Sujuvat asiakasvirrat – paremmat sote-palvelut (1 pv)
Huippuseminaari - vielä ehdit mukaan!
Aalto EE järjestää nyt koulutuksen:

Sujuvat asiakasvirrat – paremmat sote-palvelut (1 pv)

04.10.2023, Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki Runeberginkatu 14-16, Helsinki 4 syyskuun, 2023 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot , Toiminnan kehittäminen , Työhyvinvointi, -ilmapiiri

Huippuseminaari sote-alan johdolle ja ammattilaisille

Tule kuulemaan maailman johtavien sote-asiantuntijoiden ratkaisuista, jotka mullistavat sote-palvelujen potilasvirtoja. Hyödynnä kesän etuhinta ja ilmoittaudu 15.8. mennessä!

Miten sote-palveluiden vaikuttavuus ja tuottavuus laitetaan kuntoon? Nopein tapa on potilasvirran parantaminen. Tule seminaariimme kuulemaan maailman johtavien huippuasiantuntijoiden käytännön kokemuksiin perustuvia ratkaisuja tähän ajankohtaiseen haasteeseen.

Potilasvirran sujuvoittaminen tuo merkittävää parannusta hoidon saatavuuteen, laatuun, henkilöstön hyvinvointiin ja toiminnan taloudelliseen kestävyyteen. Sujuvat asiakasvirrat – paremmat sote-palvelut -seminaarin keskeinen sisältö perustuu Alex Knightin innovoimaan Pride and Joy -lähestymistapaan, jonka lähtökohtana on Dr. Eliyahu M. Goldrattin kehittämä Theory of Constraints -kapeikkoajattelu. Kapeikkoajattelua soveltamalla voidaan kehittää potilasvirtoja fokusoidusti ja samanaikaisesti synkronoida resursseja ja toimintaa. Parannukset on mahdollista tunnistaa ja keskittää niihin kohtiin, joilla on suurin vaikutus järjestelmän toimintaan. Professori Danilo Sirias jatkaa seminaarin teemaa terveydenhuollon prosessien pullonkaulojen näkökulmasta: kuinka potilasvirtausta on mahdollista parantaa avoterveydenhuollossa parempia hoitotuloksia saavuttaen.

Seminaari on suunniteltu
– Sote-palvelujen järjestämisestä, organisoinnista ja kehittämisestä vastaaville johtajille sekä julkisella että yksityisellä sektorilla
– Palvelutuotannon johtajille ja kehittäjille sekä niiden resurssoinnista vastaaville asiantuntijoille
– Prosessien kehittämisestä vastaaville esihenkilöille ja tiimien vetäjille

Huomioithan, että seminaari on englanninkielinen.

Pride and Joy -lähestymistapa
– Johdettu tapa parantaa potilasvirtoja kaikissa hoitopoluissa samanaikaisesti.
– Kohdistettu kehittäminen: tyypillisesti vain muutamalla tekijällä voi olla vaikutus koko systeemin toimintaan. Nämä tekijät ovat heikkoja lenkkejä eli pullonkauloja. Pullonkaulat ja niiden vaikutukset pyritään tunnistamaan ja huomioimaan monimuotoisten sote-palvelujen ja potilasvirtojen yhteydessä.
– Potilasvirtojen synkronointi vähentää sote-järjestelmän itseaiheuttamaa tarpeetonta kuormitusta. Siten voidaan saavuttaa nopeita tuloksia lisäämättä resursseja.

Kouluttajat:

Johan Groop
TkT Johan Groop työskentelee Nordic Healthcare Groupissa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluratkaisujen ja muutosprosessien konsultoinnin parissa.

Hänen painopistealueitaan ovat erityisesti läpimurtojen saavuttaminen hoidon saatavuudessa, laadussa, turvallisuudessa ja taloudellisuudessa sairaaloissa ja hoitoketjuissa, sekä vanhustenhoidon johtamiskäytännöt.

Alex Knight
Alex Knight, Founding Partner at QFI Consulting, is a business consultant, strategic coach, and author with over thirty years of experience working with CEOs and leaders from around the world and one of the world’s leading authorities on TOC.

Knight has extensive experience in supporting health and social care systems and government. In his book Pride and Joy, he describes applying the Theory of Constraints in healthcare. Knight’s work is guided by the scientific approach and the principles underpinning the Theory of Constraints (TOC), a belief that inherent simplicity exists: in any goal-oriented system, there are only a few places that have the power to affect the performance of the whole system – the system’s constraint(s). Alex Knight was fortunate to be mentored by Dr. Eliyahu M. Goldratt, the inventor of the Theory of Constraints. Their friendship lasted almost three decades.

Danilo Sirias
Dr. Danilo Sirias is a Professor in the Department of Management and Marketing at Saginaw Valley State University. He has a Master’s in Industrial and Systems Engineering and a Ph.D. in Business Administration.

Dr. Sirias’ research interests include how the Theory of Constraints can be used to improve patient flow in Emergency Departments, Inpatient Units, Operating Rooms, and Outpatient Clinics. He is a co-author of the book Smash the Bottleneck: Fixing Patient Flow for Better Care. In 2019, he was selected Practitioner of the Year by the Theory of Constraints International Certification Organization (TOCICO) for his work in education.

8.30 Aamiainen

9.00 Seminaarin avaus
Introduction: Bottlenecks and Constraints in Healthcare (Theory of Constraints)

9.30 Achieving a Breakthrough in the Access, Quality, Safety, and Affordability of Care
Cases & Examples

11.30 Lounas

12.15 Teema jatkuu
Q&A

13.15 Smashing Bottlenecks in Outpatient Clinics

14.00 Tauko

14.20 Teema jatkuu

15.45 Q&A

16.00 Seminaari päättyy

Aalto-yliopisto Töölö, Runeberginkatu 14-16, 00100 Helsinki

4.10.2023

Hinnat:

Julkinen sektori:
15.8.2023 saakka 595 euroa /hlö + alv 24 %.
16.8.2023 alkaen 695 euroa /hlö + alv 24 %.

Yksityinen sektori:
15.8.2023 saakka 795 euroa /hlö + alv 24 %.
16.8.2023 alkaen 895 euroa /hlö + alv 24 %.

Osallistuuko yrityksestänne useampi henkilö? Kysy tarjousta pakettihinnasta.

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.

Ilmoittaudu ohjelmaan 18.9.2023 mennessä!