Sovellettava työehtosopimus ja sen vaihtaminen (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Sovellettava työehtosopimus ja sen vaihtaminen (2 h)

16.11.2021, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 25 lokakuun, 2021 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Lakitieto

Miten sovellettava työehtosopimus määräytyy? Milloin, millaisissa tilanteissa ja millä perustein sovellettavaa työehtosopimusta voi vaihtaa? Mitä tulee ottaa huomioon? Miten vaihdos käytännössä toteutetaan? Mikä on työehtosopimusjärjstelmän tarkoitus?

Työehtosopimukset vaikuttavat monella tavalla työsuhteiden ehtoihin ja työehtosopimusten valintakysymykset ovat viime aikoina olleet erityisen pinnalla työmarkkinamaailmassa. Toimialojen ja toimintaympäristöjen muuttuminen ja niiden päällekkäisyys voivat luoda tarpeen ja mahdollisuuksia sovellettavan työehtosopimuksen vaihtamiselle.

Koulutuksessa syvennytään työehtosopimusjärjestelmän, sovellettavan työehtosopimuksen määräytymisen ja vaihtamisen sekä kilpailevien työehtosopimusten aiheisiin. Koulutuksessa käydään läpi tiiviisti läpi työehtosopimusten määräytymisen olennaiset asiat; osallistumalla päivität tietosi ja syvennät ymmärrystäsi sovellettavan työehtosopimuksen määräytymisen perusteista ja vaihtamisen mahdollisuuksista.

Webinaarikoulutus on osa Työsuhteen ehdot: juridiikkaa käytäntöön, joka koostuu seuraavista osista:
Koeaika ja koeaikapurku: haastavia käytännön tilanteita 1.9.
Työsuhteen ehdon yksipuolinen muuttaminen 21.9.
Johtajasopimukset – sopimusehdot ja ajankohtaiset kysymykset 13.10.
Sovellettava työehtosopimus ja sen vaihtaminen 16.11.

Osallistu edullisesti koko sarjaan täältä tai valitse sinua erityisesti kiinnostavat webinaarit.

– työoikeusjuristeille
– HR-johdolle ja -asiantuntijoille
– esimiehille
– työntekijä- ja työnantajajärjestöjen asiantuntijoille ja asiamiehille

Kouluttaja:
Timo Jarmas
, asianajaja, osakas, Eversheds Asianajotoimisto Oy
Timo Jarmas on erikoistunut työoikeuteen ja riitojen ratkaisuun. Timolla on pitkä kokemus työ- ja virkamiesoikeudellisista prosesseista yleisissä tuomioistuimissa ja hallinto-oikeuksissa. Lisäksi hänellä on monipuolinen kokemus työturvallisuusrikosasioista ja välimiesmenettelyistä. Timon asiantuntemus kattaa laaja-alaisesti ja monipuolisesti yritystoiminnan uudelleenjärjestelyihin, yhteistoimintamenettelyyn, johtaja- ja työsopimuksiin sekä työehtosopimusten soveltamiseen ja vaihtamiseen liittyvät kysymykset. Hän neuvoo kotimaisia ja kansainvälisiä asiakkaita vaativissa työoikeudellisissa kysymyksissä ja pitää koulutuksia, luentoja ja seminaariesityksiä työoikeudesta. Timo toimii Eversheds Asianajotoimisto Oy:n työoikeus – osaamisryhmän sekä koulutus ja julkaisut – osaamisryhmän vetäjänä.

9.00 Tervetuloa koulutukseen!

9.05 Miten sovellettava työehtosopimus määräytyy ja mahdollisuus vaihtaa sovellettava työehtosopimus?
– Työehtosopimusjärjestelmä
– Miten sovellettava työehtosopimus määräytyy
– Mahdollisuus vaihtaa sovellettavaa työehtosopimusta
– Kilpailevat työehtosopimukset

11.00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

16.11.2021 klo 10:00-12:00

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 190 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 150 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -15 % koodilla JULKINEN
Edilex-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla EDILEX
Credita-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla CREDITA
Lakimiesliiton jäsenetu -20 % koodilla LAKIMIESLIITTO

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)