Stressi voimavaraksi ja kiireen alasajoa (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Stressi voimavaraksi ja kiireen alasajoa (3 h)

11.06.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 8 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Toiminnan kehittäminen

Stressi on yksi aikamme suurimmista haasteista. Toisaalta se on myös suuri voimavara. Stressi on kuormitustila, jossa ihmiseen kohdistuu niin paljon haasteita ja vaatimuksia, että ihminen alkaa oirehtia. Usein stressi on pitkäkestoista, mutta myös äkilliset kuormittavat tilanteet voivat synnyttää stressireaktion. Stressaantuneesta tuntuu siltä kuin hänen henkiset voimavaransa eivät riittäisi. Toisaalta taas stressi antaa energiaa ja voimaa, millä saada asiat tehtyä.

Kiire ja stressi eivät ole asioita, joita pitää opetella sietämään enemmän, vaan joihin kannattaa reagoida mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Stressiä voi selättää monin eri tavoin, ja jokaisen on tärkeä löytää itselleen sopivat selviytymiskeinot stressaaviin tilanteisiin. Jakson aikana saat konkreettisia neuvoja ja ohjeita, miten stressiä opitaan välttämään ja hillitsemään.

Ajankäytön hallinnasta ja tehokkuudesta on tullut yhä keskeisempiä työelämätaitoja. Monen asian tekeminen yhtä aikaa – multitaskaaminen – on monelle tuttua, mutta onko se tehokasta? Ajankäyttö on yksi itsensä johtamisen taito. Kiireen tuntu syntyy mm. keskeytyksistä, jatkuvasta kokoustamisesta, multitaskaamisesta, lukemattomista sähköposteista jne. Koulutuksessa annamme sinulle vinkkejä oman kiireesi ja ajankäyttösi pohdintaan ja siihen, miten työskennellä viisaammin, ei lujemmin.

Kouluttajat
Jukka Kataja
, valmennuskonsultti, ryhmätyönohjaaja, tietokirjailija , Easy Living Oy
Jukka on lähes 30 vuotta toiminut johtajien, johtoryhmien ja esimiesten valmentajana, kouluttajana ja fasilitaattorina. Jukka toimii useiden maajoukkueiden ja MM-tason urheilijoiden psyykkisenä valmentajana. Näitä kokemuksia voidaan soveltaen käyttää työyhteisöissä tavoitteiden saavuttamiseen ja ihmisten piilossa olevan hyvän löytämiseen.

Merja Vuorinen, VTM, psykoterapeutti, Easy Living Oy
Sosiologian ja viestinnän opintojen, sekä yritysten ja yhteisöjen tiimivalmennuksesta hankkimansa kokemuksen ansiosta Merja on kehittynyt taitavaksi työyhteisövalmentajaksi sekä innostavaksi luennoitsijaksi. Entisenä huippu-urheilijana Merja tuntee eri valmennusmenetelmät ja on kaikissa projekteissa mukana sydämellään.

Sisältö:
• Mistä stressi tulee?
• Stressi ja työ
• Miten stressi saadaan vähenemään – paineensieto
• Kiireen alasajo
• Onko kiire tehokkuuden mitta?
• Miten kiirettä saadaan laskettua ja kuinka ylimääräistä kuormittavaa painetta saadaan alas?

Etäkoulutus

11.06.2024, klo 9:00-12:00

/hlö + alv 24 %. Koulutus ja materiaalit sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.