Taloushallinnon yhtiöoikeus käytännössä (1 pv)
Taloushallintoliitto järjestää nyt koulutuksen:

Taloushallinnon yhtiöoikeus käytännössä (1 pv)

02.04.2019, Taloushallintoliiton koulutustilat, Helsinki Salomonkatu 17 A, Helsinki 14 maaliskuun, 2019 Sampo Korppoo

Lakitieto , Taloushallinto ja verotus

Mitä saat?
– Yhtiöoikeudellinen osaamisesi taloushallinnon tehtäväkokonaisuudessa vahvistuu tämän kurssin käymällä.
– Tunnistat, missä käytännön työtilanteissa yhtiöoikeuden kysymykset pitää huomioida ja miten.
– Mikä on sallittua ja mikä kiellettyä, kuka ja miten voi yhtiön asioista päättää ja miten eri tilanteissa tulee menetellä.
– Koulutuksessa opit myös eri yhtiöoikeudellisten tapahtumien kaupparekisteriprosessit, mm. osakeannit, sulautumiset, jakautumiset sekä purkautumiset ja muut yleiset ilmoitusmenettelyt käytännön tasolla.

Miten?
Koulutus toteutetaan prosessina, joka alkaa käytännönläheiseen koulutuspäivään sisältyvällä ennakkotehtävällä ja/tai esikartoituskyselyllä koulutuspäivän painotusten tarkistamiseksi. Koulutuspäivä on case-painotteinen, jolloin erilaisia yhtiöoikeudellisia käytännön tilanteita puretaan A:sta Ö:hön.

– Jo KLT:n suorittaneelle, joka haluaa vahvistusta osaamiseensa alueilta, jotka KLT:n tulee hallita.
– KLT-tenttiin tähtäävälle koulutus helpottaa KLT-tentin luku-urakkaa ja vahvistaa osaamista.
– Taloushallinnon ammattilaisille

Vaativuustaso: ++ Ammattilaistaso

Kurssi sopii KLT-ylläpitokoulutukseksi (1 pv).

Kouluttaja:
Kari Alhola
, KTM, Alhola Consulting Oy
Alholalla on laaja ja monipuolinen kokemus yritysten ja yrittäjien veroneuvonta- ja muista talouden hallinnan asiantuntijatehtävistä. Hän on kirjoittanut lukuisia taloushallinnon, johtamisen ja verotuksen tietokirjoja. Lisäksi hän on toiminut erilaisten yhteisöjen johtotehtävissä useita vuosia.

08.45 Aamukahvi ja ilmoittautuminen
09.00 Koulutus alkaa
12.00 – 13.00 Lounas
14.20 – 14.40 Iltapäiväkahvi
16.00 Koulutus päättyy

– Eri yhtiömuodot yrityshallinnon näkökulmasta
– Osakeyhtiö ja sen perustaminen käytännössä ilmoitusmenettelyineen
– Osakeyhtiön toimielimet ja päätöksenteko sekä näihin liittyvät säädökset
– Toimitusjohtajan asema ja vastuut
– Osakeanti – säännökset ja eri tilanteet ilmoitusmenettelyineen
– Varojenjako – säännökset ja päätöksenteko
– Vähemmistöosinko – säännökset
– Osakeyhtiölain mukaiset oikeudet, vastuut ja velvollisuudet
– Osakkeen hankkiminen ja lunastaminen
– Selvitystila
– Yritysjärjestelyt ja yhtiöoikeudelliset ilmoittamismenettelyt
– Osakeyhtiön vapaaehtoinen purkaminen ilmoittamismenettelyineen
– Oman pääoman menettämisen yhtiöoikeudelliset vaarat – omistajan vastuut

Taloushallintoliitto, TAL-tila, Salomonkatu 17 A, 11 krs, 00100 Helsinki

tiistai 02.04.2019

Hinta sisältää lounaan, aamu- ja iltapäiväkahvit sekä luentoaineiston.
Laita ilmoittautumisen lisätietoihin maininta, jos olet oikeutettu jäsen- tai KLT-hintaan.

Jäsenhinta Taloushallintoliiton jäsenille:
425 euroa /hlö + alv 24 %.

KLT-hinta:
– KLT-tenttiin ilmoittautuneen hinta 350 euroa + alv 24 %.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Viimeinen ilmoittautumispäivä:
tiistai 19.03.2019