SQL -perusteet (2 pv)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

SQL -perusteet (2 pv)

1 180 euroa /hlö + alv 24 %

04.-05.04.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 19 tammikuun, 2024 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

SQL-kielen perusteet -koulutuksen käytyäsi ymmärrät paremmin tietokantojen rakenteita sekä osaat tehdä tietokantoihin tehokkaita hakukyselyitä. Käytämme standardoitua SQL-kieltä, joten voit hyödyntää oppimaasi kaikissa SQL-tietokannoissa. Keskitymme lähinnä hakukyselyiden tekemiseen, mutta lisäksi saat perusteet tietokannan sisällön ja rakenteiden hallintaan SQL-kielellä. Teemme myös runsaasti perusharjoituksia.

Tavoite
Koulutuksen jälkeen ymmärrät paremmin tietokantojen rakenteita ja osaat tehdä tehokkaita SQL-kyselyitä sekä luoda tietokantarakenteita ja päivittää tietokantojen tietoja SQL-kielellä.

Kurssi on tarkoitettu sellaisille tietokantojen käyttäjille, joilla ei ole ollenkaan tai vain vähän tietoa SQL-kyselykielestä.

Ohjelmaversio
Koulutus ei ole ohjelmisto- tai tietokantasidonnainen.

Palautetta aiemmista koulutuksista:
– Erityisesti laskuharjoitukset olivat kivoja. Vaikka koulutus oli poikkeuksellisesti etänä, niin mielestäni hyvin järjestetty
– Erittäin hyvä kurssi ja onnistui hyvin, vaikka oltiinkin etänä. Tosi hienoa, että kouluttaja huomioi pyydettyjä asioita erikseen. Sain tosi paljon irti! Kiitos!
– Hyvä kouluttaja ja riittävästi toistoja, että asiat ymmärsi. Tehtäville olisi voinut antaa enemmän aikaa.

Tuhannen kouluttajan verkosto
Koulutustemme laatu on meille ensiarvoisen tärkeää, joten Eduhousen kouluttajien onnistumista mitataan jatkuvan palauteseurannan avulla. Teemme yhteistyötä vain tehtävissään erittäin hyvin menestyvien, intohimoisesti opettamiseen ja ohjaamiseen suhtautuvien kouluttajien kanssa.

Kouluttaja varmistuu hieman ennen koulutusta. Valitsemme Eduhousen verkoston asiantuntijoista juuri tälle ryhmälle parhaan mahdollisen kouluttajan.

Koulutus on kaksipäiväinen
– 9:00 Koulutus alkaa
– 16:00 Koulutus päättyy

Koulutuksen sisältö:

Tietokantojen perusteiden kertaus
– Mikä on tietokanta? Tietokanta tiedon tallennusmuotona. Yksi- ja moniulotteiset tietokannat.
– Millainen tietokanta on rakenteeltaan? Relaatiomalli ja siihen pohjautuvat tietokannat.
– Ymmärrätkö tietokantaterminologiaa? Yhteys, avainkenttä sekä vierasavainkenttä ja niihin liittyvät käsitteet.
– Mihin SQL perustuu? Lyhyt SQL-kielen historia.

SQL-kyselyn perusrakenne
– Miten haen tietoa tietokannoista? Hakukyselyn luonti yhteen tauluun.
– Miten rajaan tulosjoukkoon tulevaa tietoa? Ehdot hakukyselyissä. Kyselyiden parametrointi. Kaavojen ja funktioiden käyttö ehdoissa.
– Miten voin määritellä tulosjoukon tietueiden järjestyksen? Lajittelujen tekeminen
– Voinko yhdistää kyselyyn laskentaa? Laskenta yhteenvetofunktioilla ja laskennallisten kenttien muodostaminen tulosjoukkoon.
– Voinko hakea tietoa useammasta taulusta? Inner Join, Outer Join, Union
– Voinko korvata liitoksen jollakin tavoin?

Tietokannan tietojen muokkaaminen
– Voinko hallita tauluissa olevia tietoja kyselyillä? Tiedon lisääminen, päivittäminen ja poistaminen.

Kyselyiden optimointi
– Miten saan luotua tehokkaita, nopeasti suoritettavia kyselyitä? Kyselyiden nopeuden mittaaminen ja kyselyiden optimointi.
– Mikä on indeksi? Tietokannan indeksoinnin vaikutus kyselyiden tehokkuuteen. Indeksien luonti.

Etäkoulutus

4.-5.4.2024, klo 9-16