Taitava fasilitaattori (1 pv) + verkkosparraus
Taito Training järjestää nyt koulutuksen:

Taitava fasilitaattori (1 pv) + verkkosparraus

14.06.2017, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 30 toukokuun, 2017 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Tehot irti yhteisistä tilaisuuksista – innostuneessa hengessä

Haluatko saada:
– Työpaikallesi käytännön työkaluja kaikkeen yhdessä tekemiseen
– Kokoukset aivan uudelle tasolle
– Tehot irti työpajoista, ryhmäkeskusteluista ja raporteista
– Potkua sekä lisää syvyyttä koulutuksiin ja seminaareihin

Taitava fasilitaattori saa tämän aikaiseksi!

Tämän kokonaisuuden jälkeen:
– Hallitset aktivoivat ja toiminnalliset menetelmät
– Osaat rakentaa onnistuneen ja innostavan tilaisuuden
– Muutat tietoisesti omaa toimintaasi niin, että se parhaiten tukee tavoitteiden saavuttamista
– Toimit Taitavana fasilitaattorina omassa työyhteisössäsi!

Koulutuspakettiin kuuluu koulutuspäivä sekä päivän jälkeen 30 min kestoinen henkilökohtainen verkkosparraus, jossa yhdessä kouluttajan kanssa työstetään sinun omaa tilaisuuttasi eteenpäin.

”Taitava fasilitaattori rakentaa ja toteuttaa onnistuneet tilaisuudet ja auttaa osallistujia sekä organisaatiota saavuttamaan tavoitteet.”

Tämä koulutus on tarkoitettu juuri sinulle. Ei ole väliä mikä on tittelisi tai asemasi organisaatiossa. Jos haluat kehittää omaa toimintaasi, tilaisuuttasi tai työpaikkasi toimintakulttuuria osallistavampaan sekä toiminnalliseen, yhdessä tekemisen suuntaan niin tule mukaan.

Taito Training – Taito on kyky tehdä asioita hyvin. Kehity ja kehitä kanssamme!

Fasilitointiosaamisen portaat. Nosta osaamisesi seuraavalle tasolle!

Päivän aikataulu

08.30 Aamukahvi

09.00 Ohjelma alkaa

11.30 Lounas

14.00 Iltapäiväkahvi

16.00 Päivä päättyy

Päivän sisällöllisiä teemoja:

Taitavan fasilitaattorin toiminta
– Mitä kaikkea fasilitointi on
– Fasilitaattorin taidot ja niiden kehittäminen
– Fasilitaattorin erilaiset roolit ja niissä toimiminen
– Minä fasilitaattorina: omat vahvuuteni ja seuraavat kehittymisen paikat

Tilaisuuden vaiheistus- ja suunnittelumalleja
– Suunnitteluprosessi onnistuneen tilaisuuden rakentamiseen
– Ennakkosuunnittelun sekä tilanteessa joustamisen tärkeys
– Fasilitointiprosessin vaiheet + case
– Vaiheiden tarkoitus
– Vaiheiden suunnittelu, soveltaminen ja aikataulutus

Ryhmäprosessien ohjaaminen
– Ryhmän virittäminen vauhtiin
– Ryhmän toiminnan tukeminen
– Innostavan ilmapiirin rakentaminen
– Erilaiset osallistujat ryhmän jäseninä
– Kaikkien osallistaminen ja mukaan saaminen

Monipuoliset menetelmät ovat avain onnistumiseen
– Osallistavat, toiminnalliset ja aktivoivat menetelmät
– Menetelmiin tutustuminen
– Menetelmien yhdistäminen, muokkaaminen ja soveltaminen käytännössä

”Hyvä suunnittelu takaa onnistuneen lopputuloksen. Tämän koulutuksen jälkeen saat tehot irti erilaisista ryhmätilanteista.”

Toteutus
Koulutuksessa käytetään erittäin monipuolisesti menetelmiä kouluttajavetoisista alustuksista erittäin osallistujalähtöisiin, toiminnallisiin menetelmiin. Tavoitteena on, että osallistujat saavat mahdollisimman paljon kokemuksia, esimerkkejä, uusia ajatuksia ja toimintamalleja suoraan käytäntöön vietäväksi.

Koulutuspäivissä on mukana kaksi kouluttajaa. Tämä takaa käyttöösi mahdollisimman monipuolisen osaamisen sekä antaa mahdollisuuden pienryhmien ohjaamiseen ja henkilökohtaisimpiin keskusteluihin jo koulutuspäivän aikana.

Kouluttajat

Päivän kouluttajina toimivat Riikka Rissanen ja Anniina Hukari

Riikka Rissanen
Riikka kuvaa itseään tittelillä Vanhempi organisaatiokuiskaaja. Hän on erilaisten ryhmäprosessien tukemisen ja kehittämisen huikea ammattilainen, jonka kyky kuunnella ja huomioida erilaisuutta on esimerkkinä meille kaikille. Riikka on fasilitoinut, kouluttanut ja mentoroinut itse sekä kouluttanut muita toimimaan kyseisissä rooleissa yli 18- vuoden ajan. Koulutukseltaan Riikka on kasvatustieteen maisteri ja yhteisötyönohjaaja.

Anniina Hukari
Anniina liekehtii siitä, kun sekä yksilöt, tiimit että organisaatiot saavuttavat ja ylittävät tavoitteensa. Hän tituleeraa itseään termillä Positiivinen tavoitepiiskuri. Anniina on toiminnallisten, osallistavien ja aktivoivien menetelmien rakentamisen sekä soveltamisen ammattilainen. Hän on toiminut kouluttajana, fasilitaattorina ja valmentajana yli 16- vuoden ajan sekä kouluttanut muita toimimaan kyseisissä rooleissa. Koulutukseltaan Anniina on DI ja Business coach, jolla on myös opettajanpätevyys.

”Haluamme jakaa yli 30-vuotisen osaamisemme ja kokemuksemme kanssasi. Ota seuraava askel ja tule mukaan oppimaan yhdessä!”

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Aika:
14.6.2017

Koulutuksen hinta on 597 €/osallistuja.
Mikäli organisaatiosta tulee useampi osallistuja, koulutuksen hinta on 497 €/osallistuja. Hintoihin ei sisälly alv (24 %).
Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin, aamu- ja iltapäiväkahvin sekä lounaan.
Lisäksi pakettiin kuuluu henkilökohtainen verkkosparraus (kesto 30 min) oman tilaisuutesi rakentamiseksi yhdessä kouluttajamme kanssa. Tämä kokonaisuus varmistaa tilaisuutesi onnistumisen!

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

”Laajenna asiantuntemustasi ja kehity. Ilmoittaudu mukaan.”