Taitava tiimivetäjä (1 pv)
Ajantieto järjestää nyt koulutuksen:

Taitava tiimivetäjä (1 pv)

11.04.2017, Ajantieto Oy:n koulutustilat, Helsinki Jaakonkatu 3 B, 7 krs. (kamppi, Graniittitalo), Helsinki 20 maaliskuun, 2017 Sampo Korppoo

Tiiminvetäjille, jotka toimivat lähellä ihmistä – operatiivisen toiminnan johdossa. Valmennus sopii myös hyvin henkilöille, jotka ovat siirtymässä tai siirtyneet hiljattain asiantuntijatehtävistä esimiestehtäviin. Myös projektipäälliköille ja työryhmien vetäjille.

Saat käytännönläheisiä eväitä johtamiseen, toimivaan viestintään ja ongelmatilanteiden käsittelyyn sekä ratkaisuihin.

Asiantuntija:
Jukka Hyvärinen

Jukka on kokenut kommunikoija, joka on tottunut esiintymään sekä isompien yleisöjen, että pienien ryhmien edessä. Hänellä on monipuolinen työhistoria, jonka aikana kokemusta on karttunut esimiestehtävistä sekä yritysmaailmasta että vapaaehtoisorganisaatiosta. Jukka on ollut johtamassa tiimejä, viemässä läpi muutoksia ja kouluttamassa ihmisiä pääsemään päivittäin parhaimpaansa työpaikallaan. Hänellä on vankka kokemus myös puhelinpalvelusta ja sähköpostiviestinnästä, sekä ihmisten valmentamisesta niissä.

OHJELMA kello 9–16

Tiimivetäjän rooli organisaatiossa
– käytännön esimiestyö organisaation strategioiden ja linjausten pohjana
– tiimirakenne ja tiimityypit

Tiimivetäjän rooli – asiantuntijasta vetovastuuseen
– tiimivetäjäksi siirtyminen – haasteet näkökulman muutokselle
– vastuut ja velvollisuudet
– roolin kirkastaminen
– roolin säilyttämisen merkitys esimiestyössä menestymiselle

Miten tiimivetäjä saa aikaan toimintakykyisen, tulosta tekevän työyhteisön?
– arvojen merkitys tiimin toiminnan ohjaajana
– tiimin sitouttaminen tavoitteisiin
– yksilön vastuut ja velvollisuudet

Henkilöohjauksen haasteet
– henkilökemiat tiimissä
– ihmisten erilaisuuden tunnistaminen ja hyödyntäminen tiimissä
– palautteen antaminen

Muutos- ja kriisitilanteet tiimin haasteena
– esimerkkejä erilaisista ongelmatilanteista
– ongelmien kohtaaminen, johtopäätökset ja ongelmien käsittely

Tiimivetäjän taidot ja niiden kehittäminen
– tiiminvetäjän työkalut ja niiden käyttäminen
– oman viestintätyylin tunnistaminen – lähtökohta toimivampaan viestintään
– vuorovaikutustaitojen kehittäminen – erilaiset viestintätilanteet ja viestien perillemeno

Taitavaksi tiimivetäjäksi kehittyminen
– oma tarina, tavoitteet ja kehityspolku

Ajantiedon koulutustilat, Kamppi Graniittitalo, Antinkatu 3 D 7.krs, 00100 Helsinki

Aika:
11.04.2017, kello 9-16

590 eur
+ alv 24 %.
Hinta sisältää koulutusmateriaalin ja tarjoilut.

Peruutusehdot:
Myöhemmin kuin kolme viikkoa ennen kurssia tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 75 eur + alv 24 %. Myöhemmin kuin viikko ennen kurssia tehdystä peruutuksesta tai peruuttamattomasta, käyttämättömästä kurssipaikasta veloitetaan koko hinta. Esteen sattuessa tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö.

Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.