Taloushallinnon arkistointi ja sen kehittäminen (1/2 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Taloushallinnon arkistointi ja sen kehittäminen (1/2 pv)

25.08.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 18 elokuun, 2022 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus , Liiketoiminnan kehittäminen , Taloushallinto ja verotus , Tieto- ja viestintäteknologia , Toiminnan kehittäminen

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Haluaisin ehdottomasti lisää juuri tämän tyyppistä koulutusta tai jatkoa tälle, mielellään myös samalta kouluttajalta."

• "webinaari toimi moitteettomasti ja kouluttajan asiantuntemus oli loistava"

• "Hyvä kouluttaja piti hereillä pienillä mukaanotoilla"

• "Selvensi ajatuksia kokonaisuudessaan."

• "Kokonaisuudessaan hyvä paketti!"

• "Koulutus oli todella hyvä, täyttä asiaa koko koko pv. Kouluttaja hyvä ja todella asiantunteva. Reagoi kuulijoiden kysymyksiin nopeasti."

Ota säilytys ja arkistointi haltuun taloushallinnossa

Nykytilanne on, että useilla yrityksillä ja organisaatioilla arkistointi on hajautettuna paperisena ja sähköisenä sekä useisiin eri järjestelmiin. Resurssit ovat rajallisia, mutta säilytys ja arkistointi pitää saada tämän päivän tasolle mm. muuttuneen lainsäädännön myötä. Myös ulkoistus ja pilvipalveluiden käyttö ovat yleistyneet.

Taloushallinnon arkistointi ja sen kehittäminen -koulutuksessa opit hahmottamaan arkistojen ja tiedonhallinnan kompleksisuutta. Sähköinen arkistointi on tämän päivän vaatimuksena joka organisaatiossa. Kirjanpito- ja talousaineisto voidaan kokonaisuudessaan arkistoida sähköisenä (Kirjanpitolaki 2016). Miten sähköisen arkistointiin siirrytään? Mikä on arkistoinnin ja säilytyksen ero? Millaisia tietovirtoja taloushallinnossa liikkuu? Miten niitä hallinnoidaan ja säilytetään?

Taloushallinnon arkistointi ja sen kehittäminen -koulutuksessa
    – opit, mitä taloushallinnon aineiston arkistoinnissa ja sen dokumentaatiossa tulee ottaa huomioon
    – saat tietoa lainsäädännöstä, joka koskee arkistointia ja sen dokumentaatiota
    – opit, millaisista prosesseista arkistointiaineistoa muodostuu
    – saat tietoa asiakirjahallinnan käsitteistä sekä taloushallinnon ja arkistoinnin kehityksestä, trendeistä ja järjestelmäratkaisuista
    – saat käytännön ohjeet, kuinka kokoat koko organisaatiolle sopivan dokumentaation arkistointiaineistojen säilytyksestä, pääsyoikeuksista ja vastuista

Kenelle
    Taloushallinnon asiantuntijat, tilitoimistot, johto

Hyöty
    Taloushallinnon arkistointi ja sen kehittäminen -koulutuksessa saat käytännön tietoa ja ohjeita, kuinka kokoat koko organisaatiolle sopivan dokumentaation:
    miten laadit taloushallinnon henkilöstön sisäiseksi työvälineeksi yksityiskohtaisemman luettelon, johon sisältyvät mm. arkistointiaineiston säilytysajat, -paikat, vastuuhenkilöt ja­ pääsyoikeudet.

Kouluttaja Jarkko Koivuniemi
    Jarkko Koivuniemi on kokenut asiantuntija ja suosittu kouluttaja. Hän on kouluttanut vuodesta 1990 lähtien tieto- ja teknologia-aiheita sekä toiminnan kehittämistä. Jarkko Koivuniemellä on laaja-alainen kokemus eri sektoreilla, toimialoilla ja osaamistasoilla: yrityssektori, julkinen sektori, kolmas sektori. Paljon valmennuksia julkisoikeudellisille toimijoille, eri kokoisille yrityksille ja järjestöille.

Palautetta aiemmista koulutuksista:
    – ”Selvästi paljon osaamista. Esitystapaa helppo seurata, termistö kansan kieltä.”
    – ”Kiitos! Selkeä ja monipuolinen esitys, hyvin otit mukaan myös meidät kouluttautujat ja kysymyksemme.”
    – ”Vähän etukäteen pelkäsin, onko koulutus monotoninen ja sen vuoksi puuduttava. Näin ei kuitenkaan onneksi ollut, vaan kouluttaja piti väen hyvin hereillä elävällä kerronnallaan.”
    – ”Kouluttajalla hyviä esimerkkejä. On aina kiva kuunnella ihmistä joka osaa asiansa.”

8.45 Yhteyksien tarkistus

– Myyntitoimintojen ja ostotoimintojen tositteet
    – Palkanlaskennan ja työaikakirjanpidon tositteet
    – Matkalaskut
    – Muiden toimintojen tositteet ja liiketapahtumia koskeva kirjeenvaihto
    – Henkilötietojen arkistointi
    – Verotietojen arkistointi

Arkistoinnin dokumentaatio
    – Dokumentaation muodostaminen
    – Arkistoinnin kehitys
    – Työvaiheet

Pohdintaa
    – Arkistoinnin tulevaisuuden näkymät

– Pidämme lyhyitä taukoja sopivissa kohdissa

11.30 Koulutus päättyy

Etätyöskentelystä
    Koulutus on interaktiivinen ja voimme keskustella ja tehdä käytännön harjoituksia, kuten lähivalmennuksissakin.
    Koulutus toteutetaan Zoomilla. Saat lisätietoa Osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

Etäkoulutus Zoomilla

25.8.2022  klo 9.00 – 11.30

Osallistumismaksu:
    / hlö (+ alv 24%). Sisältää sähköisen materiaalin.

Ryhmäetuhinnat:
    samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 357 euroa / hlö (+ alv 24%),
    kolme tai useampia osallistujiaa: 297 euroa/ hlö (+ alv 24%)

Bonus:
    Saat käyttöösi koulutuksen tallenteen kahden viikon ajaksi koulutuksen jälkeen!

Mahdollisuus organisaatiokohtaiseen valmennukseen – ota yhteyttä!

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.