Sosiaalisen median ja somettamisen juridiikka (webinaari)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Sosiaalisen median ja somettamisen juridiikka (webinaari)

22.03.2018, Webinaari , Webinaari 9 marraskuun, 2017 Sampo Korppoo

Lakitieto , Sosiaalinen media

Käytännönläheisessä webinaarikoulutuksessa saat tiiviin tietopaketin sosiaalisen median käyttöön ja somettamiseen liittyvästä juridiikasta.

– Mikä lainsäädäntö koskee sosiaalisen median käyttöä ja somettamista?
– Mitä sosiaalisessa mediassa saa jakaa ja millä ehdoin?
– Mitä sananvapaus merkitsee sosiaalisessa mediassa?
– Miten tekijänoikeudet ja tavaramerkit on huomioitava somettamisessa?
– Mitkä ovat valokuvien käyttöön liittyvät oikeudet sosiaalisessa mediassa?
– Mitä sosiaalisessa mediassa tarkoitetaan markkinoinnin sopimattomuudella ja piilomainonnalla?
– Mikä merkitys tietosuojalla on somettamisessa?

Sosiaalinen media on suosittu ilmiö, jossa jokaisella on mahdollisuus olla aktiivinen viestijä ja samalla toimia vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Sosiaalisen median suosio on kasvanut räjähdysmäisesti, ja sitä hyödynnetään yhä enemmän myös organisaatioiden viestinnässä, vuorovaikutuksessa ja liiketoiminnassa. Sosiaalisen median käyttö on pääasiallisesti viestintää ja markkinointia, joihin liittyy lisäksi usein palvelun tarjontaa, henkilötietojen käsittelyä ja sananvapauden käyttämistä.

Pelkkä sosiaalisen median käyttö tai siellä oleminen ei tee kenestäkään ammattilaista. Lainsäädäntö ohjaa somettamista, joten sen tunteminen on tärkeää sosiaalisessa mediassa selviytymisen ja siellä menestymisen kannalta.

Koulutuksen toteutustapa
Voit osallistua webinaariin helposti omalla tietokoneellasi. Webinaarin chattitoiminnolla pystyt esittämään asiantuntijalle mieltäsi askarruttavia kysymyksiä. Voit lähettää kysymyksiä ennakkoon tai milloin tahansa koulutuksen aikana.

Koulutus soveltuu kaikille sosiaalisen median parissa työskenteleville ja somettamisesta kiinnostuneille.

Kouluttajat
Asianajaja, tavaramerkkiasiamies, varatuomari Hanna-Maija Elolla on jo yli 20 vuoden kokemus immateriaalioikeuksiin, markkinointilainsäädäntöön ja sopimuksiin liittyvästä juridiikasta. Tällä hetkellä Hanna-Maija toimii osakkaana vuoden 2017 alussa toimintansa aloittaneessa Properta Asianajotoimisto Oy:ssä.

10:00 Tervetuloa ja johdanto päivään

10:05 Sosiaalisen median ja somettamisen juridiikka
– Sosiaalisen median määrittely ja käsitteet
– Sosiaalinen media ja lainsäädäntö (mm. immateriaalioikeus, kuluttajansuojalaki, henkilötietolaki, tietosuoja, viestinnän suoja, tekijänoikeus, tavaramerkkioikeus, sananvapaus, rikosoikeudellinen vastuu)
– Sosiaalinen media ja valokuvat
– Sosiaalinen media, tekijänoikeudet ja tavaramerkit
– Sosiaalinen media ja markkinointi
– Sosiaalinen media ja työelämä
– Käytännön esimerkkejä ja ajankohtaisia tapauksia

11:45 Yhteenveto

12:00 Koulutus päättyy

Toteutetaan vain webinaarina

22.03.2018 Klo 10.00 – 12.00

Lisäosallistujat samasta organisaatiosta 99 euroa + alv 24%/hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %
(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää.)

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.