Sosiaalinen media ja uudistuva juridiikka: markkinointi, sisällöt ja tietosuoja – miten toimit somessa nyt ja jatkossa? (1 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

18.09.2018, Crowne Plaza Helsinki - Hesperia, Helsinki Mannerheimintie 50, Helsinki 26 heinäkuun, 2018 Sampo Korppoo

Sosiaalinen media , Tieto- ja viestintäteknologia , Viestintä

Sosiaalisen median toimintaympäristö on jatkuvassa muutoksessa. Päivittyvä sääntely ja laintulkintaa koskevat uudet ratkaisut ohjaavat riskienhallintalähtöistä toimintaa. Miten toimit oikein nyt ja jatkossa? Onko toimintatapoja syytä päivittää? Miten laadit tarvittavat asiakirjat?
Koulutuksessa saat monipuolisen tietopaketin sosiaalisen median uudistuvasta juridiikasta:

– Sosiaalisen median toimintaympäristö ja sääntely
– Markkinointiyhteistyö ja sosiaalisen median kampanjat – vinkkejä toteutukseen
– Muistilista immateriaalioikeuksien ja sisältöjen hyödyntämisessä
– Mitä tietosuojasta ja datan käsittelystä on syytä huomioida?
– Miten suunnittelet sosiaalisen median käytön organisaatiossa?

Sosiaalisen median hyödyntäminen on pääasiassa viestintää ja markkinointia, joihin liittyy lisäksi usein muun muassa myyntiä, henkilötietojen käsittelyä ja sananvapauden käyttämistä. Uusi EU:n tietosuoja-asetus (GDPR) on vahvistanut organisaatioiden velvollisuutta suunnitella henkilötietojen käsittely entistä huolellisemmin, ylläpitää käsittelyyn liittyviä asiakirjoja sekä viestiä tietojenkäsittelystä.

Pelkkä sosiaalisen median hyödyntäminen ei tee sen käytön ammattilaista. Muuttuva toimintaympäristö luo haasteita kokeneemmallekin toimijalle. Sovellettavan lainsäädännön tunteminen ja muutosten seuraaminen on tärkeää sosiaalisessa mediassa selviytymisen ja menestymisen kannalta.

Koulutuksen teemojen kautta saat apua riskienhallintastrategian luomiseen ja sosiaalisen median käyttöön liittyvien ohjeiden sekä asiakirjojen laadintaan ja päivitykseen. Koulutus sopii sekä niille, jotka ovat vasta laatimassa sosiaalisen median toimintakäytänteitä, että niille, jotka kaipaavat päivitystä olemassa oleviin menettelytapoihin. Koulutuksessa on varattu erityisesti aikaa kysymyksille ja kommenteille.

Kouluttajat
Asianajaja, tavaramerkkiasiamies, varatuomari Hanna-Maija Elo, Partner, Properta Asianajotoimisto Oy

Lakimies Emilia Lasanen, Properta Asianajotoimisto Oy

8:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9:00 Tervetuloa ja johdanto päivään

9:05 Sosiaalisen median juridiikka, sananvapaus ja viestintä

9:30 Markkinoinnin tunnistettavuus ja kaupallinen yhteistyö
– Uusin ratkaisukäytäntö
– Vinkkejä yhteistyötä koskeviin ohjeistuksiin ja sopimuksiin

10:00 Markkinointikampanjoiden toteuttaminen
– Kampanjoiden suunnittelussa ja toteutuksessa huomioitavaa
– Osallistujille annettavat tiedot ja järjestäjän muut velvollisuudet

10:45 Tauko

11:00 Tietosuojalainsäädännön velvoitteet henkilötietojen käsittelyssä
– Lainsäädännön muutosten vaikutus tietojenkäsittelyyn
– Tarvittavien toimintakäytänteiden suunnittelu ja asiakirjojen laadinta

12:00 Lounas

12:45 Immateriaalioikeudet ja kaupallinen sisältö somessa
– Valokuviin liittyvät oikeudet
– Brändin hallinta ja muut immateriaalioikeuksia koskevat riskit

13:15 Sosiaalisen median käyttöä koskevat kysymykset ja ohjeistus organisaatioissa

13.45 Koulutus päättyy

Royal at Crowne Plaza
Mannerheimintie 50
Helsinki

Voit osallistua myös verkossa.

18.09.2018 klo 9–13.45

Normaalihinta:
euroa /hlö + alv 24 %.

lisäosallistujat samasta organisaatiosta 400 euroa + alv. 24% /hlö

Webinaari: 400 euroa + alv. 24% /hlö, lisäosallistuja samasta organisaatiota 200 euroa + alv. 24% /hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 %

Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %

Credita-käyttäjän etuhinta -20 %

Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Seitsemän vuorokautta ennen koulutusta tai myöhemmin tehdystä peruutuksesta veloitetaan täysi hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.