Suuri arvonlisäverotuksen ajankohtaisseminaari (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Suuri arvonlisäverotuksen ajankohtaisseminaari (1 pv)

21.09.2021, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 30 kesäkuun, 2021 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Arvonlisäverotuksen ajankohtaisseminaarissa tutustutaan arvonlisäverotuksen viimeaikaisimpiin muutoksiin sekä ennakoidaan mahdollisia tulevia muutoksia:
Mikä arvonlisäverotuksessa on ajankohtaista juuri nyt, mitkä muutokset ovat tulossa ja miten niihin tulee varautua?

Tiiviissä koulutustilaisuudessa päivität arvonlisävero-osaamisesi ja näin myös varmistat muuttuvien arvonlisäverokäytäntöjen oikean soveltamisen jokapäiväisessä työssäsi.

Muuttuvassa arvonlisäveroympäristössä tietojen päivitys on tehokas tapa välttää virheitä ja myös löytää uusia mahdollisuuksia.

Saatavana myös striiminä. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö etäyhteyden kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
Koulutukseen voi osallistua myös verkon välityksellä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet, josta pääset osallistumaan. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

Asiantuntija: Tax Manager Joonas Paavolainen, KPMG OY

08.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

9.00 Ostovähennysten tulkintatilanteita
• Edustus-, kokous- ja markkinointikulut
• Henkilöstökulut
• Matkakulut

Oman käytön verotus
• Milloin oman käytön verotus tulee sovellettavaksi
• Oman käytön veron laskeminen

Viimeaikaiset muutokset arvonlisäverotuksessa
• Verkkokaupan muutokset
• One Stop Shop (OSS)

Kansainvälisen kaupan ongelmakohtia
• Kansainvälisen kaupan perustilanteet
• Tyypillisimmät “sudenkuopat” kansainvälisessä tavarakaupassa
• Yhteisökuljetusten näyttövaatimukset
• Palveluiden myyntimaasääntöjen merkitys ja oikea soveltaminen
• Ulkomaisen alv-tunnisteen merkitys EU-kaupassa
• Tavaran myynti asennettuna

Uusin oikeus- ja verotuskäytäntö

16.00 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut: Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.00, lounas klo 12.00–12.45

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

21.9.2021

Jäsenetuhinta 495 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta 695 euroa /hlö + alv 24 %.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.