SQL-kielen perusteet finanssialan asiantuntijoille (1 pv)
FINVA Finanssikoulutus järjestää nyt koulutuksen:

SQL-kielen perusteet finanssialan asiantuntijoille (1 pv)

03.10.2019, Clarion Hotel Helsinki, Helsinki Tyynenmerenkatu 2, Helsinki 6 kesäkuun, 2019 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Hallitse SQL-kieli ja tehostat tietokantojen ylläpitoa sekä kyselyitä

SQL-kielen avulla pystytään luomaan tietokannasta toimivia hakukyselyitä, joita voidaan hyödyntää esimerkiksi finanssialan eri tehtävissä.

SQL-kielen perusteet finanssialan asiantuntijoille –koulutuksessa käydään läpi SQL-kieltä finanssialan asiantuntijoiden tarpeet huomioiden. Koulutuspäivä koostuu eri osa-alueista, joiden aikana osallistujat pääsevät tutustumaan SQL-kielen perusteisiin sekä kehittämään osaamistaan erilaisten harjoitusten avulla.

Seminaari on suunnattu finanssialan asiantuntijoille ja esimiehille, jotka tarvitsevat työssään tietoa tietokantahakuihin liittyen sekä vahvistusta omaan SQL-kielen hyväksikäyttöön päätöksenteon tukena.

Sisältö:
Kurssin aikana tutustutaan SQL-kielen perusteisiin ja tavoitteena on, että osallistujat oppivat kirjoittamaan tehokkaasti tietokannasta tietoja hakevia kyselyjä. Koulutuksen asiantuntija vahvistuu.

8.45 Aamupala

9.00 SQL-kielen tausta lyhyesti

9.20 SQL-hakukyselyn yleisrakenne ja yksinkertaiset kyselyt

– Sarakkeiden valinta (SELECT, FROM, AS)
– Rivien valinta (WHERE)
– Tuloksen lajittelu ja lajittelujärjestys

10.30 Tauko

10.40 Tiedon ryhmittely

– Tuloksen ryhmittely sarakkeittain (GROUP BY)
– Yhteenvetofunktiot

12.00 Lounas

13.00 Aineistojen yhdistäminen eri tauluista

– Liitoksen eri tyypit
– Usean taulun liitokset

14.00 Tauko

14.15 Käytännön vinkkejä kyselyihin

– Peruslaskenta kyselyissä
– Saraketietojen yhdistäminen
– Useiden erillisten tulosjoukkojen käsittely
– Puuttuvan tiedon (NULL) merkitseminen , käsittely ja vaikutus tulosjoukkoihin

15.45 Yhteenveto

16.00 Seminaaripäivä päättyy

Clarion Hotel Helsinki, Tyynenmerenkatu 2, 00220 Helsinki

torstai 03.10.2019

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.

Ilmoittaudu seminaariin 19.09.2019 mennessä.