Somekanavien hallinta yrityksissä ja organisaatioissa (1 pv)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Somekanavien hallinta yrityksissä ja organisaatioissa (1 pv)

27.03.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 25 tammikuun, 2023 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Somen käyttö on noussut yli 40% pandemia aikana. Organisaatioiden viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä. Viestinnän resurssit ovat rajallisia ja sosiaalisen media pitää saada haltuun eri yksiköissä. Miten käyttää someviestintää oikein ja kevyemmin kohti parempia tuloksia?

Sosiaalinen media on alati muuttuva, miten toimintaympäristö muuttanut esim pandemian aikana? Tässä koulutuksessa opitaan uutta, analysoida tekemistä ja tuloksia. Johdon ja asiantuntijoiden on oivallettava, että sosiaalisen median luonteeseen kuuluu nopeatempoisuus, mutkattomuus, huumorikin sekä rohkeus.

Kuinka valita viesteille oikeat kanavat, mitä sisältöjä ja julkaisemisen keinot? Koulutuksessa opitaan somestrategiasta, sisältösuunnittelua ja kanavien hallinnasta. Miten tekemistä mitataan ja hyödynnetään eri somekanavilla. Miten sidosryhmät tavoitetaan? Koulutuksessa on esimerkkeinä eri kanaviin viestimistä ja kanavien hallinnan erilaisia esimerkkejä mm. monitorointia ja asiakaspalvelua.

Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalisessa mediassa viestiville, esimiehille ja päättäjille, kehittämisen parissa toimiville, it-hallinnolle ja -asiantuntijoille. Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin parissa toimivat.

Kouluttaja:
Tieto- ja teknologia-arkkitehti Jarkko Koivuniemi, Suomen Ammattipuhujat / Mediabot Oy

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:
• Social Media Management käytännössä
• Strategia, ohjeistaminen ja osaaminen
• Viestintä, ajastetut julkaisut, kuratointi
• Uutisvirtaan liittyvä keskustelu ja asiakaspalvelu
• Mittaaminen ja raportit, seuranta ja datan analysointi
• Miksi tarvitaan somekuuntelua? (esimerkkejä)
• Somestrategia ja kanavat
o Facebook ja Instagram
o TikTok
o Twitter, Linkedin
o Youtube ja Google kanavat
o Pinterest, vielä muuta?

• Sisällöntuotannon organisointi
• Sosiaalisen median dashboard ja monitorointi
• Kaikki lähtee tavoitteista
o Organisaatiokuvan rakentaminen
o Asiakaspalvelu ja asiantuntijuuden esilletuonti
o Viestiin sitouttaminen
o Ajankohtaisen tiedon seuraaminen
o Budjetti, näkyvyyttä

• Työkaluja?
• Yhteenveto ja roadmap

Etäkoulutus

27.3.2023, klo 9:00-16:00

/hlö + alv 24 %. Koulutus ja materiaalit sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.