Strategia ja tiekartta Office 365:n käyttöönotolle (1 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Strategia ja tiekartta Office 365:n käyttöönotolle (1 pv)

29.05.2019, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 8 toukokuun, 2019 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Koulutus perehdyttää menestyksekkään Office 365 -käyttöönoton suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Siirryttäessä Office 365:n tarjoamaan läpinäkyvään ja yhteisölliseen työtapaan, kyse on ensisijaisesti työkulttuurin modernisoinnista. Onnistuneessa käyttöönotossa käyttäjien ja liiketoiminnan tarpeet sovitetaan pilvipalvelun mahdollisuuksiin. Työkulttuurin muutoksessa hyödynnetään muutosjohtamisen ja -viestinnän parhaita käytäntöjä.

Koulutuksessa opit hyödyntämään osallistavia palvelumuotoilun menetelmiä tarpeiden kartoituksessa ja ratkaisujen suunnittelussa, asettamaan digitaalisten työympäristön tavoitetilan ja arvioimaan muutostarpeet. Opit, millä keinoin henkilöstöryhmät motivoidaan, sitoutetaan, koulutetaan ja tuetaan, ja kuinka kulttuurinmuutos vahvistetaan ja vakiinnutetaan.

Koulutuksen aikana muodostat Office 365 -käyttöönoton vision ja muutoksen tiekartan. Suunnittelemme käyttöönoton tehtävät ja arvioimme resurssitarpeet. Koulutus sisältää useita pieniä harjoitustehtäviä.

Koulutus on suunniteltu ensisijaisesti Office 365:n käyttöönottoa käynnistäville organisaatioille.

Koulutus soveltuu myös Office 365:n yksittäisten kollaboratiivisten työkalujen kuten Microsoft Teamsin ja Yammerin käyttöönoton läpiviennin suunnitteluun.

Roolisi on esimerkiksi projektipäällikkö, Intranet Manager, Digital Workplace Lead, IT-asiantuntija, tiedonhallinnan ammattilainen tai viestintäpäällikkö/-asiantuntija.

Esitiedot
Koulutettavien tulee tuntea niiden työkalujen käyttötarkoitukset ja perusmahdollisuudet, joiden käyttöönottoa hän tulee koulutukseen suunnittelemaan.

Kouluttaja:
Hanna P. Korhonen
, Independent Digital Workplace Strategist, Founder & Owner, Clair Helsinki Oy

Hanna P. Korhonen on riippumaton digitaalisen työn ja viestinnän strategisti. Hän tukee asiakkaitaan erityisesti intranet-uudistuksissa ja digitaalisten työympäristöjen käyttöönotoissa. Hannan intohimoja ovat suurten organisaatioiden viestinnän ja tiedonhallinnan haasteiden ratkaiseminen sekä parhaan mahdollisen työntekijäkokemuksen edistäminen palvelumuotoilun keinoin. Hänellä on yli 15 vuoden kokemus organisaatioviestinnästä, verkkopalveluiden konseptoinnista ja kehittämisestä sekä järjestelmien käyttöönotoista ja muutosjohtamisesta.

Kurssi alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16.-16.30. Aamiainen on tarjolla 8.15 alkaen.

Tutustuminen

Miksi käyttöönottoon ja työkulttuurin johtamiseen tulisi panostaa?

Käyttöönoton valmistelu
– Ymmärrä väline / Office 365
– Ymmärrä käyttäjät, ymmärrä sidosryhmät
– Ymmärrä liiketoiminnan, tiedonhallinnan ja kollaboraation vaatimukset
– Ymmärrä muutoksen laajuus
– Palvelumuotoilun menetelmät esiselvityksen apuvälineenä

Vision määrittely ja ratkaisujen suunnittelu
– Office 365 -sovellusten valinta
– Skaalattavien ratkaisujen suunnittelu
– Muutostavoitteet käyttäjäryhmittäin
– Yhteiskehittäminen suunnittelun apuvälineenä

Käyttöönoton tiekartan laatiminen
– Käyttöönottojen vaiheistus
– Pilotointi
– Skaalattavien ratkaisujen käyttöönotto
– Yksilöllisten ratkaisujen käyttöönotto
– Vastuut ja resurssit

Työkulttuurin muutoksen toteuttaminen ja vahvistaminen
– Johdon tuki ja esimerkki
– Muutosviestintä
– Muutosagentit
– Vertaisoppiminen, vertaistuki
– Koulutukset ja valmennukset
– Mikroprosessien ja kokeilujen edistäminen
– Pelillistäminen

Muutoksen vakiinnuttaminen
– Palautteenkeruu ja palautteen hyödyntäminen
– Käyttäjätuki
– Institutionalisointi
– Vahvistavien tekijöiden hyödyntäminen

Muutoksen suunnittelijan muistilista

Loppukeskustelu

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, 00260 Helsinki

keskiviikko 29.05.2019

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.