SQL-kielen peruskurssi (2 pv)
Affecto Academy järjestää nyt koulutuksen:

SQL-kielen peruskurssi (2 pv)

30.06.-01.07.2016, Affecto Academy, Helsinki Atomitie 2, Helsinki 1 kesäkuun, 2016 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

SQL-kieli on ANSI-instituutin standardoima kyselykieli, jota käytetään relaatiotietokannoissa olevien tietojen hakuun sekä tietosisällön muokkaamiseen. Moni raportointityöväline tuottaa taustalla SQL-kielistä koodia: sen ymmärtäminen on perusedellytys Business Intelligence -ympäristöjen kehittämiseen ja laadukkaampien raporttien tuottamiseksi.

Tämän kahden päivän koulutuksen aikana opit SQL-kielen perusrakenteet, joiden avulla teet sekä yksinkertaisia että monipuolisempia kyselyjä relaatiotietokantaan. Koulutuksemme antaa perusvalmiudet tietokannassa olevien tietojen raportointiin kyselykielellä sekä hyvän pohjan jatko-opiskeluun raportointiohjelmistojen, tietokannan ylläpidon tai sovelluskehityksen suuntaan.

Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti tietokantojen käyttäjille ja raportoijille, joilla ei ole aikaisempaa kokemusta SQL-kielestä. Kurssilla käytetään Affecto Academyn suomenkielistä materiaalia. Materiaalissa huomioidaan SQL-kielen standardin lisäksi myös Microsoftin ja Oraclen omien syntaksien tärkeimmät erot. Koulutus sisältää paljon käytännön harjoituksia.

Koulutukseen osallistuminen ei edellytä aikaisempaa tietokanta- tai ohjelmointikokemusta.

Asiantuntija:
Mira Marno
, Koulutuspäällikkö, Affecto Finland

08.30 Ilmoittautuminen ja aamupala

09.00 Koulutuspäivä 1 alkaa

• Relaatiomallin peruskäsitteet ja tietokantapalvelimen perusrakenne
• Select-käsky
o Yksinkertaiset peruskyselyt
o Tiedon rajaaminen WHERE-lauseella
o Tiedon lajittelu ORDER BY -lauseella
o Tiedon ryhmittely (koostaminen) GROUP BY -lauseella
o Ryhmitellyn tuloksen rajaaminen HAVING-lauseella
• Laskentaa ja merkkijonojen käsittelyä kaavoilla

16.30 Koulutuspäivä 1 päättyy

08.30 Aamupala

09.00 Koulutuspäivä 2 alkaa

• Joukko-operaatiot
o Yhdiste UNION
o Leikkaus (INTERSECTION)
o Erotus (MINUS))
• Alikyselyt
o Skalaariset ja korreloidut alikyselyt
o Totuusarvon palauttavat alikyselyt (ANY, ALL, IN ja EXISTS -operaattorit)
• Taululiitokset
o Sisä (INNER JOIN)
o Ulkoliitokset (OUTER JOINS)

16.30 Koulutus päättyy

Tarjoilut:
Kahvit klo 8.30, klo 14.00 ja lounas klo 12.00–13.00

Affecto Academyn koulutustilat, Atomitie 2, Helsinki (Pitäjänmäki)

Aika:
30.06.-01.07.2016

1295 eur
+ alv. Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot:
Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta ilmoittamalla siitä kirjallisesti osoitteeseen academy.finland(at)affecto.com

Kurssiosallistuminen voidaan peruuttaa veloituksetta 10 päivää ennen kurssin aloituspäivää. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% kurssin hinnasta. Peruuttamaton kurssi veloitetaan kokonaan.

Peruutukset kirjallisesti osoitteeseen academy.finland(at)affecto.com

Affecto pidättää itsellään oikeiden kurssiaikataulujen, sisältöjen ja hintojen muutoksiin.