Tarjoajan asema hankintapäätöksen jälkeen – Tarjoajan syventävä kurssi (1 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Tarjoajan asema hankintapäätöksen jälkeen – Tarjoajan syventävä kurssi (1 pv)

08.12.2016, Scandic Simonkenttä, Helsinki Simonkatu 9, Helsinki 5 lokakuun, 2016 Sampo Korppoo

Onko tarjouksesi hylätty? Epäiletkö että hankintayksikkö on tehnyt virheellisen päätöksen? Milloin valitus on syytä tehdä markkinaoikeudelle ja millainen on hyvä valitus? Voiko hankintayksikkö keskeyttää hankintamenettelyn ja aloittaa uuden tarjouskilpailun?

Julkisten hankintojen erityiskysymyksiä -koulutuksessa opit, mitä seikkoja sinun tulee tietää, kun olet osallistunut tarjoajana julkisia hankintoja koskevaan tarjouskilpailuun, mutta et ole tullut valituksi. Lisäksi koulutus sisältää julkisten hankintojen erityiskysymyksiä, kuten suorahankintojen käyttötilanteita, ns. minikilpailutusta sekä in house -hankintoja. Aihealueita käsitellään tuoreen oikeuskäytännön valossa. Koulutuksessa keskitymme erityisesti siihen, mitä seikkoja sinun kannattaa pitää mielessäsi, kun harkitset valittamista hankintayksikön päätöksestä.

Koulutuksessamme saat vastauksen edellä mainittujen lisäksi myös seuraaviin kysymyksiin:
• Millainen hankintayksikön päätöksen pitää olla? Onko hankintayksiköllä itse mahdollista korjata päätöstään?
• Mitä seikkoja on syytä ottaa huomioon, kun arvioidaan oikaisuvaatimuksen ja valituksen menestymismahdollisuuksia?
• Valitusajan osalta huomioon otettavaa: Kannattaako tehdä myös hankintaoikaisu? Mitä voin vaatia? Mitkä ovat relevantteja perusteita valitukseen? Kannattaako jatkovalitus ja mitkä ovat sen edellytykset?
• Liikesalaisuudet ja mitä muita seikkoja tarjoajan on syytä ottaa huomioon julkisuuslain näkökulmasta?
• Hankinnan väliaikainen järjestäminen ja tarjoajien oikeudet sen osalta.
• Mitä, jos hankintaoikaisu/valitus menestyy? Milloin voin tehdä hankintasopimuksen hankintayksikön kanssa turvallisesti? Voiko hankintasopimusta muuttaa?

Kenelle:
Seminaari on tarkoitettu kaikille julkisiin hankintoihin osallistuville tarjoajille. Erityisesti koulutus on suunnattu seuraaville:
• Creditan asiakas
• Kehityspäällikkö
• Tuotepäällikkö
• Talouspäällikkö
• Asiakkuuspäällikkö
• Hankintalakimies

Kouluttajat:
Tuomas Aho
, AA, OTL, Eversheds Asianajotoimisto Oy
Marko Mononen, AA, OTT, Eversheds Asianajotoimisto Oy
Anne Petäjäniemi-Björklund, AA, VT, LL.M (Eur), Eversheds Asianajotoimisto Oy

08:30 Ilmoittautuminen, aineistojen jako ja aamiainen

09:00 Hankinnan erityistilanteita
• suorahankinnat
• in house -hankinnat
• minikilpailutus

09:45 Hankinnan keskeyttäminen

10:20 Tauko

10:30 Hankintapäätöksen arviointia – virhe hankintapäätöksessä ja tavallisimmat valitusperusteet

11:30 Lounas

12:30 Tarjoajien toimintavaihtoehdot hankintapäätöksen jälkeen

13:15 Muutoksen hakeminen virheelliseen hankintapäätökseen – minkälainen on hyvä valitus?

13:45 Kahvitauko

14:00 Hankintasopimuksen tekeminen ja sen muuttaminen

14:45 Koonti ja loppukeskustelu

15:00 Koulutus päättyy

Tarjoilut:
Aamiainen, lounas ja iltapäiväkahvi

Scandic Simonkenttä, Simonkatu 9, Helsinki
Voit osallistua myös verkon välityksellä.

Aika:
08.12.2016

Lähikoulutus 740 eur + alv
Webinaari 690 eur + alv / yksi webinaariosallistuja

Lisäosallistujat webinaariin edulliseen hintaan:
200 eur + alv/osallistuja

Edilex-käyttäjän, Credita-käyttäjän ja Lakimiesliiton jäsenen etu -20 %.
Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot:
Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta viimeistään 10 vrk ennen koulutusta. 10 vrk myöhemmin tulleista peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta. Kaksi vuorokautta ennen koulutusta tai myöhemmin tehdystä peruutuksesta veloitetaan täysi hinta. Sairastapauksissa palautamme koulutusmaksun lääkärintodistusta vastaan. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti asiakaspalveluumme.

Koulutus voidaan peruuttaa järjestäjien taholta viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutusta, jos ilmoittautuneita ei ole riittävästi.