutokseen kannattaa johtajana valmistautua, ja miten projekti kannattaa resursoida
– miten ottaa eri persoonallisuustyypit huomioon muutoksen johtamisessa ja henkilöstön sitouttamisessa
– miten taklata muutosvastarinta
– miten viestiä muutostilanteessa vaikuttavasti
– mitä mittavien muutoshankkeiden vetäminen on käytännössä opettanut.

– HR-johdolle ja HR-asiantuntijoille
– liiketoimintajohdolle
– viestintäjohdolle ja -asiantuntijoille
– esimiehille

Kouluttajat:
Risto Havunen
, sosiaalipsykologi, johtamistaidon konsultti, Hippocampus Networks
Psykoterapeutti, sosiaalipsykologi YTM Risto Havunen työskentelee yrittäjänä Hippocampus Networksissä. Hän on toiminut yli 20 vuotta esimiesten ja työyhteisöjen valmentajana ja julkaissut useita kirjoja aiheesta.

Visa Huuskonen, KTT, dosentti, kehittämiskonsultti, Leaderment Oy
Visa Huuskonen työskentelee yrittäjänä, valmentajana, kehittämiskonsulttina ja johdon neuvonantajana. Visalla on akateemista osaamista ja käytännön kokemusta. Hän on toiminut esimiestehtävissä ja kehittänyt lukuisten asiakasyritysten toimintaa. Työtehtävät ovat liittyneet mm. Nokian henkilöstöjohtoon, tietojärjestelmähankkeisiin ja muutosjohtamiseen. Visa on koulutukseltaan kauppatieteiden tohtori (Johtaminen ja organisaatiot, yrittäjyys). Turun Yliopiston Kauppakorkeakoulun dosentti. Visa tunnetaan mutkattomista, toiminnallisista ja keskustelevista tilaisuuksista. Hänen valmennustilaisuutensa ovat käytännönläheisiä, ja perustuvat tutkittuun tietoon.

Katja Kannonlahti, FM, johtava asiantuntija, viestintä, Tampereen yliopisto
Katja Kannonlahti toimii johtavana asiantuntijana Tampereen yliopiston viestinnässä ja markkinoinnissa. Tämän lisäksi hän työskentelee viestintäkonsulttina ja viestinnällisenä neuvonantajana. Katjalla on kokemusta erityisesti viestinnän johtamisesta ja muutoksen viestinnästä sekä viestinnällisten konseptien ja mediasuhteiden kehittämisestä. Hän on toiminut muun muassa viestintäjohtajana, projektijohtajana sekä toimittajana. Katja on koulutukseltaan filosofian maisteri. Katja on keskusteleva, innostava ja kannustava kouluttaja, jonka näkemykset perustuvat sekä tutkittuun tietoon että kokemukseen.

8:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9:00 Koulutuspäivän avaus

9:15 Uudistukseen valmistautuminen

– Mitä muutokset tarkoittavat yksilön ja työyhteisön näkökulmasta?
– Muutokseen valmistautuminen ja resursointi
– Miksi Kotterin opit eivät aina toimi?

10:45 Miksi Maija Mallikas sitoutuu eri syistä kuin Seppo Sarvikas

– Persoonallisuustyypit
– Sitoutuminen
– Ryhmätyö

12:00 Lounas

13:00 Riittävän hyvät käytännöt ja rautalankamalleja muutoksen johtamiseen

– Työpaja (vinkkipankki)
– Muutoksen johtamisen työkaluja
– Rautalankamalli
– Henkilöstöpidon näkökulma muutoksen johtamiseen

14:45 Viestintä muutoksen ytimessä

– Viestinnän prosessi
– Organisointi ja vastuut
– Muutosvastarinnan huomioiminen
– Johtamisen pelisäännöt
– Case Tampereen yliopisto: Muutosviestintä yli 30 000 henkilöä koskevassa muutoksessa. Mitä tekisin samalla tavoin, mitä tekisin toisin?

16:00 Koonti ja päivän päätös

16:10 Koulutus päättyy

Crowne Plaza Hesperia, Mannerheimintie 50, Helsinki

torstai 21.11.2019 klo 9.00 – 16:10

/hlö + alv 24 %. Koulutus toteutetaan ainoastaan lähikoulutuksena.

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.