SQL-kielen jatkokurssi (2 pv)
Affecto Academy järjestää nyt koulutuksen:

SQL-kielen jatkokurssi (2 pv)

07.-08.07.2016, Affecto Academy, Helsinki Atomitie 2, Helsinki 21 maaliskuun, 2016 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

SQL-kieli on ANSI-instituutin standardoima kyselykieli, jota käytetään relaatiotietokannoissa olevien tietojen hakuun sekä tietosisällön muokkaamiseen. Moni raportointityöväline tuottaa taustalla SQL-kielistä koodia: sen ymmärtäminen on perusedellytys Business Intelligence -ympäristöjen kehittämiseen ja laadukkaampien raporttien tuottamiseksi.

Tämän kahden päivän koulutuksen aikana opit SQL-kielen Data Definition Language (DDL) -osan sekä Data Manipulation Language (DML) -osan perusrakenteet, joiden avulla voit luoda ja muokata tietokantarakenteita sekä päivittää datasisältöjä. Koulutuksemme antaa perusvalmiudet tietokannan luomiseen ja datasisällön päivittämiseen ilman graafista käyttöliittymää.

Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti tietokantojen ylläpitäjille, joilla on perustiedot SQL-kielen kyselyistä. Koulutuksessa käytetään Affecto Academyn suomenkielistä materiaalia. Materiaalissa huomioidaan SQL-kielen standardin lisäksi myös Microsoftin ja Oraclen omien syntaksien tärkeimmät erot. Koulutus sisältää paljon käytännön harjoituksia.

Koulutukseen osallistuminen edellyttää sekä peruskyselyiden, alikyselyiden että taululiitoskyselyiden osaamista tai SQL-kielen perusteet -kurssin suorittamista.

Asiantuntija:
Mira Marno
, Koulutuspäällikkö, Affecto Finland Oy

08.30 Ilmoittautuminen ja aamupala

09.00 Koulutuspäivä 1 alkaa

• Alikyselyjen ja taululiitoskyselyiden kertaus
o Johdetut taulut (derived tables)
• DDL: tietorakenteiden luominen ja muokkaaminen
o Tietokannan ja tietokantaobjektien luominen
o Eheyspiirteet
o Taulurakenteen muuttaminen

16.30 Koulutuspäivä 1 päättyy

08.30 Aamupala

09.00 Koulutuspäivä 2 alkaa

• DML: tietosisällön muokkaaminen
o Tietosisällön lisääminen, muuttaminen ja poistaminen
• SQL-99: uudet ryhmittelyoptiot
o Supersummaukset
o Grouping-funktio
• CASE-rakenne
o CASE, luokittelu riveittäin tai sarakkeittain
o CASE ja hyödylliset funktiot
• Tapahtumankäsittelyn ja rivilukitusten perusteet

16.30 Koulutus päättyy

Tarjoilut:
Kahvit klo 08.30, klo 14.00 ja lounas klo 12.00–13.00

Affecto Academyn koulutustilat, Atommitie 2, Helsinki (Pitäjänmäki)

Aika:
07.-08.07.2016

1295 eur
+ alv. Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot:
Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta ilmoittamalla siitä kirjallisesti osoitteeseen academy.finland(at)affecto.com

Kurssiosallistuminen voidaan peruuttaa veloituksetta 10 päivää ennen kurssin aloituspäivää. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% kurssin hinnasta. Peruuttamaton kurssi veloitetaan kokonaan.

Peruutukset kirjallisesti osoitteeseen academy.finland(at)affecto.com

Affecto pidättää itsellään oikeiden kurssiaikataulujen, sisältöjen ja hintojen muutoksiin.